Asiakaskokemuksen muodostuminen itsepalvelutoiminnoissa teleoperaattorialalla

Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli pyrkiä ymmärtämään asiakaskokemuksen muodostumista itsepalvelutoiminnoissa teleoperaattorialalla. Tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena, jossa aineistonkeruumenetelmänä käytettiin puolistrukturoitua haastattelumenetelmää, joka toteutettiin yksilö-, sekä...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Toropainen, Petteri
Other Authors: Kauppakorkeakoulu, School of Business and Economics, Taloustieteet, Business and Economics, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2023
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/87389
_version_ 1826225666844000256
author Toropainen, Petteri
author2 Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Toropainen, Petteri Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Toropainen, Petteri Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Toropainen, Petteri
datasource_str_mv jyx
description Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli pyrkiä ymmärtämään asiakaskokemuksen muodostumista itsepalvelutoiminnoissa teleoperaattorialalla. Tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena, jossa aineistonkeruumenetelmänä käytettiin puolistrukturoitua haastattelumenetelmää, joka toteutettiin yksilö-, sekä parihaastatteluina. Haastateltavina oli viisi henkilöä, joilla kaikilla oli aiheen kannalta merkityksellistä kokemusta itsepalvelutoimintojen käyttämisestä. Haastatteluiden tavoitteena oli selvittää, kuinka asiakaskokemus muodostuu operaattorien itsepalvelutoiminnoissa haastateltavien kokemusten pohjalta. Tutkimuksen perusteella muodostettiin yhteensä neljä teemaa, joiden mukaan asiakaskokemus muodostuu operaattorien itsepalvelutoiminnoissa. Nämä neljä teemaa ovat käytettävyys, vapaus, palveluiden kontrollointi sekä yhdenmukaisuus. Jokainen teema jakautuu niitä tarkentaviin alateemoihin. Teemat ovat omia kokonaisuuksia, mutta niissä on havaittavissa myös päällekkäisyyksiä. Tämän tutkimuksen tulokset tarjoavat tietoa, jonka avulla teleoperaattorit voivat suunnitella sekä kehittää omia itsepalvelutoimintojaan.
first_indexed 2023-06-02T20:00:53Z
format Pro gradu
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Skippari, Mika", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Toropainen, Petteri", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2023-06-02T05:48:30Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2023-06-02T05:48:30Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2023", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/87389", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "T\u00e4m\u00e4n tutkimuksen tarkoituksena oli pyrki\u00e4 ymm\u00e4rt\u00e4m\u00e4\u00e4n asiakaskokemuksen muodostumista itsepalvelutoiminnoissa teleoperaattorialalla. Tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena, jossa aineistonkeruumenetelm\u00e4n\u00e4 k\u00e4ytettiin puolistrukturoitua haastattelumenetelm\u00e4\u00e4, joka toteutettiin\nyksil\u00f6-, sek\u00e4 parihaastatteluina. Haastateltavina oli viisi henkil\u00f6\u00e4, joilla kaikilla oli aiheen kannalta merkityksellist\u00e4 kokemusta itsepalvelutoimintojen k\u00e4ytt\u00e4misest\u00e4. Haastatteluiden tavoitteena oli selvitt\u00e4\u00e4, kuinka asiakaskokemus muodostuu operaattorien itsepalvelutoiminnoissa haastateltavien kokemusten pohjalta. Tutkimuksen perusteella muodostettiin yhteens\u00e4 nelj\u00e4 teemaa, joiden mukaan asiakaskokemus muodostuu operaattorien itsepalvelutoiminnoissa. N\u00e4m\u00e4 nelj\u00e4 teemaa ovat k\u00e4ytett\u00e4vyys, vapaus, palveluiden kontrollointi sek\u00e4 yhdenmukaisuus. Jokainen teema jakautuu niit\u00e4 tarkentaviin alateemoihin. Teemat ovat omia kokonaisuuksia, mutta niiss\u00e4 on havaittavissa my\u00f6s p\u00e4\u00e4llekk\u00e4isyyksi\u00e4. T\u00e4m\u00e4n tutkimuksen tulokset tarjoavat tietoa, jonka avulla teleoperaattorit voivat\nsuunnitella sek\u00e4 kehitt\u00e4\u00e4 omia itsepalvelutoimintojaan.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Paivi Vuorio (paelvuor@jyu.fi) on 2023-06-02T05:48:30Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2023-06-02T05:48:30Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2023", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "44", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": null, "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Asiakaskokemuksen muodostuminen itsepalvelutoiminnoissa teleoperaattorialalla", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202306023443", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4 University School of Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston kauppakorkeakoulu", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Taloustieteet", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Markkinointi", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Marketing", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.copyright", "value": "\u00a9 The Author(s)", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "copyright", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "restrictedAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "20423", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "asiakaskokemus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "itsepalvelu", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accessrights", "value": "The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyv\u00e4skyl\u00e4 University Library (https://kirjasto.jyu.fi/collections/archival-workstation).", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": "accessrights", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accessrights", "value": "Tekij\u00e4 ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston kirjaston arkistoty\u00f6semalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/kokoelmat/arkistotyoasema..", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accessrights", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_87389
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:54:12Z
main_date 2023-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2023
publishDate 2023
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Toropainen, Petteri Asiakaskokemuksen muodostuminen itsepalvelutoiminnoissa teleoperaattorialalla Markkinointi Marketing 20423 asiakaskokemus itsepalvelu
title Asiakaskokemuksen muodostuminen itsepalvelutoiminnoissa teleoperaattorialalla
title_full Asiakaskokemuksen muodostuminen itsepalvelutoiminnoissa teleoperaattorialalla
title_fullStr Asiakaskokemuksen muodostuminen itsepalvelutoiminnoissa teleoperaattorialalla Asiakaskokemuksen muodostuminen itsepalvelutoiminnoissa teleoperaattorialalla
title_full_unstemmed Asiakaskokemuksen muodostuminen itsepalvelutoiminnoissa teleoperaattorialalla Asiakaskokemuksen muodostuminen itsepalvelutoiminnoissa teleoperaattorialalla
title_short Asiakaskokemuksen muodostuminen itsepalvelutoiminnoissa teleoperaattorialalla
title_sort asiakaskokemuksen muodostuminen itsepalvelutoiminnoissa teleoperaattorialalla
title_txtP Asiakaskokemuksen muodostuminen itsepalvelutoiminnoissa teleoperaattorialalla
topic Markkinointi Marketing 20423 asiakaskokemus itsepalvelu
topic_facet 20423 Marketing Markkinointi asiakaskokemus itsepalvelu
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/87389 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202306023443
work_keys_str_mv AT toropainenpetteri asiakaskokemuksenmuodostuminenitsepalvelutoiminnoissateleoperaattorialalla