Enseignement des langues etrangeres en classes decloisonnees dans les ecoles primaires finlandaises

Tämä tutkimus on tehty kirjallisuuskatsauksena, joka tutkii vuosiluokkiin sitomatonta opetusta vieraiden kielten opetuksessa ja sen tuomia mahdollisuuksia ja haasteita. Tutkimuksen johtopäätöksenä voidaan sanoa, että vuosiluokkiin sitomaton opetus mahdollistaa oppilaiden etenemisen vieraiden kielten...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Ukkola, Karoliina
Other Authors: Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Humanities and Social Sciences, Kieli- ja viestintätieteiden laitos, Department of Language and Communication Studies, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Bachelor's thesis
Language:fra
Published: 2024
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/99015
Description
Summary:Tämä tutkimus on tehty kirjallisuuskatsauksena, joka tutkii vuosiluokkiin sitomatonta opetusta vieraiden kielten opetuksessa ja sen tuomia mahdollisuuksia ja haasteita. Tutkimuksen johtopäätöksenä voidaan sanoa, että vuosiluokkiin sitomaton opetus mahdollistaa oppilaiden etenemisen vieraiden kielten opinnoissa omalla tasollaan. Tässä on apuna muun muassa eriyttäminen, monialaiset oppimiskokonaisuudet sekä henkilökohtainen opintosuunnitelma, joka tulee tehdä kaikille oppilaille, jotka opiskelevat vuosiluokkiin sitomattomasti. Vuosiluokkiin sitomaton opiskelu tukee myös vuorovaikutusta, jota myös vieraiden kielten opinnoissa korostetaan. Haasteena vuosiluokattomassa opetuksessa voidaan pitää sen työläyttä. Opettajien työmäärä voi kasvaa vuosiluokkiin sitomattoman opetuksen järjestämisessä. Vuosiluokkiin sitomattomasta opetuksesta ei myöskään ole juurikaan tuoretta tutkimustietoa. Tämän vuoksi aiheeseen tarvitaankin lisää ajankohtaista tutkimustietoa, jolloin nähtäisiin paremmin sen hyödyt myös kielten opetuksessa.