Videopelien vaikutus peruskoululaisten kognitiivisiin taitoihin

Tässä työssä käsitellään videopelien vaikutuksia peruskouluikäisten kognitiivisiin taitoihin kirjallisuuskatsauksen keinoin. Työssä keskitytään viiteen kognition osa-alueeseen, jotka todettiin merkittävimmiksi tutkimuskirjallisuuteen tutustuttaessa. Työn tarkoitus on lisätä ymmärrystä videopelien va...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Ahonen, Lauri
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2025
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/102705
Kuvaus
Yhteenveto:Tässä työssä käsitellään videopelien vaikutuksia peruskouluikäisten kognitiivisiin taitoihin kirjallisuuskatsauksen keinoin. Työssä keskitytään viiteen kognition osa-alueeseen, jotka todettiin merkittävimmiksi tutkimuskirjallisuuteen tutustuttaessa. Työn tarkoitus on lisätä ymmärrystä videopelien vaikutuksista nuorten oppimisen taitoihin. In this study, the impact of video games on primary school children’s cognitive skills will be examined via the method of literature review. This study will focus on five segments of cognitive skills that are most prevalent in the scientific literature. The aim of this study is to gain an understanding of the impacts video games may have on the learning skills of young people.