Tekstiä generoivan tekoälyn hyödyntäminen oppimisessa

Tämä kandidaatintutkielma on kirjallisuuskartoitus tekstiä generoivan tekoälyn hyödyntämiseen oppimisessa ja sen vaikutuksiin opetuksessa. Tutkielmassa myös perehdytään lyhyesti tekoälyn käsitteen historiaan ja ChatGPT:n toimintaan sekä pohditaan opetuksen ja tekoälyn tulevaisuuden näkymiä. This ba...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Kuisma, Petteri
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2024
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/94800
Description
Summary:Tämä kandidaatintutkielma on kirjallisuuskartoitus tekstiä generoivan tekoälyn hyödyntämiseen oppimisessa ja sen vaikutuksiin opetuksessa. Tutkielmassa myös perehdytään lyhyesti tekoälyn käsitteen historiaan ja ChatGPT:n toimintaan sekä pohditaan opetuksen ja tekoälyn tulevaisuuden näkymiä. This bachelor’s thesis is a literature review on the use of text-generating AI in learning and its implications for teaching. The thesis also briefly explores the history of the concept of AI and the functioning of ChatGPT, and reflects on the future of teaching and AI.