Oppimisanalytiikan ilmentymistä ja haasteista

Tutkielmassa tarkastellaan oppimisanalytiikan ilmentymiä ja haasteita pedagogisessa ja teknisessä mielessä. Tutkittuja ilmentymiä ovat erilaiset oppimisanalytiikan metodit, toimijoiden roolit, erilaiset tietojärjestelmät ja tietotekninen perusta. Tutkittuja haasteita on oppimisanalytiikan tarkoituks...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Torniainen, Konsta
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2023
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/92412
Kuvaus
Yhteenveto:Tutkielmassa tarkastellaan oppimisanalytiikan ilmentymiä ja haasteita pedagogisessa ja teknisessä mielessä. Tutkittuja ilmentymiä ovat erilaiset oppimisanalytiikan metodit, toimijoiden roolit, erilaiset tietojärjestelmät ja tietotekninen perusta. Tutkittuja haasteita on oppimisanalytiikan tarkoituksenmukainen hyödyntäminen, tietojärjestelmien standardointiin liittyvät haasteet ja suunnitelmallisuuden haasteet. This thesis examines the manifestations and challenges of learning analytics from both pedagogical and technical perspectives. Explored manifestations include various methods of learning analytics, the roles of different stakeholders, roles of information systems, and the technological foundation. Investigated challenges encompass the effective utilization of learning analytics, issues related to the standardization of information systems, and challenges associated with systematic planning.