B2B-palveluyrityksen brändimielikuvaan vaikuttavat tekijät

Tämän tutkimuksen tavoite oli selvittää B2B-palveluyrityksen brändimielikuvaan vaikuttavia tekijöitä. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena ja päätutkimusongelma oli selvittää mitkä tekijät vaikuttavat B2B-palveluyrityksen brändimielikuvaan. Alatutkimusongelmana oli selvittää, miten br...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Lahdelma, Valtteri
Other Authors: Kauppakorkeakoulu, School of Business and Economics, Taloustieteet, Business and Economics, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2023
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/90575
_version_ 1826225696223002624
author Lahdelma, Valtteri
author2 Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Lahdelma, Valtteri Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Lahdelma, Valtteri Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Lahdelma, Valtteri
datasource_str_mv jyx
description Tämän tutkimuksen tavoite oli selvittää B2B-palveluyrityksen brändimielikuvaan vaikuttavia tekijöitä. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena ja päätutkimusongelma oli selvittää mitkä tekijät vaikuttavat B2B-palveluyrityksen brändimielikuvaan. Alatutkimusongelmana oli selvittää, miten brändimielikuva syntyy, mitä erityispiirteitä, sillä on B2B-markkinoilla ja millaisia merkityksiä sillä on. Aiempaa tutkimusta aiheesta oli suhteellisen vähän, mikä teki tutkimuksesta hieman haastavampaa, mutta samalla myös mielekästä. Teoreettisen viitekehyksen pohjana oli Bondessonin (2010) tutkimus, jossa esiteltiin brändimielikuvan 6 elementtiä. Näihin tekijöihin yhdistettiin muidenkin tutkijoiden esiin nostamia teorioita ja teemoja. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena, jonka aineisto kerättiin teemahaastattelulla. Aineiston rakentamiseksi haastateltiin Ework Group Finland Oy:n neljää eri asiakasta. Haastattelujen perusteella saatiin hyvä kuva siitä, miten B2B-palveluyrityksen brändimielikuva syntyy, millaisia merkityksiä sillä koetaan olevan ja mitkä tekijät siihen vaikuttavat. Tutkimuksessa tekijöistä korostui selkeimmin yrityksen tarjoama ratkaisu, suhteet ja luotettavuus.
first_indexed 2023-10-24T20:00:32Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Salonen, Anna", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Lahdelma, Valtteri", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2023-10-24T05:09:01Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2023-10-24T05:09:01Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2023", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/90575", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "T\u00e4m\u00e4n tutkimuksen tavoite oli selvitt\u00e4\u00e4 B2B-palveluyrityksen br\u00e4ndimielikuvaan vaikuttavia tekij\u00f6it\u00e4. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena ja p\u00e4\u00e4tutkimusongelma oli selvitt\u00e4\u00e4 mitk\u00e4 tekij\u00e4t vaikuttavat B2B-palveluyrityksen br\u00e4ndimielikuvaan. Alatutkimusongelmana oli selvitt\u00e4\u00e4, miten br\u00e4ndimielikuva syntyy, mit\u00e4 erityispiirteit\u00e4, sill\u00e4 on B2B-markkinoilla ja millaisia merkityksi\u00e4 sill\u00e4 on. Aiempaa tutkimusta aiheesta oli suhteellisen v\u00e4h\u00e4n, mik\u00e4 teki tutkimuksesta hieman haastavampaa, mutta samalla my\u00f6s mielek\u00e4st\u00e4. Teoreettisen viitekehyksen pohjana oli Bondessonin (2010) tutkimus, jossa esiteltiin br\u00e4ndimielikuvan 6 elementti\u00e4. N\u00e4ihin tekij\u00f6ihin yhdistettiin muidenkin tutkijoiden esiin nostamia teorioita ja teemoja. \n\nTutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena, jonka aineisto ker\u00e4ttiin teemahaastattelulla. Aineiston rakentamiseksi haastateltiin Ework Group Finland Oy:n nelj\u00e4\u00e4 eri asiakasta. Haastattelujen perusteella saatiin hyv\u00e4 kuva siit\u00e4, miten B2B-palveluyrityksen br\u00e4ndimielikuva syntyy, millaisia merkityksi\u00e4 sill\u00e4 koetaan olevan ja mitk\u00e4 tekij\u00e4t siihen vaikuttavat. Tutkimuksessa tekij\u00f6ist\u00e4 korostui selkeimmin yrityksen tarjoama ratkaisu, suhteet ja luotettavuus.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Paivi Vuorio (paelvuor@jyu.fi) on 2023-10-24T05:09:01Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2023-10-24T05:09:01Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2023", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "76", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": null, "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "br\u00e4ndimielikuva", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "yhteisluonti", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "B2B-br\u00e4nd\u00e4ys", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "B2B-palveluyrityksen br\u00e4ndimielikuvaan vaikuttavat tekij\u00e4t", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202310246607", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4 University School of Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston kauppakorkeakoulu", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Taloustieteet", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Markkinointi", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Marketing", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.copyright", "value": "\u00a9 The Author(s)", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "copyright", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "20423", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "br\u00e4ndit", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "mielikuvat", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "br\u00e4nd\u00e4ys", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "ratkaisukeskeisyys", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_90575
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:55:21Z
main_date 2023-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2023
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/8694489a-3c65-4f86-9c29-4f4d437ceafa\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-202310246607.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2023
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Lahdelma, Valtteri B2B-palveluyrityksen brändimielikuvaan vaikuttavat tekijät brändimielikuva yhteisluonti B2B-brändäys Markkinointi Marketing 20423 brändit mielikuvat brändäys ratkaisukeskeisyys
title B2B-palveluyrityksen brändimielikuvaan vaikuttavat tekijät
title_full B2B-palveluyrityksen brändimielikuvaan vaikuttavat tekijät
title_fullStr B2B-palveluyrityksen brändimielikuvaan vaikuttavat tekijät B2B-palveluyrityksen brändimielikuvaan vaikuttavat tekijät
title_full_unstemmed B2B-palveluyrityksen brändimielikuvaan vaikuttavat tekijät B2B-palveluyrityksen brändimielikuvaan vaikuttavat tekijät
title_short B2B-palveluyrityksen brändimielikuvaan vaikuttavat tekijät
title_sort b2b palveluyrityksen brändimielikuvaan vaikuttavat tekijät
title_txtP B2B-palveluyrityksen brändimielikuvaan vaikuttavat tekijät
topic brändimielikuva yhteisluonti B2B-brändäys Markkinointi Marketing 20423 brändit mielikuvat brändäys ratkaisukeskeisyys
topic_facet 20423 B2B-brändäys Marketing Markkinointi brändimielikuva brändit brändäys mielikuvat ratkaisukeskeisyys yhteisluonti
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/90575 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202310246607
work_keys_str_mv AT lahdelmavaltteri b2bpalveluyrityksenbrändimielikuvaanvaikuttavattekijät