Algoritmeja polunetsintään peleissä
Tutkielmassa käydään läpi polunetsintää peleissä käytännön toteutuksien kautta. Toteutettuna ovat A* ja IDA* -algoritmit, jotka ovat yleisesti käytettyjä peleissä, mutta tämän lisäksi myös verkkoteorian perusalgoritmeja, kuten leveyshaku ja syvyyshaku, joiden kautta A* ja IDA* -algoritmit voidaan aj...
| Main Author: | |
|---|---|
| Other Authors: | , , , , , |
| Format: | Bachelor's thesis |
| Language: | fin |
| Published: |
2024
|
| Subjects: | |
| Online Access: | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/95156 |
| Summary: | Tutkielmassa käydään läpi polunetsintää peleissä käytännön toteutuksien kautta. Toteutettuna ovat A* ja IDA* -algoritmit, jotka ovat yleisesti käytettyjä peleissä, mutta tämän lisäksi myös verkkoteorian perusalgoritmeja, kuten leveyshaku ja syvyyshaku, joiden kautta A* ja IDA* -algoritmit voidaan ajatella. Myös A* ja IDA* -algoritmeihin tarvittavaa
heuristiikkaa esitellään. Kaikki algoritmit ovat toteutettu c++ -kielellä.
|
|---|