Verkko-opetus sairaanhoitajaopiskelijoiden kliinisten taitojen kehittymisessä

Verkko-opetuksen suosion kasvu ja sen tarjoamat mahdollisuudet, kuten simulaatiot ja sulautetun oppimisen mallit, ovat tuoneet uusia tapoja tukea sairaanhoitajakoulutusta. Verkko-opetuksen vaikutuksista sairaanhoitajaopiskelijoiden kliinisten taitojen kehittymiseen on tehty tutkimuksia. Ne osoittava...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Hietaniemi, Paula
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2024
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/99077
Description
Summary:Verkko-opetuksen suosion kasvu ja sen tarjoamat mahdollisuudet, kuten simulaatiot ja sulautetun oppimisen mallit, ovat tuoneet uusia tapoja tukea sairaanhoitajakoulutusta. Verkko-opetuksen vaikutuksista sairaanhoitajaopiskelijoiden kliinisten taitojen kehittymiseen on tehty tutkimuksia. Ne osoittavat, että verkko-opetus voi tukea kliinisten taitojen kehittymistä, erityisesti kun oppimista täydennetään simulaatioilla ja opettajan ohjauksella. Tehokkaimmat oppimistulokset saadaan yhdistämällä verkko-opetuksen joustavuus ja käytännön harjoittelun tarjoamat oppimismahdollisuudet. The growing popularity of online learning and its opportunities, such as simulations and blended learning models, have introduced new ways to support nursing education. Research has been conducted on the effects of online learning on the development of clinical skills among nursing students. These studies show that online learning can support the development of clinical skills, particularly when supplemented with simulations and guided instruction from educators. The most effective learning outcomes are achieved by combining the flexibility of online education with the learning opportunities provided by practical training.