Liiketoiminta-analytiikan vaikutus myynnin päätöksenteossa

Tässä kandidaatin tutkielmassa tutkin liiketoiminta-analytiikan vaikutusta myynnin päätöksentekoprosesseihin organisaatioissa. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, kuinka analytiikan analysointi ja hyödyntäminen voivat auttaa parantamaan organisaation suorituskykyä ja luomaan kilpailuetua m...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Siimesjärvi, Aleksi
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2024
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/95747
_version_ 1826225797772345345
author Siimesjärvi, Aleksi
author2 Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Siimesjärvi, Aleksi Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Siimesjärvi, Aleksi Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Siimesjärvi, Aleksi
datasource_str_mv jyx
description Tässä kandidaatin tutkielmassa tutkin liiketoiminta-analytiikan vaikutusta myynnin päätöksentekoprosesseihin organisaatioissa. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, kuinka analytiikan analysointi ja hyödyntäminen voivat auttaa parantamaan organisaation suorituskykyä ja luomaan kilpailuetua markkinoilla. Tämä tutkimus keskittyy erityisesti siihen miten ennakoiva liiketoiminta-analytiikka vaikuttaa myynnin päätöksentekoprosesseihin hyödyntäen teoreettisia viitekehyksiä ja tapaustutkimuksia sen vaikutusten ymmärtämiseksi. Suorittamalla kirjallisuuskatsauksen ja useita tapausanalyysejä, mukaan lukien tapaustutkimuksia yrityksiltä, kuten Uberilta ja Coca-Cola Amatililta, tutkielmassa tutkitaan, kuinka näitä työkaluja käytetään parantamaan myyntistrategioita ja päätöksentekoprosesseja. Metodologiaan kuuluu kattava kirjallisuuskatsaus olemassa oleviin liiketoiminta-analytiikkaan liittyviin tutkimuksiin ja teoreettisiin käsitteisiin sekä muutama tapaustutkimus analytiikan alalta. Alustavien havaintojen mukaan liiketoiminta-analytiikan tehokas käyttö voi johtaa parempaan strategiseen päätöksentekoon, vaikka se tuo mukanaan myös haasteita.
first_indexed 2024-06-11T20:01:32Z
format Kandityö
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Vuorinen, Jukka", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Siimesj\u00e4rvi, Aleksi", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2024-06-11T09:58:18Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2024-06-11T09:58:18Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2024", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/95747", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "T\u00e4ss\u00e4 kandidaatin tutkielmassa tutkin liiketoiminta-analytiikan vaikutusta myynnin p\u00e4\u00e4t\u00f6ksentekoprosesseihin organisaatioissa. T\u00e4m\u00e4n tutkimuksen tarkoituksena on selvitt\u00e4\u00e4, kuinka analytiikan analysointi ja hy\u00f6dynt\u00e4minen voivat auttaa parantamaan organisaation suorituskyky\u00e4 ja luomaan kilpailuetua markkinoilla. T\u00e4m\u00e4 tutkimus keskittyy erityisesti siihen miten ennakoiva liiketoiminta-analytiikka vaikuttaa myynnin p\u00e4\u00e4t\u00f6ksentekoprosesseihin hy\u00f6dynt\u00e4en teoreettisia viitekehyksi\u00e4 ja tapaustutkimuksia sen vaikutusten ymm\u00e4rt\u00e4miseksi. Suorittamalla kirjallisuuskatsauksen ja useita tapausanalyysej\u00e4, mukaan lukien tapaustutkimuksia yrityksilt\u00e4, kuten Uberilta ja Coca-Cola Amatililta, tutkielmassa tutkitaan, kuinka n\u00e4it\u00e4 ty\u00f6kaluja k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n parantamaan myyntistrategioita ja p\u00e4\u00e4t\u00f6ksentekoprosesseja. Metodologiaan kuuluu kattava kirjallisuuskatsaus olemassa oleviin liiketoiminta-analytiikkaan liittyviin tutkimuksiin ja teoreettisiin k\u00e4sitteisiin sek\u00e4 muutama tapaustutkimus analytiikan alalta. Alustavien havaintojen mukaan liiketoiminta-analytiikan tehokas k\u00e4ytt\u00f6 voi johtaa parempaan strategiseen p\u00e4\u00e4t\u00f6ksentekoon, vaikka se tuo mukanaan my\u00f6s haasteita.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Miia Hakanen (mihakane@jyu.fi) on 2024-06-11T09:58:18Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2024-06-11T09:58:18Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2024", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "27", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "liiketoiminta-analytiikka", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "p\u00e4\u00e4t\u00f6ksentekoprosessi", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Liiketoiminta-analytiikan vaikutus myynnin p\u00e4\u00e4t\u00f6ksenteossa", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202406114515", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatinty\u00f6", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Informaatioteknologia", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Information Systems Science", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "601", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "p\u00e4\u00e4t\u00f6ksenteko", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "myynti", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "liiketoiminta", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_95747
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:54:25Z
main_date 2024-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2024
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/485d4545-1071-407c-aff4-bfbaae504056\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-202406114515.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2024
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Siimesjärvi, Aleksi Liiketoiminta-analytiikan vaikutus myynnin päätöksenteossa liiketoiminta-analytiikka päätöksentekoprosessi Tietojärjestelmätiede Information Systems Science 601 päätöksenteko myynti liiketoiminta
title Liiketoiminta-analytiikan vaikutus myynnin päätöksenteossa
title_full Liiketoiminta-analytiikan vaikutus myynnin päätöksenteossa
title_fullStr Liiketoiminta-analytiikan vaikutus myynnin päätöksenteossa Liiketoiminta-analytiikan vaikutus myynnin päätöksenteossa
title_full_unstemmed Liiketoiminta-analytiikan vaikutus myynnin päätöksenteossa Liiketoiminta-analytiikan vaikutus myynnin päätöksenteossa
title_short Liiketoiminta-analytiikan vaikutus myynnin päätöksenteossa
title_sort liiketoiminta analytiikan vaikutus myynnin päätöksenteossa
title_txtP Liiketoiminta-analytiikan vaikutus myynnin päätöksenteossa
topic liiketoiminta-analytiikka päätöksentekoprosessi Tietojärjestelmätiede Information Systems Science 601 päätöksenteko myynti liiketoiminta
topic_facet 601 Information Systems Science Tietojärjestelmätiede liiketoiminta liiketoiminta-analytiikka myynti päätöksenteko päätöksentekoprosessi
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/95747 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202406114515
work_keys_str_mv AT siimesjärvialeksi liiketoimintaanalytiikanvaikutusmyynninpäätöksenteossa