fullrecord |
[{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Munnukka, Juha", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Juntunen, Elisa", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2024-06-21T06:43:08Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2024-06-21T06:43:08Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2024", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/96094", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Digitaalinen muutos on pakottanut yritykset muuttamaan toimintatapojaan ja t\u00e4st\u00e4 syyst\u00e4 erityisesti asiakaskokemus ja sen kehitt\u00e4minen ovat olleet jo pitk\u00e4\u00e4n yritysten liiketoimintastrategioiden yhten\u00e4 t\u00e4rkeimmist\u00e4 painopisteist\u00e4. Asiakaskokemus ei synny kuitenkaan tyhji\u00f6ss\u00e4, sill\u00e4 kaikkea ihmisen toimintaa ohjaa motivaatio.\nT\u00e4m\u00e4n tutkimuksen tarkoitus on tarkastella asiakaskokemusta digitaalisten kuluttaja-palveluiden kontekstissa ja ymm\u00e4rt\u00e4\u00e4 syv\u00e4llisemmin, millainen rooli motivaatiolla on osana asiakaskokemuksen muodostumista. Motivaatiota tarkastellaan itseohjautuvuus-teorian kautta, jonka keski\u00f6ss\u00e4 on sis\u00e4inen ja ulkoinen motivaatio sek\u00e4 motivaation perustarpeet. Asiakaskokemus n\u00e4hd\u00e4\u00e4n asiakkaan polkuna, joka muodostuu kolmen vaiheen kautta affektiivisessa ja kognitiivisessa ulottuvuudessa.\nTutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena, jonka aineisto ker\u00e4ttiin teemahaastatteluiden avulla. Haastateltavien ik\u00e4haarukka oli 22\u201342-vuotta ja haastateltavia oli yhteens\u00e4 yhdeks\u00e4n, joista kolme oli miehi\u00e4 ja kuusi naisia. Aineiston analysoinnissa hy\u00f6dynnettiin sis\u00e4ll\u00f6nanalyysi\u00e4.\nTutkimuksen tulokset osoittivat motivaation vaikutuksen asiakaskokemuksen muodostumiseen. Erityisesti yhteis\u00f6llisyyden perustarpeella havaittiin olevan merkitt\u00e4v\u00e4 rooli asiakaskokemuksen onnistumisessa. Lis\u00e4ksi asiakaskokemuksen kosketuspisteiden voitiin havaita vaikuttaneen motivaatioon. Asiakaskokemusta tarkasteltiin my\u00f6s affektiivisessa ja kognitiivisessa ulottuvuudessa, joista affektiivisen kokemuksen rooli nousi merkitsev\u00e4sti esiin. Kognitiiviseen kokemukseen viittaavaa flow-tilaa ei pystytty havaitsemaan. Tutkimuksessa haluttiin my\u00f6s ymm\u00e4rt\u00e4\u00e4 asiakaskokemuksen onnistumista, jota tarkasteltiin koetun asiakastyytyv\u00e4isyyden ja suositteluhalukkuuden kautta. Ei-suosittelijoille yhteist\u00e4 oli yhteis\u00f6llisyyden perustarpeen ja kustomoinnin puutteellisuus.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by jyx lomake-julkaisija (jyx-julkaisija.group@korppi.jyu.fi) on 2024-06-21T06:43:08Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2024-06-21T06:43:08Z (GMT). No. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "61", "language": null, "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "CC BY-NC-ND 4.0", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Motivaation rooli asiakaskokemuksen muodostumisessa digitaalisissa hyvinvointivalmennuksissa", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202406214930", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4 University School of Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston kauppakorkeakoulu", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Markkinointi", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Marketing", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.copyright", "value": "\u00a9 The Author(s)", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "copyright", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
|