fullrecord |
[{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Taiminen, Heini", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Sulkava, Elisa", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2025-05-26T11:49:36Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2025-05-26T11:49:36Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2025", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/102769", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Asiakassuhteet ovat strateginen voimavara etenkin B2B-palveluyrityksille, joiden liikevaihdosta yksitt\u00e4inen asiakas voi tuoda merkitt\u00e4v\u00e4n osan. Uusien asiakkaiden hankkiminen on kuitenkin kallista, joten jo olemassa olevien asiakkaiden pit\u00e4minen ja kasvattaminen on yrityksille taloudellisesti kannattavaa. Nykyisten asiakkuuksien jatkuvuudella on siten suuri merkitys B2B-palveluyritysten menestykselle. B2B-asiakkaiden vaihtuvuuden ja suhteen lopullisen p\u00e4\u00e4ttymisen todenn\u00e4k\u00f6isyys ovat merkitt\u00e4vi\u00e4 tekij\u00f6it\u00e4 monilla toimialoilla. Asiakassuhteen laadun heikkeneminen ja asiakassuhteen hiipuminen luovat riskin yrityksen liiketoiminnalle. Tehokas asiakashallinta koskee sek\u00e4 kasvavia ett\u00e4 hiipuvia asiakassuhteita, ja asiakkuuksien hiipumisen ymm\u00e4rt\u00e4misell\u00e4 voi olla merkitt\u00e4v\u00e4 vaikutus yritysten kykyyn hallita asiakassuhteitaan menestyksekk\u00e4\u00e4sti. \nYritysten v\u00e4listen suhteiden heikkenemist\u00e4 on tutkittu vain v\u00e4h\u00e4n, etenkin yrityksen operationaalisesta n\u00e4k\u00f6kulmasta. Asiakkuuksien hiipuminen on vastaavasti saanut vain v\u00e4h\u00e4n huomiota aiemmassa kirjallisuudessa. T\u00e4m\u00e4n tutkimuksen tarkoituksena on siten selvitt\u00e4\u00e4, millaisia strategioita B2B-palveluyritykset hy\u00f6dynt\u00e4v\u00e4t parantaakseen asiakassuhteidensa laatua ja siirt\u00e4\u00e4kseen heid\u00e4t suotuisampaan suhteen vaiheeseen, jos asiakassuhteen huomataan hiipuvan. \nTutkimus on toteutettu laadullisin menetelmin. Aineisto on ker\u00e4tty puolistrukturoituina haastatteluina, joissa on haastateltu kuutta asiakashallinnan ammattilaista. Aineisto on analysoitu sis\u00e4ll\u00f6nanalyysin keinoin. \nTutkimuksen tulokset osoittavat, ett\u00e4 kaikkein merkitt\u00e4vin tekij\u00e4 sek\u00e4 kriisitilanteista johtuvan, ett\u00e4 asiakassuhteen hiljaisen hiipumisen korjaamisessa on avoin kommunikaatio asiakkaan kanssa. Tulokset n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t my\u00f6s sen, ett\u00e4 asiakassuhteen hiljaisen hiipumisen sek\u00e4 suhteen laadun heikkenemisen indikaattorit vastaavat toisiaan, josta voidaan p\u00e4\u00e4tell\u00e4 asiakassuhteen laadun heikkenev\u00e4n samanaikaisesti asiakassuhteen hiipumisen kanssa. Siten asiakassuhteen hiipuessa yritysten tulisikin kiinnitt\u00e4\u00e4 huomiota suhteen laadun ja sen eri osa-alueiden kehitt\u00e4miseen ja parantamiseen, voidakseen v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 asiakassuhteen p\u00e4\u00e4ttymisen hiipumisen seurauksena.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by jyx lomake-julkaisija (jyx-julkaisija.group@korppi.jyu.fi) on 2025-05-26T11:49:36Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2025-05-26T11:49:36Z (GMT). No. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "69", "language": null, "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": null, "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Asiakassuhteiden jatkuvuuden varmistaminen B2B-palveluyrityksiss\u00e4", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202505264597", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston kauppakorkeakoulu", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4 University School of Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Viestinn\u00e4n johtaminen", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Corporate Communication", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.copyright", "value": "\u00a9 The Author(s)", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "copyright", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.accessibilityfeature", "value": "ei tietoa saavutettavuudesta", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "accessibilityfeature", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.accessibilityfeature", "value": "unknown accessibility", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "accessibilityfeature", "schema": "dc"}]
|