Integroinnin mahdollisuus tukee liikuntasuhteen kehittymistä kolmikantayhteisön kokemuksia ammatillisen koulutuksen työelämässä oppimisesta

Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin ammatillisen koulutuksen vuonna 2018 voimaan tulleen reformin jälkeistä aikaa. Reformi vaikutti eniten työelämässä oppimisen määrän kasvuun ja sitä kautta työelämän edustajien ja työpaikkojen opetusvastuu lisääntyi. Tutkimuksessa selvitettiin, mitkä ovat työelämässä...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Oras, Mira
Muut tekijät: Liikuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Sport and Health Sciences, Liikunta- ja terveystieteet, Sport and Health Sciences, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Pro gradu
Kieli:fin
Julkaistu: 2023
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86882
_version_ 1826225779500908544
author Oras, Mira
author2 Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikunta- ja terveystieteet Sport and Health Sciences Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Oras, Mira Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikunta- ja terveystieteet Sport and Health Sciences Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Oras, Mira Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikunta- ja terveystieteet Sport and Health Sciences Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Oras, Mira
datasource_str_mv jyx
description Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin ammatillisen koulutuksen vuonna 2018 voimaan tulleen reformin jälkeistä aikaa. Reformi vaikutti eniten työelämässä oppimisen määrän kasvuun ja sitä kautta työelämän edustajien ja työpaikkojen opetusvastuu lisääntyi. Tutkimuksessa selvitettiin, mitkä ovat työelämässä oppimisen jakson onnistumiseen vaikuttavat tekijät ja minkälainen merkitys koetaan työkyvyn ja hyvinvoinnin ylläpitämisen tutkinnon osan opettamisella olevan ammatillisessa koulutuksessa. Lisäksi tutkimuksessa selvitettiin, millaiset mahdollisuudet työkyvyn ja hyvinvoinnin ylläpitämisen tutkinnon osan osaamistavoitteiden sisällyttämisellä työelämässä oppimisen jaksolle voisi olla sekä voitaisiinko sillä vaikuttaa opiskelijoiden fyysisen toimintakyvyn ylläpitämiseen, työkykyisyyteen sekä liikuntasuhteeseen. Työelämän edustajien, opettajien ja opiskelijoiden näkökulmasta aihetta on tutkittu vain vähän, jonka vuoksi näkökulma valittiin. Tutkimuksen aineisto kerättiin työelämän edustajien, opettajien ja opiskelijoiden puolistrukturoiduin haastatteluin. Litteroitua aineistoa kertyi 79 sivua fonttikoolla 12. Aineisto analysoitiin aineistolähtöisen sisällönanalyysin keinoin. Sisällönanalyysin avulla pyrittiin lisäämään ymmärrystä haastateltavien kokemuksista. Tämän takia tutkimuksen tieteenfilosofinen lähtökohta on fenomenologis- - hermeneuttinen. Tutkimuksen perusteella työssäoppimisen onnistumiseen vaikuttavia tekijöitä ovat työelämässä ohjaamiseen varatut resurssit, vastuunjako koulutuksen järjestäjän kanssa sekä yhteistyö- ja vuorovaikutustaidot kolmikantayhteisön eli työelämän edustajan, koulutuksen järjestäjän edustajan sekä opiskelijan välillä. Työkyvyn ja hyvinvoinnin ylläpitämisen tutkinnon osan opettaminen oppilaitoksessa koettiin tärkeänä opiskelijoiden oman fyysisen toimintakyvyn ja hyvinvoinnin tilan ymmärtämiseen sekä liikuntasuhteen löytymiseen. Sitä kautta yhteys työelämässä jaksamiseen ja työkykyisyyden ylläpitämiseen ymmärrettiin. Työkyvyn ja hyvinvoinnin ylläpitämisen tutkinnon osan sisällyttäminen työelämässä oppimiseen jaksoon nähtiin integroinnin keinoin mahdolliseksi. Lisäksi koettiin, että työelämän esimerkillä ja kannustuksella liikkumiseen voisi olla positiivinen vaikutus opiskelijan fyysisen toimintakyvyn ylläpitämiseen. Integroinnilla ei kuitenkaan haluta poistaa liikunnan ja hyvinvointitekijöiden opetusta oppilaitoksesta, koska ne koettiin opiskelijoiden fyysisen toimintakyvyn ylläpitämisen ja kehittämisen kannalta tärkeinä opintoina. Tutkimuksen perusteella liikuntaa tulisi lisätä oppilaitoksissa sekä tarkastella integroinnin mahdollisuutta laajemmin. Integrointia voidaan lisätä sekä työelämässä oppimisen jaksolle, kuormittamatta kuitenkaan työelämän edustajia sekä ammatillisiin opintoihin. Näillä toimilla vaikutettaisiin positiivisesti opiskelijan liikuntakäyttäytymiseen ja liikuntasuhteeseen sekä sitä kautta heidän tulevaan työelämään, työelämätaitoihin ja työkykyiseen. This study looked at the period after the 2018 reform of vocational education and training. The main impact of the reform was the increase in the amount of work-based learning, which increased the teaching responsibilities of employers and workplaces. The study explored the factors that influence the success of a period of work-based learning and the perceived importance of teaching a component on maintaining work capacity and well-being in VET. The study also explored the potential of including the objectives of the competences of the Work Capability and Wellbeing component in the work-based learning sequence and whether this could have an impact on students' physical fitness, work ability and physical activity attitudes. There has been little research on this topic from the perspective of working life representatives, teachers and students, which is why this perspective was chosen. The data was collected through semi-structured interviews with representatives of working life, teachers and students. The transcribed data consisted of 79 pages with font size 12. The data was analyzed using a data-driven content analysis. Content analysis was used to increase understanding of the experiences of the interviewees. For this reason, the scientific-philosophical approach of the study is phenomenological-hermeneutic. According to the study, the factors that influence the success of work-based learning are the resources allocated to guidance in working life, the division of responsibilities with the training provider, and the cooperation and interaction skills between the tripartite community, i.e. the representative of working life, the representative of the training provider and the student. The teaching of the fitness and wellbeing component of the qualification in the educational institution was seen as important in relation to the students' understanding of their own physical fitness and wellbeing status and their ability to find a relationship with physical activity. Through this, the link to work-life balance and maintaining job satisfaction was understood. It was seen as possible to include a module on maintaining fitness and wellbeing at work in the work-based learning module by means of integration. It was also felt that the example of working life and encouragement to exercise could have a positive effect on the maintenance of physical fitness and well-being of students. However, integration was not intended to remove the teaching of physical activity and well-being from the institution, as these were seen as important subjects for the maintenance and development of students' physical fitness. The study suggests that more physical education should be provided in schools and that the possibility of integration should be explored more widely. Integration can be increased both in the work-based learning cycle, without overburdening those in the workplace, and in vocational studies. These measures would have a positive impact on students' physical activity behavior and their relationship with physical activity, and thus on their future working life, work skills and employability.
first_indexed 2023-05-11T20:02:07Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Bottas, Reijo", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Oras, Mira", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2023-05-11T05:25:15Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2023-05-11T05:25:15Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2023", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86882", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "T\u00e4ss\u00e4 tutkimuksessa tarkasteltiin ammatillisen koulutuksen vuonna 2018 voimaan tulleen reformin j\u00e4lkeist\u00e4 aikaa. Reformi vaikutti eniten ty\u00f6el\u00e4m\u00e4ss\u00e4 oppimisen m\u00e4\u00e4r\u00e4n kasvuun ja sit\u00e4 kautta ty\u00f6el\u00e4m\u00e4n edustajien ja ty\u00f6paikkojen opetusvastuu lis\u00e4\u00e4ntyi. Tutkimuksessa selvitettiin, mitk\u00e4 ovat ty\u00f6el\u00e4m\u00e4ss\u00e4 oppimisen jakson onnistumiseen vaikuttavat tekij\u00e4t ja mink\u00e4lainen merkitys koetaan ty\u00f6kyvyn ja hyvinvoinnin yll\u00e4pit\u00e4misen tutkinnon osan opettamisella olevan ammatillisessa koulutuksessa. Lis\u00e4ksi tutkimuksessa selvitettiin, millaiset mahdollisuudet ty\u00f6kyvyn ja hyvinvoinnin yll\u00e4pit\u00e4misen tutkinnon osan osaamistavoitteiden sis\u00e4llytt\u00e4misell\u00e4 ty\u00f6el\u00e4m\u00e4ss\u00e4 oppimisen jaksolle voisi olla sek\u00e4 voitaisiinko sill\u00e4 vaikuttaa opiskelijoiden fyysisen toimintakyvyn yll\u00e4pit\u00e4miseen, ty\u00f6kykyisyyteen sek\u00e4 liikuntasuhteeseen. Ty\u00f6el\u00e4m\u00e4n edustajien, opettajien ja opiskelijoiden n\u00e4k\u00f6kulmasta aihetta on tutkittu vain v\u00e4h\u00e4n, jonka vuoksi n\u00e4k\u00f6kulma valittiin. \n \nTutkimuksen aineisto ker\u00e4ttiin ty\u00f6el\u00e4m\u00e4n edustajien, opettajien ja opiskelijoiden puolistrukturoiduin haastatteluin. Litteroitua aineistoa kertyi 79 sivua fonttikoolla 12. Aineisto analysoitiin aineistol\u00e4ht\u00f6isen sis\u00e4ll\u00f6nanalyysin keinoin. Sis\u00e4ll\u00f6nanalyysin avulla pyrittiin lis\u00e4\u00e4m\u00e4\u00e4n ymm\u00e4rryst\u00e4 haastateltavien kokemuksista. T\u00e4m\u00e4n takia tutkimuksen tieteenfilosofinen l\u00e4ht\u00f6kohta on fenomenologis- - hermeneuttinen. \n\nTutkimuksen perusteella ty\u00f6ss\u00e4oppimisen onnistumiseen vaikuttavia tekij\u00f6it\u00e4 ovat ty\u00f6el\u00e4m\u00e4ss\u00e4 ohjaamiseen varatut resurssit, vastuunjako koulutuksen j\u00e4rjest\u00e4j\u00e4n kanssa sek\u00e4 yhteisty\u00f6- ja vuorovaikutustaidot kolmikantayhteis\u00f6n eli ty\u00f6el\u00e4m\u00e4n edustajan, koulutuksen j\u00e4rjest\u00e4j\u00e4n edustajan sek\u00e4 opiskelijan v\u00e4lill\u00e4. Ty\u00f6kyvyn ja hyvinvoinnin yll\u00e4pit\u00e4misen tutkinnon osan opettaminen oppilaitoksessa koettiin t\u00e4rke\u00e4n\u00e4 opiskelijoiden oman fyysisen toimintakyvyn ja hyvinvoinnin tilan ymm\u00e4rt\u00e4miseen sek\u00e4 liikuntasuhteen l\u00f6ytymiseen. Sit\u00e4 kautta yhteys ty\u00f6el\u00e4m\u00e4ss\u00e4 jaksamiseen ja ty\u00f6kykyisyyden yll\u00e4pit\u00e4miseen ymm\u00e4rrettiin. Ty\u00f6kyvyn ja hyvinvoinnin yll\u00e4pit\u00e4misen tutkinnon osan sis\u00e4llytt\u00e4minen ty\u00f6el\u00e4m\u00e4ss\u00e4 oppimiseen jaksoon n\u00e4htiin integroinnin keinoin mahdolliseksi. Lis\u00e4ksi koettiin, ett\u00e4 ty\u00f6el\u00e4m\u00e4n esimerkill\u00e4 ja kannustuksella liikkumiseen voisi olla positiivinen vaikutus opiskelijan fyysisen toimintakyvyn yll\u00e4pit\u00e4miseen. Integroinnilla ei kuitenkaan haluta poistaa liikunnan ja hyvinvointitekij\u00f6iden opetusta oppilaitoksesta, koska ne koettiin opiskelijoiden fyysisen toimintakyvyn yll\u00e4pit\u00e4misen ja kehitt\u00e4misen kannalta t\u00e4rkein\u00e4 opintoina. \n\nTutkimuksen perusteella liikuntaa tulisi lis\u00e4t\u00e4 oppilaitoksissa sek\u00e4 tarkastella integroinnin mahdollisuutta laajemmin. Integrointia voidaan lis\u00e4t\u00e4 sek\u00e4 ty\u00f6el\u00e4m\u00e4ss\u00e4 oppimisen jaksolle, kuormittamatta kuitenkaan ty\u00f6el\u00e4m\u00e4n edustajia sek\u00e4 ammatillisiin opintoihin. N\u00e4ill\u00e4 toimilla vaikutettaisiin positiivisesti opiskelijan liikuntak\u00e4ytt\u00e4ytymiseen ja liikuntasuhteeseen sek\u00e4 sit\u00e4 kautta heid\u00e4n tulevaan ty\u00f6el\u00e4m\u00e4\u00e4n, ty\u00f6el\u00e4m\u00e4taitoihin ja ty\u00f6kykyiseen.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "This study looked at the period after the 2018 reform of vocational education and training. The main impact of the reform was the increase in the amount of work-based learning, which increased the teaching responsibilities of employers and workplaces. The study explored the factors that influence the success of a period of work-based learning and the perceived importance of teaching a component on maintaining work capacity and well-being in VET. The study also explored the potential of including the objectives of the competences of the Work Capability and Wellbeing component in the work-based learning sequence and whether this could have an impact on students' physical fitness, work ability and physical activity attitudes. There has been little research on this topic from the perspective of working life representatives, teachers and students, which is why this perspective was chosen.\n\nThe data was collected through semi-structured interviews with representatives of working life, teachers and students. The transcribed data consisted of 79 pages with font size 12. The data was analyzed using a data-driven content analysis. Content analysis was used to increase understanding of the experiences of the interviewees. For this reason, the scientific-philosophical approach of the study is phenomenological-hermeneutic.\n\nAccording to the study, the factors that influence the success of work-based learning are the resources allocated to guidance in working life, the division of responsibilities with the training provider, and the cooperation and interaction skills between the tripartite community, i.e. the representative of working life, the representative of the training provider and the student. The teaching of the fitness and wellbeing component of the qualification in the educational institution was seen as important in relation to the students' understanding of their own physical fitness and wellbeing status and their ability to find a relationship with physical activity. Through this, the link to work-life balance and maintaining job satisfaction was understood. It was seen as possible to include a module on maintaining fitness and wellbeing at work in the work-based learning module by means of integration. It was also felt that the example of working life and encouragement to exercise could have a positive effect on the maintenance of physical fitness and well-being of students. However, integration was not intended to remove the teaching of physical activity and well-being from the institution, as these were seen as important subjects for the maintenance and development of students' physical fitness.\n\nThe study suggests that more physical education should be provided in schools and that the possibility of integration should be explored more widely. Integration can be increased both in the work-based learning cycle, without overburdening those in the workplace, and in vocational studies. These measures would have a positive impact on students' physical activity behavior and their relationship with physical activity, and thus on their future working life, work skills and employability.", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Paivi Vuorio (paelvuor@jyu.fi) on 2023-05-11T05:25:15Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2023-05-11T05:25:15Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2023", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "79", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": null, "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Integroinnin mahdollisuus tukee liikuntasuhteen kehittymist\u00e4 : kolmikantayhteis\u00f6n kokemuksia ammatillisen koulutuksen ty\u00f6el\u00e4m\u00e4ss\u00e4 oppimisesta", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202305112961", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Liikuntatieteellinen tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Sport and Health Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Liikunta- ja terveystieteet", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Sport and Health Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Liikuntapedagogiikka", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Physical Education Teacher Education", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.copyright", "value": "\u00a9 The Author(s)", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "copyright", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "502", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "ty\u00f6ss\u00e4oppiminen", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "uudistukset", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "ty\u00f6el\u00e4m\u00e4", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "ty\u00f6kyky", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "ammatillinen koulutus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "liikunta", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "opiskelijat", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "hyvinvointi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "fyysinen hyvinvointi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "koulutus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "toimintakyky", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_86882
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:54:13Z
main_date 2023-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2023
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/f3fdfa88-2b9c-433f-b838-5bc2a57f6169\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-202305112961.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2023
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Oras, Mira Integroinnin mahdollisuus tukee liikuntasuhteen kehittymistä : kolmikantayhteisön kokemuksia ammatillisen koulutuksen työelämässä oppimisesta Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education 502 työssäoppiminen uudistukset työelämä työkyky ammatillinen koulutus liikunta opiskelijat hyvinvointi fyysinen hyvinvointi koulutus toimintakyky
title Integroinnin mahdollisuus tukee liikuntasuhteen kehittymistä : kolmikantayhteisön kokemuksia ammatillisen koulutuksen työelämässä oppimisesta
title_full Integroinnin mahdollisuus tukee liikuntasuhteen kehittymistä : kolmikantayhteisön kokemuksia ammatillisen koulutuksen työelämässä oppimisesta
title_fullStr Integroinnin mahdollisuus tukee liikuntasuhteen kehittymistä : kolmikantayhteisön kokemuksia ammatillisen koulutuksen työelämässä oppimisesta Integroinnin mahdollisuus tukee liikuntasuhteen kehittymistä : kolmikantayhteisön kokemuksia ammatillisen koulutuksen työelämässä oppimisesta
title_full_unstemmed Integroinnin mahdollisuus tukee liikuntasuhteen kehittymistä : kolmikantayhteisön kokemuksia ammatillisen koulutuksen työelämässä oppimisesta Integroinnin mahdollisuus tukee liikuntasuhteen kehittymistä : kolmikantayhteisön kokemuksia ammatillisen koulutuksen työelämässä oppimisesta
title_short Integroinnin mahdollisuus tukee liikuntasuhteen kehittymistä
title_sort integroinnin mahdollisuus tukee liikuntasuhteen kehittymistä kolmikantayhteisön kokemuksia ammatillisen koulutuksen työelämässä oppimisesta
title_sub kolmikantayhteisön kokemuksia ammatillisen koulutuksen työelämässä oppimisesta
title_txtP Integroinnin mahdollisuus tukee liikuntasuhteen kehittymistä : kolmikantayhteisön kokemuksia ammatillisen koulutuksen työelämässä oppimisesta
topic Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education 502 työssäoppiminen uudistukset työelämä työkyky ammatillinen koulutus liikunta opiskelijat hyvinvointi fyysinen hyvinvointi koulutus toimintakyky
topic_facet 502 Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education ammatillinen koulutus fyysinen hyvinvointi hyvinvointi koulutus liikunta opiskelijat toimintakyky työelämä työkyky työssäoppiminen uudistukset
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86882 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202305112961
work_keys_str_mv AT orasmira integroinninmahdollisuustukeeliikuntasuhteenkehittymistäkolmikantayhteisönkokemuksiaamm