Sosioemotionaalisen oppimisen tukemisen toimenpiteiden ja työn ohjaavuuden diskurssit lasten varhaiskasvatus- ja esiopetussuunnitelmissa

Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää lapsen varhaiskasvatus- ja esiopetussuunnitelmiin kirjattuja sosioemotionaalisen oppimisen tukemisen pedagogisia toimenpiteitä kuvaavia ja kasvattajan toimintaa ohjaavia diskursseja. Tässä tutkimuksessa tutkitaan diskurssianalyysin keinoin kaksivuotisen esio...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijät: Nousiainen, Senja, Ristaniemi, Saara
Muut tekijät: Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta, Faculty of Education and Psychology, Kasvatustieteiden laitos, Department of Education, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Pro gradu
Kieli:fin
Julkaistu: 2025
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/101404