Spielend mit der magischen Schule lernen ein digitales Lernspiel zum B3-Deutschunterricht

Digitaalisia työvälineitä ja materiaaleja käytetään opetuksessa jatkuvasti enemmän ja enemmän, ja ylioppilaskokeiden sähköistämisen sekä oppivelvollisuuden laajentamisen myötä kaikki lukio-opiskelijat käyttävät koulun tarjoamaa kannettavaa tietokonetta työvälineenään lukio-opintojensa ajan. Digitaal...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Järvinen, Eveliina
Other Authors: Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Humanities and Social Sciences, Kieli- ja viestintätieteiden laitos, Department of Language and Communication Studies, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Master's thesis
Language:deu
Published: 2023
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/87080
Description
Summary:Digitaalisia työvälineitä ja materiaaleja käytetään opetuksessa jatkuvasti enemmän ja enemmän, ja ylioppilaskokeiden sähköistämisen sekä oppivelvollisuuden laajentamisen myötä kaikki lukio-opiskelijat käyttävät koulun tarjoamaa kannettavaa tietokonetta työvälineenään lukio-opintojensa ajan. Digitaaliset työvälineet mahdollistavat erilaisten mediaformaattien, kuten blogitekstien, lehtiartikkeleiden, musiikin ja videoiden hyödyntämisen osana opetusta. Pelit, erityisesti tietokone-, mobiili- ja videopelit ovat paljon puhuttu aihe ja niitä on alettu hyödyntämään myös osana opetusta. Tässä maisterintutkielmassa kehitetään lyhyt digitaalinen oppimispeli ja esitellään pelin kehittämisprosessi. Peli on suunnattu saksan kieltä lukiossa B3-kielenä opiskeleville oppijoille ja sen tarkoituksena on havainnollistaa adjektiivien käyttöä saksan kielessä tarjoamalla adjektiiveille konteksti interaktiivisen tarinan muodossa.