Summary: | Tämä tutkielma kertoo urheilijoiden sosiaalisen median käytöstä ja sen vaikutuksesta heille. Tutkielman tarkoituksena on perehtyä siihen, millä tavoin urheilijat sosiaalista mediaa käyttävät. Samalla tutkitaan, millaisia vaikutuksia sosiaalisen median käytöllä on urheilijoille. Tarkoituksena on kertoa sekä positiivisia että negatiivisia vaikutuksia urheilijalle sekä kilpailujen ulkopuolella että itse urheilutapahtumassa. Tutkielma on suoritettu laadullisena kirjallisuuskatsauksena.
Sosiaalista mediaa käytetään urheilussa monella tapaa. Se on urheilijalle tärkeä mm. henkilöbrändin luomisen ja ylläpitämisen kannalta. Sosiaalista mediaa järkevästi käyttämällä urheilijan on mahdollista saada taloudellista hyötyä. Kun henkilöbrändi on tarpeeksi vahva, hyödyttää se urheilijan lisäksi myös esimerkiksi urheilujoukkuetta. Urheilutapahtumien aikana on kuitenkin osattava käyttää sosiaalista mediaa järkevästi. Oikeanlainen käyttö voi auttaa urheilijaa saamaan parempia tuloksia, mutta liiallisella sosiaalisen median käytöllä voi olla monia negatiivisia vaikutuksia, joita on syytä ottaa huomioon.
|