Раскрывая исскуство создания личного бренда тексты российских инфлюенсеров в Телеграмме

Sosiaalisen median kanava Telegram on herättänyt yhä useamman ihmisen mielenkiinnon viimeisen kahden vuoden ajan, ja päässyt monen venäläisen vaikuttajan sekä kuuluisuuden päivittäiseen käyttöön. Tutkielmassa tutkin kahden venäläisen sosiaalisen median vaikuttajan, Morgenshternin ja Anya Ischukin, t...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Salm, Elisabeth Marie
Other Authors: Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Humanities and Social Sciences, Kieli- ja viestintätieteiden laitos, Department of Language and Communication Studies, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Bachelor's thesis
Language:rus
Published: 2024
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/95697
_version_ 1826225808729964544
author Salm, Elisabeth Marie
author2 Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Humanities and Social Sciences Kieli- ja viestintätieteiden laitos Department of Language and Communication Studies Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Salm, Elisabeth Marie Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Humanities and Social Sciences Kieli- ja viestintätieteiden laitos Department of Language and Communication Studies Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Salm, Elisabeth Marie Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Humanities and Social Sciences Kieli- ja viestintätieteiden laitos Department of Language and Communication Studies Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Salm, Elisabeth Marie
datasource_str_mv jyx
description Sosiaalisen median kanava Telegram on herättänyt yhä useamman ihmisen mielenkiinnon viimeisen kahden vuoden ajan, ja päässyt monen venäläisen vaikuttajan sekä kuuluisuuden päivittäiseen käyttöön. Tutkielmassa tutkin kahden venäläisen sosiaalisen median vaikuttajan, Morgenshternin ja Anya Ischukin, tapaa kirjoittaa tekstiviestejä, joita lähetetään heidän Telegram-kanavillansa. Tutkielmassa tarkastellaan, miten kyseisten vaikuttajien itsensä brändäys ilmenee heidän tekstiviesteissään tai ilmeneekö ollenkaan. Pyrin tarkastelemaan mm. toistuvia piirteitä ja rakenteita molemman vaikuttajan tekstiviesteissä, kuten esimerkiksi kirjoitustyyli tai aiheet, joiden avulla vaikuttajat olisivat helposti tunnistettavissa seuraajilleen sekä faneilleen. Tutkimusaineistona toimivat Morgenshternin ja Anya Ischukin Telegram-kanavilta löytyvät kirjalliset viestit. Tutkimusmetodeina toimii laadullinen sisällönanalyysi ripauksella sosiologisia aspekteja. Analyysin keskiössä ovat strategiat ja keinot, joilla vaikuttajat rakentavat ja ylläpitävät omaa brändiään ja tunnistettavuuttaan Telegram-alustalla. Teoreettisena viitekehyksenä toimii sekoitus henkilökohtaisen brändin, semiotiikan ja virtuaalisen persoonallisuuden teoriaa. Tutkimus tuo esiin miten valitsemani mediavaikuttajat käyttävät viestinnällisiä keinoja brändinsä vahvistamiseen ja ylläpitämiseen sekä millaisia vaikutuksia tällä voi olla heidän seuraajiinsa. Tutkielman tulokset antavat syvempää ymmärrystä venäläisten mediavaikuttajien toimintatavoista sosiaalisessa mediassa ja auttavat hahmottaman, miten sosiaalisen median alustoja hyödynnetään brädäysstrategioiden toteuttamisessa.
first_indexed 2024-06-10T20:00:51Z
format Kandityö
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Zvereva, Vera", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Salm, Elisabeth Marie", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2024-06-10T08:50:34Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2024-06-10T08:50:34Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2024", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/95697", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Sosiaalisen median kanava Telegram on her\u00e4tt\u00e4nyt yh\u00e4 useamman ihmisen mielenkiinnon viimeisen kahden vuoden ajan, ja p\u00e4\u00e4ssyt monen ven\u00e4l\u00e4isen vaikuttajan sek\u00e4 kuuluisuuden p\u00e4ivitt\u00e4iseen k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n. Tutkielmassa tutkin kahden ven\u00e4l\u00e4isen sosiaalisen median vaikuttajan, Morgenshternin ja Anya Ischukin, tapaa kirjoittaa tekstiviestej\u00e4, joita l\u00e4hetet\u00e4\u00e4n heid\u00e4n Telegram-kanavillansa. Tutkielmassa tarkastellaan, miten kyseisten vaikuttajien itsens\u00e4 br\u00e4nd\u00e4ys ilmenee heid\u00e4n tekstiviesteiss\u00e4\u00e4n tai ilmeneek\u00f6 ollenkaan. Pyrin tarkastelemaan mm. toistuvia piirteit\u00e4 ja rakenteita molemman vaikuttajan tekstiviesteiss\u00e4, kuten esimerkiksi kirjoitustyyli tai aiheet, joiden avulla vaikuttajat olisivat helposti tunnistettavissa seuraajilleen sek\u00e4 faneilleen. Tutkimusaineistona toimivat Morgenshternin ja Anya Ischukin Telegram-kanavilta l\u00f6ytyv\u00e4t kirjalliset viestit.\n\nTutkimusmetodeina toimii laadullinen sis\u00e4ll\u00f6nanalyysi ripauksella sosiologisia aspekteja. Analyysin keski\u00f6ss\u00e4 ovat strategiat ja keinot, joilla vaikuttajat rakentavat ja yll\u00e4pit\u00e4v\u00e4t omaa br\u00e4ndi\u00e4\u00e4n ja tunnistettavuuttaan Telegram-alustalla. Teoreettisena viitekehyksen\u00e4 toimii sekoitus henkil\u00f6kohtaisen br\u00e4ndin, semiotiikan ja virtuaalisen persoonallisuuden teoriaa.\n\nTutkimus tuo esiin miten valitsemani mediavaikuttajat k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t viestinn\u00e4llisi\u00e4 keinoja br\u00e4ndins\u00e4 vahvistamiseen ja yll\u00e4pit\u00e4miseen sek\u00e4 millaisia vaikutuksia t\u00e4ll\u00e4 voi olla heid\u00e4n seuraajiinsa. Tutkielman tulokset antavat syvemp\u00e4\u00e4 ymm\u00e4rryst\u00e4 ven\u00e4l\u00e4isten mediavaikuttajien toimintatavoista sosiaalisessa mediassa ja auttavat hahmottaman, miten sosiaalisen median alustoja hy\u00f6dynnet\u00e4\u00e4n br\u00e4d\u00e4ysstrategioiden toteuttamisessa.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Miia Hakanen (mihakane@jyu.fi) on 2024-06-10T08:50:34Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2024-06-10T08:50:34Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2024", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "31", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "rus", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "semioottinen analyysi", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "vaikuttaja", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "Telegram", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "Ven\u00e4j\u00e4n media", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "henkil\u00f6br\u00e4ndi", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "\u0420\u0430\u0441\u043a\u0440\u044b\u0432\u0430\u044f \u0438\u0441\u0441\u043a\u0443\u0441\u0442\u0432\u043e \u0441\u043e\u0437\u0434\u0430\u043d\u0438\u044f \u043b\u0438\u0447\u043d\u043e\u0433\u043e \u0431\u0440\u0435\u043d\u0434\u0430 : \u0442\u0435\u043a\u0441\u0442\u044b \u0440\u043e\u0441\u0441\u0438\u0439\u0441\u043a\u0438\u0445 \u0438\u043d\u0444\u043b\u044e\u0435\u043d\u0441\u0435\u0440\u043e\u0432 \u0432 \u0422\u0435\u043b\u0435\u0433\u0440\u0430\u043c\u043c\u0435", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202406104468", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatinty\u00f6", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Humanities and Social Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Kieli- ja viestint\u00e4tieteiden laitos", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Department of Language and Communication Studies", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Ven\u00e4j\u00e4n kieli ja kulttuuri", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Russian Language and Culture", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "312", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "media", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "diskurssianalyysi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_95697
language rus
last_indexed 2025-02-18T10:55:54Z
main_date 2024-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2024
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/1fa311e8-0cb1-488e-a795-bc3d29a9abd9\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-202406104468.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2024
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Salm, Elisabeth Marie Раскрывая исскуство создания личного бренда : тексты российских инфлюенсеров в Телеграмме semioottinen analyysi vaikuttaja Telegram Venäjän media henkilöbrändi Venäjän kieli ja kulttuuri Russian Language and Culture 312 media diskurssianalyysi
title Раскрывая исскуство создания личного бренда : тексты российских инфлюенсеров в Телеграмме
title_full Раскрывая исскуство создания личного бренда : тексты российских инфлюенсеров в Телеграмме
title_fullStr Раскрывая исскуство создания личного бренда : тексты российских инфлюенсеров в Телеграмме Раскрывая исскуство создания личного бренда : тексты российских инфлюенсеров в Телеграмме
title_full_unstemmed Раскрывая исскуство создания личного бренда : тексты российских инфлюенсеров в Телеграмме Раскрывая исскуство создания личного бренда : тексты российских инфлюенсеров в Телеграмме
title_short Раскрывая исскуство создания личного бренда
title_sort раскрывая исскуство создания личного бренда тексты российских инфлюенсеров в телеграмме
title_sub тексты российских инфлюенсеров в Телеграмме
title_txtP Раскрывая исскуство создания личного бренда : тексты российских инфлюенсеров в Телеграмме
topic semioottinen analyysi vaikuttaja Telegram Venäjän media henkilöbrändi Venäjän kieli ja kulttuuri Russian Language and Culture 312 media diskurssianalyysi
topic_facet 312 Russian Language and Culture Telegram Venäjän kieli ja kulttuuri Venäjän media diskurssianalyysi henkilöbrändi media semioottinen analyysi vaikuttaja
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/95697 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202406104468
work_keys_str_mv AT salmelisabethmarie raskryvaâisskustvosozdaniâličnogobrendatekstyrossijskihinflûenserovvtelegramm