Teknologian hyödyntäminen myynnin ja markkinoinnin yhteistyön kehittämiseksi

Teknologian hyödyntäminen myynnin ja markkinoinnin yhteistyön kehittämisessä on noussut keskeiseksi aiheeksi yritysten pyrkiessä vastaamaan jatkuvasti muuttuviin markkinoiden vaatimuksiin. Tutkimusaihe on ajankohtainen, sillä tehokas yhteistyö myynnin ja markkinoinnin välillä on tunnistettu kriittis...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Kuningas, Jenna
Other Authors: Jyväskylä University School of Business and Economics, Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2024
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/94300
_version_ 1828193029171707904
author Kuningas, Jenna
author2 Jyväskylä University School of Business and Economics Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Kuningas, Jenna Jyväskylä University School of Business and Economics Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Kuningas, Jenna Jyväskylä University School of Business and Economics Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Kuningas, Jenna
datasource_str_mv jyx
description Teknologian hyödyntäminen myynnin ja markkinoinnin yhteistyön kehittämisessä on noussut keskeiseksi aiheeksi yritysten pyrkiessä vastaamaan jatkuvasti muuttuviin markkinoiden vaatimuksiin. Tutkimusaihe on ajankohtainen, sillä tehokas yhteistyö myynnin ja markkinoinnin välillä on tunnistettu kriittiseksi tekijäksi organisaatioiden menestyksessä. Taustalla on myynnin ja markkinoinnin välillä esiintyviä haasteita, kuten kommunikaatio- ongelmia, liidienhallinnan puutteita ja myyntijohtoisen kulttuurin vallitsevuutta, mitkä ovat keskeisiä esteitä tehokkaalle yhteistyölle. Tämä tutkielma keskittyy tutkimaan teknologian hyödyntämisen vaikutuksia myynnin ja markkinoinnin välisessä yhteistyössä B2B-kontekstissa. Tutkimuksen tavoitteena on syventää ymmärrystä teknologioiden roolista yhteistyön kehittämisessä ja esittää käytännön suosituksia haasteiden voittamiseksi. Tutkimus suoritettiin laadullisen tutkimuksen menetelmin, käyttäen puolistrukturoituja teemahaastatteluja. Haastatteluissa kerättiin tietoa sekä myynnin että markkinoinnin johtohenkilöiltä eri B2B-yrityksistä. Tutkimuksen tulokset tukevat olemassa olevaa kirjallisuutta, mutta tarjoavat myös uusia oivalluksia myynnin ja markkinoinnin yhteistyön teknologisesta, sosiaalisesta ja manageriaalisesta dimensiosta. Tulokset korostavat erityisesti sitä, miten digitaaliset teknologiat voivat parantaa kommunikaatiota ja yhteistyön strategista suunnittelua. Tutkimuksen tulokset tarjoavat arvokkaita oivalluksia yrityksille, jotka pyrkivät hyödyntämään teknologiaa myynnin ja markkinoinnin rajapinnan tehostamiseksi, ja täyttävät olemassa olevia tutkimusaukkoja liittyen teknologian strategiseen integrointiin ja poikkitoiminnalliseen yhteistyöhön. Tutkielmassa on hyödynnetty tekoälyä tekstin kieliopillisen oikeellisuuden varmistamisessa ja rakenteellisen sujuvuuden parantamisessa.
first_indexed 2024-04-15T20:02:05Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Mero, Joel", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Kuningas, Jenna", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2024-04-15T12:51:38Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2024-04-15T12:51:38Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2024", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/94300", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Teknologian hy\u00f6dynt\u00e4minen myynnin ja markkinoinnin yhteisty\u00f6n kehitt\u00e4misess\u00e4 on noussut keskeiseksi aiheeksi yritysten pyrkiess\u00e4 vastaamaan jatkuvasti muuttuviin markkinoiden vaatimuksiin. Tutkimusaihe on ajankohtainen, sill\u00e4 tehokas yhteisty\u00f6 myynnin ja markkinoinnin v\u00e4lill\u00e4 on tunnistettu kriittiseksi tekij\u00e4ksi organisaatioiden menestyksess\u00e4. Taustalla on myynnin ja markkinoinnin v\u00e4lill\u00e4 esiintyvi\u00e4 haasteita, kuten kommunikaatio- ongelmia, liidienhallinnan puutteita ja myyntijohtoisen kulttuurin vallitsevuutta, mitk\u00e4 ovat keskeisi\u00e4 esteit\u00e4 tehokkaalle yhteisty\u00f6lle.\r\nT\u00e4m\u00e4 tutkielma keskittyy tutkimaan teknologian hy\u00f6dynt\u00e4misen vaikutuksia myynnin ja markkinoinnin v\u00e4lisess\u00e4 yhteisty\u00f6ss\u00e4 B2B-kontekstissa. Tutkimuksen tavoitteena on syvent\u00e4\u00e4 ymm\u00e4rryst\u00e4 teknologioiden roolista yhteisty\u00f6n kehitt\u00e4misess\u00e4 ja esitt\u00e4\u00e4 k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6n suosituksia haasteiden voittamiseksi. Tutkimus suoritettiin laadullisen tutkimuksen menetelmin, k\u00e4ytt\u00e4en puolistrukturoituja teemahaastatteluja. Haastatteluissa ker\u00e4ttiin tietoa sek\u00e4 myynnin ett\u00e4 markkinoinnin johtohenkil\u00f6ilt\u00e4 eri B2B-yrityksist\u00e4.\r\nTutkimuksen tulokset tukevat olemassa olevaa kirjallisuutta, mutta tarjoavat my\u00f6s uusia oivalluksia myynnin ja markkinoinnin yhteisty\u00f6n teknologisesta, sosiaalisesta ja manageriaalisesta dimensiosta. Tulokset korostavat erityisesti sit\u00e4, miten digitaaliset teknologiat voivat parantaa kommunikaatiota ja yhteisty\u00f6n strategista suunnittelua. Tutkimuksen tulokset tarjoavat arvokkaita oivalluksia yrityksille, jotka pyrkiv\u00e4t hy\u00f6dynt\u00e4m\u00e4\u00e4n teknologiaa myynnin ja markkinoinnin rajapinnan tehostamiseksi, ja t\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t olemassa olevia tutkimusaukkoja liittyen teknologian strategiseen integrointiin ja poikkitoiminnalliseen yhteisty\u00f6h\u00f6n. Tutkielmassa on hy\u00f6dynnetty teko\u00e4ly\u00e4 tekstin kieliopillisen oikeellisuuden varmistamisessa ja rakenteellisen sujuvuuden parantamisessa.", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by jyx lomake-julkaisija (jyx-julkaisija.group@korppi.jyu.fi) on 2024-04-15T12:51:38Z\r\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2024-04-15T12:51:38Z (GMT). No. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "87", "language": null, "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "CC BY 4.0", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Teknologian hy\u00f6dynt\u00e4minen myynnin ja markkinoinnin yhteisty\u00f6n kehitt\u00e4miseksi", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202404152919", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4 University School of Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston kauppakorkeakoulu", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Specialisation in Marketing", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Markkinoinnin opintosuunta", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.copyright", "value": "\u00a9 The Author(s)", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "copyright", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_94300
language fin
last_indexed 2025-03-31T20:02:04Z
main_date 2024-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2024
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/5ade9de8-4d21-4781-82ce-37fa4e4daf1d\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-202404152919.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2024
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Kuningas, Jenna Teknologian hyödyntäminen myynnin ja markkinoinnin yhteistyön kehittämiseksi Specialisation in Marketing Markkinoinnin opintosuunta
title Teknologian hyödyntäminen myynnin ja markkinoinnin yhteistyön kehittämiseksi
title_full Teknologian hyödyntäminen myynnin ja markkinoinnin yhteistyön kehittämiseksi
title_fullStr Teknologian hyödyntäminen myynnin ja markkinoinnin yhteistyön kehittämiseksi Teknologian hyödyntäminen myynnin ja markkinoinnin yhteistyön kehittämiseksi
title_full_unstemmed Teknologian hyödyntäminen myynnin ja markkinoinnin yhteistyön kehittämiseksi Teknologian hyödyntäminen myynnin ja markkinoinnin yhteistyön kehittämiseksi
title_short Teknologian hyödyntäminen myynnin ja markkinoinnin yhteistyön kehittämiseksi
title_sort teknologian hyödyntäminen myynnin ja markkinoinnin yhteistyön kehittämiseksi
title_txtP Teknologian hyödyntäminen myynnin ja markkinoinnin yhteistyön kehittämiseksi
topic Specialisation in Marketing Markkinoinnin opintosuunta
topic_facet Markkinoinnin opintosuunta Specialisation in Marketing
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/94300 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202404152919
work_keys_str_mv AT kuningasjenna teknologianhyödyntäminenmyynninjamarkkinoinninyhteistyönkehittämiseksi