Kuluttajadatan hyödyntäminen digitaalisessa markkinoinnissa

Tässä tutkielmassa kerrotaan, miten yritykset voivat hankkia kuluttajadataa ja millaista kapasiteettia yritykset tarvitsevat kuluttajadatan hyödyntämiseen omassa markkinoinnissaan. Tutkielmassa avataan myös, millaista dataa kuluttajista on tänä päivänä kerättävissä ja mistä kuluttajadataa voidaan ke...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Heikkinen, Elias
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2022
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/84411
Kuvaus
Yhteenveto:Tässä tutkielmassa kerrotaan, miten yritykset voivat hankkia kuluttajadataa ja millaista kapasiteettia yritykset tarvitsevat kuluttajadatan hyödyntämiseen omassa markkinoinnissaan. Tutkielmassa avataan myös, millaista dataa kuluttajista on tänä päivänä kerättävissä ja mistä kuluttajadataa voidaan kerätä. Pääsääntöisiä datan hyödyntämiskohteita ovat kohdennettu markkinointi ja markkinoinnin toimivuuden analysointi. This Bachelors' Thesis will cover the ways in which companies can acquire customer data and what sort of capacity companies need in order to use the acquired data in their marketing. This Thesis will also go over what sort of customer data can be collected and where it can be collected from. The customer data can be used in targeted marketing and analysing the effectiveness of marketing.