Lukivaikeuden ja koetun sosioemotionaalisen kompetenssin välinen yhteys alakouluiässä

Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten ja missä määrin lukutaito, ja tarkemmin määriteltynä lukivaikeus, ovat yhteydessä lasten kokemaan sosioemotionaaliseen kompetenssiin alakouluiässä. Lisäksi tutkittiin, onko yhteys samankaltainen eri luokka-asteilla. Sosioemotionaalista kompetenssia kuva...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Mäkinen, Heidi
Muut tekijät: Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta, Faculty of Education and Psychology, Kasvatustieteiden laitos, Department of Education, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Pro gradu
Kieli:fin
Julkaistu: 2023
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86947