Tekoälyn hyödyntäminen asiakaspalvelussa

Tässä kirjallisuuskatsauksessa tutkitaan tekoälyn hyödyntämistä asiakaspalvelussa. Tavoitteena on tutkia aikaisempien tutkimusten perusteella asiakaspalvelussa käytetyn tekoälyn hyötyjä ja mahdollisia haittoja. Kirjoitelmassa kerron myös yleisesti tekoälystä ja sen historiasta. Kirjoitelmassa tuodaa...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Leppänen, Jani
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2023
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/87090
Description
Summary:Tässä kirjallisuuskatsauksessa tutkitaan tekoälyn hyödyntämistä asiakaspalvelussa. Tavoitteena on tutkia aikaisempien tutkimusten perusteella asiakaspalvelussa käytetyn tekoälyn hyötyjä ja mahdollisia haittoja. Kirjoitelmassa kerron myös yleisesti tekoälystä ja sen historiasta. Kirjoitelmassa tuodaan esille lähdeteosten mukaan määriteltyjä tekoälyn hyviä ja huonoja puolia, sekä yleistä tietoa tekoälystä ja sen kehityksestä. This bachelor’s thesis studies the use of artificial intelligence in customer service. The aim is to study the good and possible bad effects of artificial intelligence in service, using findings from previous studies. I will also briefly go over what artificial intelligence is and how it has evolved to date. The study will bring up good and bad sides of using artificial intelligence in customer service instances, but also general information about artificial intelligence and its history.