fullrecord |
[{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Skippari, Mika", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Nousiainen, Maija", "language": null, "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2024-03-27T13:23:53Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2024-03-27T13:23:53Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2024", "language": null, "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/94102", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Sosiaalinen media on t\u00e4rke\u00e4 kanava sek\u00e4 yrityksille ett\u00e4 kuluttajille. Yritykset hy\u00f6dynt\u00e4v\u00e4t sosiaalista mediaa markkinoinnin ja asiakassuhteiden rakentamisen v\u00e4lineen\u00e4, kun taas kuluttajat k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t sit\u00e4 inspiraation etsimiseen, tuotteiden ja palveluiden arvioimiseen ja niihin tutustumiseen sek\u00e4 yhteydenpitoon br\u00e4ndien kanssa. \r\n\r\nT\u00e4m\u00e4n pro gradu -tutkielman tarkoituksena oli selvitt\u00e4\u00e4, miten erilaiset sosiaalisen median sis\u00e4ll\u00f6t vaikuttavat kuluttajan br\u00e4ndisitoutumisen eri ulottuvuuksiin ja ostoaikomukseen sek\u00e4 tarkastella br\u00e4ndisitoutumisen ja ostoaikomuksen v\u00e4list\u00e4 suhdetta ravintola-alalla. Aiemman kirjallisuuden avulla m\u00e4\u00e4riteltiin nelj\u00e4 sosiaalisen median sis\u00e4lt\u00f6kategoriaa, tiedottava, tuottoisa, viihdytt\u00e4v\u00e4 ja suhteellinen sis\u00e4lt\u00f6, joiden vaikutusta tarkasteltiin affektiiviseen, kognitiiviseen ja behavioraaliseen sitoutumiseen. Tutkimuksen aineisto ker\u00e4ttiin kvantitatiivisin menetelmin s\u00e4hk\u00f6isen kyselylomakkeen avulla. Tutkimuksen otos koostui suomalaisista ruokaravintola-asiakkaista ja kyselyyn vastasi 269 henkil\u00f6\u00e4. \r\n\r\nTutkimuksen tulokset osoittavat, ett\u00e4 selitt\u00e4vist\u00e4 muuttujista tiedottavalla ja suhteellisella sosiaalisen median sis\u00e4ll\u00f6ll\u00e4 on positiivinen vaikutus kuluttajan sitoutumiseen br\u00e4ndiin ja ostoaikomukseen. Aiemmista tutkimuksista poiketen viihdytt\u00e4v\u00e4ll\u00e4 ja tuottoisalla sis\u00e4ll\u00f6ll\u00e4 ei ole vaikutusta br\u00e4ndisitoutumiseen. Saadut tulokset vahvistavat aiempien tutkimuksien n\u00e4kemyst\u00e4 siit\u00e4, ett\u00e4 asiakkaan sitoutuminen br\u00e4ndiin vaikuttaa positiivisesti asiakkaan ostoaikomukseen. Tulosten perusteella ravintola-asiakkaan aikomusta asioida tietyss\u00e4 ravintolassa ennustaa affektiivinen ja behavioraalinen sitoutuminen. N\u00e4m\u00e4 havainnot korostavat vuorovaikutteisen ja informatiivisen sosiaalisen sis\u00e4ll\u00f6n sek\u00e4 kiintymyksen ja aktivoitumisen merkityst\u00e4 ravintola-asiakkaan k\u00e4ytt\u00e4ytymisen ennustajina.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by jyx lomake-julkaisija (jyx-julkaisija.group@korppi.jyu.fi) on 2024-03-27T13:23:53Z\r\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2024-03-27T13:23:53Z (GMT). No. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "54", "language": null, "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Sosiaalisen median sis\u00e4lt\u00f6jen vaikutus ravintola-asiakkaan br\u00e4ndisitoutumiseen ja ostoaikomukseen", "language": null, "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202403272646", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4 University School of Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston kauppakorkeakoulu", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Markkinoinnin opintosuunta", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Specialisation in Marketing", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.copyright", "value": "\u00a9 The Author(s)", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "copyright", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
|