Proseduraalisen sisällöntuotannon käytön vaikutus pelikokemukseen
Proseduraalisen sisällöntuotannon avulla peleihin kyetään luomaan sisältöä joko täysin tai osittain tietokoneen avulla ja sille keksitään koko ajan uusia käyttötapoja peliteollisuudessa. Proseduraalista sisällöntuotantoa käsittelevässä tutkimuksessa on ammottava aukko pelikokemuksen näkökulmasta teh...
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | , , , , , |
Format: | Bachelor's thesis |
Language: | fin |
Published: |
2023
|
Subjects: | |
Online Access: | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/87842 |
Summary: | Proseduraalisen sisällöntuotannon avulla peleihin kyetään luomaan sisältöä joko täysin tai osittain tietokoneen avulla ja sille keksitään koko ajan uusia käyttötapoja peliteollisuudessa. Proseduraalista sisällöntuotantoa käsittelevässä tutkimuksessa on ammottava
aukko pelikokemuksen näkökulmasta tehdyssä tutkimuksessa. Tässä tutkielmassa tätä aukkoa pyritään tukkimaan pohtimalla proseduraalisen sisällöntuotannon vaikutuksia pelikokemukseen. Tutkielman tavoitteena on löytää proseduraalisen sisällöntuotannon käyttökohteet
pelituotannossa sekä sen edut ja haitat pelikokemuksen kannalta.
Procedural content generation allows fully or partially automated game content
development and new methods to utilize it in the gaming industry are invented all the time.
There’s a huge gap in the research of procedural content generation from the perspective
of game experience. This study tries to fill that gap by exploring the effects of the use of
procedural content generation on game experience. The aim of this study is to find out what
procedural content generation is used for in the gaming industry and what are its benefits and
drawbacks on game experience.
|
---|