Tasa-arvoa vai tasapäistämistä? Helsingin Sanomien perusopetuksen tasa-arvoon liittyvä uutisointi ja keskustelu ennen kevään 2023 eduskuntavaaleja

Tutkimuksessa tarkastellaan Helsingin Sanomien perusopetuksen tasa-arvoa käsitteleviä tekstejä. Tutkimuksen tavoitteena on diskurssianalyysin keinoin sekä Bourdieun kenttäteoriaan pohjaten tarkastella Helsingin Sanomissa käytyä uutisointia ja julkista keskustelua perusopetuksen tasa-arvosta, ja...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Viitasaari, Vilma
Muut tekijät: Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta, Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta, Faculty of Humanities and Social Sciences, Faculty of Education and Psychology, Yhteiskuntatieteiden ja filosofian laitos, Opettajankoulutuslaitos, Department of Social Sciences and Philosophy, Department of Teacher Education, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Pro gradu
Kieli:fin
Julkaistu: 2024
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/94939