Vakuutusalan asiakkuudenhallinta ja asiakkuudenhallintajärjestelmän käyttöönotto

Laadukas asiakkuudenhallinta on olennainen tekijä yrityksen menestykseen. Se tukee useita liiketoiminnan osa-alueita, mahdollistaa kilpailuedun saavuttamisen suhteessa muihin yrityksiin ja auttaa vähentämään kustannuksia. Asiakkuudenhallintajärjestelmä (CRM) on tietojärjestelmä, joka keskittää asiak...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Huovila, Elias
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2023
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/87661
_version_ 1826225815944167424
author Huovila, Elias
author2 Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Huovila, Elias Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Huovila, Elias Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Huovila, Elias
datasource_str_mv jyx
description Laadukas asiakkuudenhallinta on olennainen tekijä yrityksen menestykseen. Se tukee useita liiketoiminnan osa-alueita, mahdollistaa kilpailuedun saavuttamisen suhteessa muihin yrityksiin ja auttaa vähentämään kustannuksia. Asiakkuudenhallintajärjestelmä (CRM) on tietojärjestelmä, joka keskittää asiakkuudenhallinnan hyödyt yhteen paikkaan, josta eri osastot voivat hakea tietoa omiin tarpeisiinsa. Tässä kandidaatintutkielmassa tarkastellaan asiakkuudenhallintaa, asiakkuudenhallintajärjestelmää, sekä sen käyttöönottoprosessia ja soveltamista vakuutusyhtiön näkökulmasta. Tutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksena. Tutkielmassa käydään läpi kirjallisuudessa esitettyjä määritelmiä ja käsitteitä, sekä havainnoidaan ja muodostetaan johtopäätöksiä vakuutusyhtiön erityispiirteistä käyttöönottoprosessiin, verrattuna yleiseen asiakkuudenhallintajärjestelmän käyttöönottoon. Aihetta on syytä tutkia, sillä asiakkuudenhallintajärjestelmä on merkittävä työkalu vakuutusyhtiöiden liiketoiminnan jatkuvuuden ja toimivuuden kannalta. Sen onnistunut käyttöönotto voi vaikuttaa merkittävästi yhtiöiden kilpailukykyyn ja asiakastyytyväisyyteen. Aihetta on myös syytä tutkia sillä aiheesta ei löydy juurikaan tieteellistä tutkimusta. Tämä tutkimus auttaa ymmärtämään, kuinka vakuutusyhtiöiden asiakkuudenhallintajärjestelmää voidaan kehittää paremmin vastaamaan yrityksen ja asiakkaiden tarpeita, sekä lisäämään yhtiöin kilpailukykyä markkinoilla. High quality customer relationship management is crucial factor to the performance of a company. It supports many areas of the business, enables a competitive advantage to be achieved over other companies and helps to reduce costs. A customer relationship management system (CRM) is an information system that centralises the benefits of customer relationship management in one place, where different departments can access information to address their specific needs. This thesis examines customer relationship management, customer relationship management system, and its implementation process from the perspective of an insurance company. The thesis is a literature review. It reviews the definitions and terms presented in the literature, and observes and concludes on the specific characteristics of the implementation process of an insurance company, compared to the implementation of a general customer relationship management system. This topic is worth researching, as the customer relation management system is an important tool for the continuity and functionality of insurance companies' business operations. Its successful implementation can have a significant impact on companies' competitiveness and customer satisfaction. It is also worth exploring as there is relatively little scientific research on the subject. This study will help to understand how the customer relationship management system of insurance companies can be developed to better meet customer needs and increase their competitiveness in the market.
first_indexed 2023-06-13T20:01:09Z
format Kandityö
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Vuorinen, Jukka", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Huovila, Elias", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2023-06-13T05:11:51Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2023-06-13T05:11:51Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2023", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/87661", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Laadukas asiakkuudenhallinta on olennainen tekij\u00e4 yrityksen menestykseen. Se tukee useita liiketoiminnan osa-alueita, mahdollistaa kilpailuedun saavuttamisen suhteessa muihin yrityksiin ja auttaa v\u00e4hent\u00e4m\u00e4\u00e4n kustannuksia. Asiakkuudenhallintaj\u00e4rjestelm\u00e4 (CRM) on tietoj\u00e4rjestelm\u00e4, joka keskitt\u00e4\u00e4 asiakkuudenhallinnan hy\u00f6dyt yhteen paikkaan, josta eri osastot voivat hakea tietoa omiin tarpeisiinsa. T\u00e4ss\u00e4 kandidaatintutkielmassa tarkastellaan asiakkuudenhallintaa, asiakkuudenhallintaj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4, sek\u00e4 sen k\u00e4ytt\u00f6\u00f6nottoprosessia ja soveltamista vakuutusyhti\u00f6n n\u00e4k\u00f6kulmasta. Tutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksena. Tutkielmassa k\u00e4yd\u00e4\u00e4n l\u00e4pi kirjallisuudessa esitettyj\u00e4 m\u00e4\u00e4ritelmi\u00e4 ja k\u00e4sitteit\u00e4, sek\u00e4 havainnoidaan ja muodostetaan johtop\u00e4\u00e4t\u00f6ksi\u00e4 vakuutusyhti\u00f6n erityispiirteist\u00e4 k\u00e4ytt\u00f6\u00f6nottoprosessiin, verrattuna yleiseen asiakkuudenhallintaj\u00e4rjestelm\u00e4n k\u00e4ytt\u00f6\u00f6nottoon. Aihetta on syyt\u00e4 tutkia, sill\u00e4 asiakkuudenhallintaj\u00e4rjestelm\u00e4 on merkitt\u00e4v\u00e4 ty\u00f6kalu vakuutusyhti\u00f6iden liiketoiminnan jatkuvuuden ja toimivuuden kannalta. Sen onnistunut k\u00e4ytt\u00f6\u00f6notto voi vaikuttaa merkitt\u00e4v\u00e4sti yhti\u00f6iden kilpailukykyyn ja asiakastyytyv\u00e4isyyteen. Aihetta on my\u00f6s syyt\u00e4 tutkia sill\u00e4 aiheesta ei l\u00f6ydy juurikaan tieteellist\u00e4 tutkimusta. T\u00e4m\u00e4 tutkimus auttaa ymm\u00e4rt\u00e4m\u00e4\u00e4n, kuinka vakuutusyhti\u00f6iden asiakkuudenhallintaj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4 voidaan kehitt\u00e4\u00e4 paremmin vastaamaan yrityksen ja asiakkaiden tarpeita, sek\u00e4 lis\u00e4\u00e4m\u00e4\u00e4n yhti\u00f6in kilpailukyky\u00e4 markkinoilla.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "High quality customer relationship management is crucial factor to the performance of a company. It supports many areas of the business, enables a competitive advantage to be achieved over other companies and helps to reduce costs. A customer relationship management system (CRM) is an information system that centralises the benefits of customer relationship management in one place, where different departments can access information to address their specific needs. This thesis examines customer relationship management, customer relationship management system, and its implementation process from the perspective of an insurance company. The thesis is a literature review. It reviews the definitions and terms presented in the literature, and observes and concludes on the specific characteristics of the implementation process of an insurance company, compared to the implementation of a general customer relationship management system. This topic is worth researching, as the customer relation management system is an important tool for the continuity and functionality of insurance companies' business operations. Its successful implementation can have a significant impact on companies' competitiveness and customer satisfaction. It is also worth exploring as there is relatively little scientific research on the subject. This study will help to understand how the customer relationship management system of insurance companies can be developed to better meet customer needs and increase their competitiveness in the market.", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Paivi Vuorio (paelvuor@jyu.fi) on 2023-06-13T05:11:51Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2023-06-13T05:11:51Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2023", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "33", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "asiakkuudenhallintaj\u00e4rjestelm\u00e4", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Vakuutusalan asiakkuudenhallinta ja asiakkuudenhallintaj\u00e4rjestelm\u00e4n k\u00e4ytt\u00f6\u00f6notto", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202306133729", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatinty\u00f6", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Informaatioteknologia", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Information Systems Science", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "601", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "asiakkuudenhallinta", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "k\u00e4ytt\u00f6\u00f6notto", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "vakuutusyhti\u00f6t", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_87661
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:54:59Z
main_date 2023-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2023
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/af214abc-5b03-46b4-ae33-a73a1b2cc100\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-202306133729.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2023
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Huovila, Elias Vakuutusalan asiakkuudenhallinta ja asiakkuudenhallintajärjestelmän käyttöönotto asiakkuudenhallintajärjestelmä Tietojärjestelmätiede Information Systems Science 601 asiakkuudenhallinta käyttöönotto vakuutusyhtiöt
title Vakuutusalan asiakkuudenhallinta ja asiakkuudenhallintajärjestelmän käyttöönotto
title_full Vakuutusalan asiakkuudenhallinta ja asiakkuudenhallintajärjestelmän käyttöönotto
title_fullStr Vakuutusalan asiakkuudenhallinta ja asiakkuudenhallintajärjestelmän käyttöönotto Vakuutusalan asiakkuudenhallinta ja asiakkuudenhallintajärjestelmän käyttöönotto
title_full_unstemmed Vakuutusalan asiakkuudenhallinta ja asiakkuudenhallintajärjestelmän käyttöönotto Vakuutusalan asiakkuudenhallinta ja asiakkuudenhallintajärjestelmän käyttöönotto
title_short Vakuutusalan asiakkuudenhallinta ja asiakkuudenhallintajärjestelmän käyttöönotto
title_sort vakuutusalan asiakkuudenhallinta ja asiakkuudenhallintajärjestelmän käyttöönotto
title_txtP Vakuutusalan asiakkuudenhallinta ja asiakkuudenhallintajärjestelmän käyttöönotto
topic asiakkuudenhallintajärjestelmä Tietojärjestelmätiede Information Systems Science 601 asiakkuudenhallinta käyttöönotto vakuutusyhtiöt
topic_facet 601 Information Systems Science Tietojärjestelmätiede asiakkuudenhallinta asiakkuudenhallintajärjestelmä käyttöönotto vakuutusyhtiöt
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/87661 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202306133729
work_keys_str_mv AT huovilaelias vakuutusalanasiakkuudenhallintajaasiakkuudenhallintajärjestelmänkäyttöönotto