Kisastudioiden karnevaalitunnelma koetuksella Ylen ja C Moren Qatarin vuoden 2022 jalkapallon MM-kisojen television studiolähetyksiä vertaileva tutkimus

Mediaurheilun suosituimpien tuotteiden nousseiden lähetysoikeuskustannusten vuoksi urheilun megatapahtumien mediaoikeuksia jaetaan yhä useammin yleisradioyhtiöiden ja kaupallisten toimijoiden kesken. Toisin kuin kaupallisia medioita yleisradioyhtiöiden toimintaa ohjaavat lakiin kirjatut julkisen pal...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Kortelainen, Vesa
Other Authors: Faculty of Sport and Health Sciences, Liikuntatieteellinen tiedekunta, Sport and Health Sciences, Liikunta- ja terveystieteet, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2024
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/94140
_version_ 1826225779538657280
author Kortelainen, Vesa
author2 Faculty of Sport and Health Sciences Liikuntatieteellinen tiedekunta Sport and Health Sciences Liikunta- ja terveystieteet University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Kortelainen, Vesa Faculty of Sport and Health Sciences Liikuntatieteellinen tiedekunta Sport and Health Sciences Liikunta- ja terveystieteet University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Kortelainen, Vesa Faculty of Sport and Health Sciences Liikuntatieteellinen tiedekunta Sport and Health Sciences Liikunta- ja terveystieteet University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Kortelainen, Vesa
datasource_str_mv jyx
description Mediaurheilun suosituimpien tuotteiden nousseiden lähetysoikeuskustannusten vuoksi urheilun megatapahtumien mediaoikeuksia jaetaan yhä useammin yleisradioyhtiöiden ja kaupallisten toimijoiden kesken. Toisin kuin kaupallisia medioita yleisradioyhtiöiden toimintaa ohjaavat lakiin kirjatut julkisen palvelun periaatteet. Tässä liikunnan yhteiskuntatieteiden pro gradu -tutkielmassa tutkimuksen kohteena olivat Ylen ja kaupallisen C Moren television studiolähetykset Qatarin miesten jalkapallon MM-turnauksesta. Televisiourheilun ytimeltään aikaa kestäviä konventioita on tutkittu, mutta studio-ohjelmien sisältöjen määrällinen analysointi on ollut vähäistä. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää eroja ja yhtäläisyyksiä Ylen ja C Moren MM-jalkapallon studiolähetyksissä sekä tarkastella sitä, kuinka MM-studioiden sisällöt erosivat turnauksen alku- ja loppuvaiheen lähetysten välillä. Tässä vertailevassa tutkimuksessa hyödynnettiin menetelmänä määrällistä sisällönanalyysia. Tarkasteltavia sisältömuuttujia olivat esitysmuoto, aihealue, henkilö- tai tilannelähde ja segmentin kesto. Analysoitu aineisto koostui 22 ottelun studiolähetyksistä, joista 12 nähtiin Ylen ja kymmenen C Moren televisioimana. Tutkielman teoreettisen perustan muodostivat megatapahtuman, mediatapahtuman ja mediaspektaakkelin keskenään läheiset käsitteet sekä mediaurheilun ja urheilujournalismin käsitteet. Teoreettinen viitekehys rakentui lisäksi jalkapallon MM-kisojen tapahtumaformaatin tarkastelusta ja Qatarin kisoihin liittyneiden kyseenalaisuuksien kertaamisesta. Teoriaosuudessa otettiin myös huomioon julkisen palvelun ja kaupallisten medioiden erilaiset toimintaperiaatteet. Televisiourheilun konventioita puolestaan käsiteltiin erityisesti MM-kisalähetysten sekä niiden studio-osuuksien kannalta relevanteista näkökulmista. Tutkielman tulokset vastasivat pitkälti aiempaan kirjallisuuteen pohjautuneita ennakko-odotuksia. Aihealueena ottelu, esitysmuotona studiokeskustelu ja henkilö- tai tilannelähteenä kisatiimi muodostivat vähintään suhteellisen enemmistön studiolähetysten sisällöstä kummallakin kanavalla. Ylen studiossa painottui kuitenkin journalistinen tyyli verrattuna viihdearvoille studioshow’nsa rakentaneeseen C Moreen. Ylellä politiikkaa ja kisojen taustoja käsiteltiin selvästi enemmän, vaikka ei C Moren studioissakaan tapahtuman yhteiskunnallisia ulottuvuuksia jätetty täysin huomiotta. Ylen studioissa kuultiin kirjavampaa joukkoa asiantuntijoita sekä urheilullisissa että yhteiskunnallisissa asioissa. Lisäksi merkkinä Ylen kulttuuria edistävästä tehtävästä sen lähetyksissä korostuivat aihealueina kisahistoria sekä varsin perusteellinen taktiikan ja data-analytiikan käsittely. C Moren nopeatempoisempi ja henkilökeskeisempi studio-ohjelma luotti tähteyden vetovoimaan, mitä havainnollisti parhaiten verrattain selvästi suurempi pelaajiin ja valmentajiin keskittyneiden sisältöjen osuus lähetyksissä. Vaikka tapahtumakritiikkiä esiintyi MM-studioissa, oli niiden sisältö suurelta osin Fifan toiveiden mukaista. Televisio on kuitenkin osa tapahtuman tuotantokoneistoa ja sen tehtävään kuuluu MM-kisatuotteen myyminen katsojille. Yhteiskunnallisten aiheiden käsittely väheni odotetusti kummassakin studiossa turnauksen edetessä. Due to the risen costs of the broadcasting rights of the most popular media sport products, sharing the broadcasting rights of sports mega events between public service broadcasters (PSBs) and commercial media companies has become more common. Unlike their commercial counterparts, PSBs are known to be bound by the statutory principles of public service. This master’s thesis in social sciences of sport explored the broadcast coverage of the Qatar World Cup 2022 offered by the Finnish PSB Yle and a commercial subscription channel C More. While the conventions of television sport have been researched, few studies have aspired to analyze the content of sports studio programmes quantitatively. The aim here was to discover similarities and differences between Yle and C More’s World Cup studio coverage as well as to find out how the coverage changed during the tournament. A comparative research design was utilized using quantitative content analysis as a method with presentation form, topic, person speaking, and segment length used as the main variables. The sample analyzed included the studio broadcasts of 22 matches – 12 of which were broadcasted by Yle and 10 by C More. The theoretical foundations of the study were laid on the closely linked concepts of mega event, media event, and media spectacle together with the concepts of media sport and sports journalism. Furthermore, the theoretical framework included discussing the event format of the FIFA World Cup and recalling the main controversies that surrounded the tournament hosted by Qatar. In addition, the differences in the ways public service and commercial media function were considered, and the conventions of television sports were appraised with special attention given to the discursive practices in display in the World Cup studio. The findings of this study were in most part consistent with the expectations based on the existing literature. Within their respective variables, the match itself, in-studio discussions, and the members of the studio team filled at least relative majority of the studio time on both channels. However, Yle’s coverage was more journalistically orientated, whereas C More built its coverage more clearly on entertainment values. Yle owed much of its coverage to the sociopolitical issues, as opposed to C More that did not completely ignore such issues in its coverage either. More diverse set of expert voices was heard in Yle’s studio regarding both football and social issues. Additionally, Yle’s broadcasts were interpreted to seek to fulfill the essential culture advancing purpose of the public service with a prominent amount of coverage of the World Cup history and the tactics and statistics of the game. In contrast, C More’s more fast-paced studio show relied upon personalities and the lure of stardom, which was best highlighted in the comparatively significant proportion of coverage dedicated to individual athletes. Regardless of the criticism the event received in the World Cup studios, the coverage analyzed largely adhered to FIFA’s wishes. After all, television participates in producing the event and selling the World Cup product is part of its role. As anticipated, the amount of studio coverage dedicated to social issues decreased on both channels as the competition advanced.
first_indexed 2024-04-04T20:00:59Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Szerovay, Mihaly", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Laine, Antti", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Kortelainen, Vesa", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2024-04-04T06:15:58Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2024-04-04T06:15:58Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2024", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/94140", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Mediaurheilun suosituimpien tuotteiden nousseiden l\u00e4hetysoikeuskustannusten vuoksi urheilun\nmegatapahtumien mediaoikeuksia jaetaan yh\u00e4 useammin yleisradioyhti\u00f6iden ja kaupallisten\ntoimijoiden kesken. Toisin kuin kaupallisia medioita yleisradioyhti\u00f6iden toimintaa ohjaavat lakiin kirjatut julkisen palvelun periaatteet. T\u00e4ss\u00e4 liikunnan yhteiskuntatieteiden pro gradu -tutkielmassa tutkimuksen kohteena olivat Ylen ja kaupallisen C Moren television studiol\u00e4hetykset\nQatarin miesten jalkapallon MM-turnauksesta. Televisiourheilun ytimelt\u00e4\u00e4n aikaa kest\u00e4vi\u00e4\nkonventioita on tutkittu, mutta studio-ohjelmien sis\u00e4lt\u00f6jen m\u00e4\u00e4r\u00e4llinen analysointi on ollut v\u00e4h\u00e4ist\u00e4. Tutkimuksen tavoitteena oli selvitt\u00e4\u00e4 eroja ja yht\u00e4l\u00e4isyyksi\u00e4 Ylen ja C Moren MM-jalkapallon studiol\u00e4hetyksiss\u00e4 sek\u00e4 tarkastella sit\u00e4, kuinka MM-studioiden sis\u00e4ll\u00f6t erosivat turnauksen alku- ja loppuvaiheen l\u00e4hetysten v\u00e4lill\u00e4.\nT\u00e4ss\u00e4 vertailevassa tutkimuksessa hy\u00f6dynnettiin menetelm\u00e4n\u00e4 m\u00e4\u00e4r\u00e4llist\u00e4 sis\u00e4ll\u00f6nanalyysia.\nTarkasteltavia sis\u00e4lt\u00f6muuttujia olivat esitysmuoto, aihealue, henkil\u00f6- tai tilannel\u00e4hde ja segmentin kesto. Analysoitu aineisto koostui 22 ottelun studiol\u00e4hetyksist\u00e4, joista 12 n\u00e4htiin Ylen\nja kymmenen C Moren televisioimana. Tutkielman teoreettisen perustan muodostivat megatapahtuman, mediatapahtuman ja mediaspektaakkelin kesken\u00e4\u00e4n l\u00e4heiset k\u00e4sitteet sek\u00e4 mediaurheilun ja urheilujournalismin k\u00e4sitteet. Teoreettinen viitekehys rakentui lis\u00e4ksi jalkapallon\nMM-kisojen tapahtumaformaatin tarkastelusta ja Qatarin kisoihin liittyneiden kyseenalaisuuksien kertaamisesta. Teoriaosuudessa otettiin my\u00f6s huomioon julkisen palvelun ja kaupallisten\nmedioiden erilaiset toimintaperiaatteet. Televisiourheilun konventioita puolestaan k\u00e4siteltiin\nerityisesti MM-kisal\u00e4hetysten sek\u00e4 niiden studio-osuuksien kannalta relevanteista n\u00e4k\u00f6kulmista.\nTutkielman tulokset vastasivat pitk\u00e4lti aiempaan kirjallisuuteen pohjautuneita ennakko-odotuksia. Aihealueena ottelu, esitysmuotona studiokeskustelu ja henkil\u00f6- tai tilannel\u00e4hteen\u00e4 kisatiimi\nmuodostivat v\u00e4hint\u00e4\u00e4n suhteellisen enemmist\u00f6n studiol\u00e4hetysten sis\u00e4ll\u00f6st\u00e4 kummallakin kanavalla. Ylen studiossa painottui kuitenkin journalistinen tyyli verrattuna viihdearvoille studioshow\u2019nsa rakentaneeseen C Moreen. Ylell\u00e4 politiikkaa ja kisojen taustoja k\u00e4siteltiin selv\u00e4sti\nenemm\u00e4n, vaikka ei C Moren studioissakaan tapahtuman yhteiskunnallisia ulottuvuuksia j\u00e4tetty\nt\u00e4ysin huomiotta. Ylen studioissa kuultiin kirjavampaa joukkoa asiantuntijoita sek\u00e4 urheilullisissa ett\u00e4 yhteiskunnallisissa asioissa. Lis\u00e4ksi merkkin\u00e4 Ylen kulttuuria edist\u00e4v\u00e4st\u00e4 teht\u00e4v\u00e4st\u00e4\nsen l\u00e4hetyksiss\u00e4 korostuivat aihealueina kisahistoria sek\u00e4 varsin perusteellinen taktiikan ja data-analytiikan k\u00e4sittely. C Moren nopeatempoisempi ja henkil\u00f6keskeisempi studio-ohjelma luotti\nt\u00e4hteyden vetovoimaan, mit\u00e4 havainnollisti parhaiten verrattain selv\u00e4sti suurempi pelaajiin ja\nvalmentajiin keskittyneiden sis\u00e4lt\u00f6jen osuus l\u00e4hetyksiss\u00e4. Vaikka tapahtumakritiikki\u00e4 esiintyi\nMM-studioissa, oli niiden sis\u00e4lt\u00f6 suurelta osin Fifan toiveiden mukaista. Televisio on kuitenkin\nosa tapahtuman tuotantokoneistoa ja sen teht\u00e4v\u00e4\u00e4n kuuluu MM-kisatuotteen myyminen katsojille. Yhteiskunnallisten aiheiden k\u00e4sittely v\u00e4heni odotetusti kummassakin studiossa turnauksen\nedetess\u00e4.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Due to the risen costs of the broadcasting rights of the most popular media sport products,\nsharing the broadcasting rights of sports mega events between public service broadcasters\n(PSBs) and commercial media companies has become more common. Unlike their commercial\ncounterparts, PSBs are known to be bound by the statutory principles of public service. This\nmaster\u2019s thesis in social sciences of sport explored the broadcast coverage of the Qatar World\nCup 2022 offered by the Finnish PSB Yle and a commercial subscription channel C More.\nWhile the conventions of television sport have been researched, few studies have aspired to\nanalyze the content of sports studio programmes quantitatively. The aim here was to discover\nsimilarities and differences between Yle and C More\u2019s World Cup studio coverage as well as\nto find out how the coverage changed during the tournament.\nA comparative research design was utilized using quantitative content analysis as a method\nwith presentation form, topic, person speaking, and segment length used as the main variables.\nThe sample analyzed included the studio broadcasts of 22 matches \u2013 12 of which were broadcasted by Yle and 10 by C More. The theoretical foundations of the study were laid on the\nclosely linked concepts of mega event, media event, and media spectacle together with the concepts of media sport and sports journalism. Furthermore, the theoretical framework included\ndiscussing the event format of the FIFA World Cup and recalling the main controversies that\nsurrounded the tournament hosted by Qatar. In addition, the differences in the ways public service and commercial media function were considered, and the conventions of television sports\nwere appraised with special attention given to the discursive practices in display in the World\nCup studio.\nThe findings of this study were in most part consistent with the expectations based on the existing literature. Within their respective variables, the match itself, in-studio discussions, and\nthe members of the studio team filled at least relative majority of the studio time on both channels. However, Yle\u2019s coverage was more journalistically orientated, whereas C More built its\ncoverage more clearly on entertainment values. Yle owed much of its coverage to the sociopolitical issues, as opposed to C More that did not completely ignore such issues in its coverage\neither. More diverse set of expert voices was heard in Yle\u2019s studio regarding both football and\nsocial issues. Additionally, Yle\u2019s broadcasts were interpreted to seek to fulfill the essential culture advancing purpose of the public service with a prominent amount of coverage of the World\nCup history and the tactics and statistics of the game. In contrast, C More\u2019s more fast-paced\nstudio show relied upon personalities and the lure of stardom, which was best highlighted in\nthe comparatively significant proportion of coverage dedicated to individual athletes. Regardless of the criticism the event received in the World Cup studios, the coverage analyzed largely\nadhered to FIFA\u2019s wishes. After all, television participates in producing the event and selling\nthe World Cup product is part of its role. As anticipated, the amount of studio coverage dedicated to social issues decreased on both channels as the competition advanced.", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Paivi Vuorio (paelvuor@jyu.fi) on 2024-04-04T06:15:58Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2024-04-04T06:15:58Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2024", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "136", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Kisastudioiden karnevaalitunnelma koetuksella : Ylen ja C Moren Qatarin vuoden 2022 jalkapallon MM-kisojen television studiol\u00e4hetyksi\u00e4 vertaileva tutkimus", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202404042687", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Sport and Health Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Liikuntatieteellinen tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Sport and Health Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Liikunta- ja terveystieteet", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Social Sciences of Sport", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Liikunnan yhteiskuntatieteet", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.copyright", "value": "\u00a9 The Author(s)", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "copyright", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "5032", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "urheiluohjelmat", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "mediayhti\u00f6t", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "vertaileva tutkimus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "sis\u00e4ll\u00f6nanalyysi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "urheilu", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "jalkapallo", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "urheilujournalismi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "televisio (joukkoviestimet)", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "maailmanmestaruuskilpailut", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "televisio-ohjelmat", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "yleisradioyhti\u00f6t", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "Qatar", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_94140
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:54:04Z
main_date 2024-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2024
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/22d29b45-eee1-4fa1-9bae-fd3faa101a2a\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-202404042687.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2024
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Kortelainen, Vesa Kisastudioiden karnevaalitunnelma koetuksella : Ylen ja C Moren Qatarin vuoden 2022 jalkapallon MM-kisojen television studiolähetyksiä vertaileva tutkimus Social Sciences of Sport Liikunnan yhteiskuntatieteet 5032 urheiluohjelmat mediayhtiöt vertaileva tutkimus sisällönanalyysi urheilu jalkapallo urheilujournalismi televisio (joukkoviestimet) maailmanmestaruuskilpailut televisio-ohjelmat yleisradioyhtiöt Qatar
title Kisastudioiden karnevaalitunnelma koetuksella : Ylen ja C Moren Qatarin vuoden 2022 jalkapallon MM-kisojen television studiolähetyksiä vertaileva tutkimus
title_full Kisastudioiden karnevaalitunnelma koetuksella : Ylen ja C Moren Qatarin vuoden 2022 jalkapallon MM-kisojen television studiolähetyksiä vertaileva tutkimus
title_fullStr Kisastudioiden karnevaalitunnelma koetuksella : Ylen ja C Moren Qatarin vuoden 2022 jalkapallon MM-kisojen television studiolähetyksiä vertaileva tutkimus Kisastudioiden karnevaalitunnelma koetuksella : Ylen ja C Moren Qatarin vuoden 2022 jalkapallon MM-kisojen television studiolähetyksiä vertaileva tutkimus
title_full_unstemmed Kisastudioiden karnevaalitunnelma koetuksella : Ylen ja C Moren Qatarin vuoden 2022 jalkapallon MM-kisojen television studiolähetyksiä vertaileva tutkimus Kisastudioiden karnevaalitunnelma koetuksella : Ylen ja C Moren Qatarin vuoden 2022 jalkapallon MM-kisojen television studiolähetyksiä vertaileva tutkimus
title_short Kisastudioiden karnevaalitunnelma koetuksella
title_sort kisastudioiden karnevaalitunnelma koetuksella ylen ja c moren qatarin vuoden 2022 jalkapallon mm kisojen television studiolähetyksiä vertaileva tutkimus
title_sub Ylen ja C Moren Qatarin vuoden 2022 jalkapallon MM-kisojen television studiolähetyksiä vertaileva tutkimus
title_txtP Kisastudioiden karnevaalitunnelma koetuksella : Ylen ja C Moren Qatarin vuoden 2022 jalkapallon MM-kisojen television studiolähetyksiä vertaileva tutkimus
topic Social Sciences of Sport Liikunnan yhteiskuntatieteet 5032 urheiluohjelmat mediayhtiöt vertaileva tutkimus sisällönanalyysi urheilu jalkapallo urheilujournalismi televisio (joukkoviestimet) maailmanmestaruuskilpailut televisio-ohjelmat yleisradioyhtiöt Qatar
topic_facet 5032 Liikunnan yhteiskuntatieteet Qatar Social Sciences of Sport jalkapallo maailmanmestaruuskilpailut mediayhtiöt sisällönanalyysi televisio (joukkoviestimet) televisio-ohjelmat urheilu urheilujournalismi urheiluohjelmat vertaileva tutkimus yleisradioyhtiöt
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/94140 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202404042687
work_keys_str_mv AT kortelainenvesa kisastudioidenkarnevaalitunnelmakoetuksellaylenjacmorenqatarinvuoden2022jalkapal