Summary: | Digitalisaation seurauksena digitaaliset oppimisalustat ovat yleistyneet aikuiskoulutuksessa, vaikuttaen myös oppimiseen. Tässä tutkielmassa tarkastellaan, miten digitaaliset oppimisalustat vaikuttavat aikuiskoulutuksen oppimistuloksiin oppimismotivaation näkökulmasta. Kysymystä lähestytään kahdella tapaa, tarkastellen oppimisalustojen yleisiä vaikutuksia oppimismotivaatioon, sekä motivaatiota tukevien ja heikentävien alustojen ominaisuuksien kautta. Tulosten perusteella voidaan nähdä, että digitaalisten oppimisalustojen käyttö aikuiskoulutuksessa vaikuttaa merkittävästi oppimismotivaatioon ja oppimistuloksiin.
As a result of digitalization, digital learning platforms have become increasingly
common in adult education, thereby influencing learning as well. This thesis examines how digital learning platforms affect learning outcomes in adult education from the perspective of learning motivation. This question is approached in two ways: by exploring the general effects of digital learning platforms on learning motivation and by analyzing platform features that support or hinder motivation. Based on the findings, it can be observed that the use of digital learning platforms in adult education significantly impacts learning motivation and achieved learning outcomes.
|