”From Skin to Soul" a case study of a beauty brand website

Tatcha on amerikkalainen kauneusbrändi, joka on saanut inspiraationsa japanilaisesta kulttuurista. Heidän lähestymistapansa kauneuteen ja ihonhoitoon on holistinen ja kokonaisvaltainen: itsestä huolehtiminen on välittämistä henkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnista. Tatchan brändifilosofian mukaan on...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Muikku, Kaisa
Other Authors: Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Humanities and Social Sciences, Kieli- ja viestintätieteiden laitos, Department of Language and Communication Studies, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Master's thesis
Language:eng
Published: 2022
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/82419
_version_ 1826225720268947456
author Muikku, Kaisa
author2 Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Humanities and Social Sciences Kieli- ja viestintätieteiden laitos Department of Language and Communication Studies Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Muikku, Kaisa Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Humanities and Social Sciences Kieli- ja viestintätieteiden laitos Department of Language and Communication Studies Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Muikku, Kaisa Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Humanities and Social Sciences Kieli- ja viestintätieteiden laitos Department of Language and Communication Studies Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Muikku, Kaisa
datasource_str_mv jyx
description Tatcha on amerikkalainen kauneusbrändi, joka on saanut inspiraationsa japanilaisesta kulttuurista. Heidän lähestymistapansa kauneuteen ja ihonhoitoon on holistinen ja kokonaisvaltainen: itsestä huolehtiminen on välittämistä henkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnista. Tatchan brändifilosofian mukaan on olennaista olla tietoisesti läsnä ja harmoniassa itsensä kanssa sekä kunnioittaa ja suojella luontoa. Brändin vahvat arvot ja ideologiat tekevät heistä mielenkiintoisen tutkimuskohteen diskurssintutkimuksen näkökulmasta. Tutkielma vastaa kysymyksiin 1) Mitä eri diskursseja voidaan tunnistaa Tatchan nettisivulta? ja 2) Miten Tatcha rakentaa multimodaalisesti brändi-identiteettinsä nettisivullaan? Kiinnostuksenkohteena on myös se, miten brändi käsittelee, esittelee ja hyödyntää suhdettaan japanilaiseen kulttuuriin ja tietotaitoon. Materiaali koostuu Tatchan englanninkielisistä nettisivuista. Aineistoa analysoitiin erityisesti multimodaalisen diskurssianalyysin näkökulmasta, mutta sitä pohjustettiin myös nettisivujen analyysin viitekehyksellä sekä korpusanalyysilla. Tatchan nettisivuilta tunnistettiin neljä päädiskurssia multimodaalisen analyysin avulla: ”Geishan salaisuudet”, ”Hyvinvointi”, ”Kestävä kehitys” sekä ”Hyväntekeväisyys”, joiden varaan Tatchan brändiidentiteetti rakentuu. Tutkimustuloksista käy myös ilmi, että Tatchan on minimalistinen ja holistinen luksusbrändi, jolla on vahva arvopohja. Sen brändi-identiteetti rakentuu yllä mainittujen diskurssien varaan, joiden lisäksi Tatcha esittää itsensä välittävänä ja vastuullisena brändinä, jolle tietoinen läsnäolo, vastuullisuus, välittäminen ja ympäristöystävällisyys ovat tärkeitä. Tutkielma on tapaustutkimus, joka toimii esimerkkinä bränditutkimuksesta diskurssintutkimuksen näkökulmasta.
first_indexed 2022-08-01T20:00:26Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.author", "value": "Muikku, Kaisa", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2022-08-01T05:18:38Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2022-08-01T05:18:38Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2022", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/82419", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Tatcha on amerikkalainen kauneusbr\u00e4ndi, joka on saanut inspiraationsa japanilaisesta kulttuurista.\nHeid\u00e4n l\u00e4hestymistapansa kauneuteen ja ihonhoitoon on holistinen ja kokonaisvaltainen: itsest\u00e4\nhuolehtiminen on v\u00e4litt\u00e4mist\u00e4 henkisest\u00e4 ja fyysisest\u00e4 hyvinvoinnista. Tatchan br\u00e4ndifilosofian mukaan\non olennaista olla tietoisesti l\u00e4sn\u00e4 ja harmoniassa itsens\u00e4 kanssa sek\u00e4 kunnioittaa ja suojella luontoa.\nBr\u00e4ndin vahvat arvot ja ideologiat tekev\u00e4t heist\u00e4 mielenkiintoisen tutkimuskohteen\ndiskurssintutkimuksen n\u00e4k\u00f6kulmasta.\nTutkielma vastaa kysymyksiin 1) Mit\u00e4 eri diskursseja voidaan tunnistaa Tatchan nettisivulta? ja 2) Miten\nTatcha rakentaa multimodaalisesti br\u00e4ndi-identiteettins\u00e4 nettisivullaan? Kiinnostuksenkohteena on my\u00f6s\nse, miten br\u00e4ndi k\u00e4sittelee, esittelee ja hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 suhdettaan japanilaiseen kulttuuriin ja tietotaitoon.\nMateriaali koostuu Tatchan englanninkielisist\u00e4 nettisivuista. Aineistoa analysoitiin erityisesti\nmultimodaalisen diskurssianalyysin n\u00e4k\u00f6kulmasta, mutta sit\u00e4 pohjustettiin my\u00f6s nettisivujen analyysin\nviitekehyksell\u00e4 sek\u00e4 korpusanalyysilla.\nTatchan nettisivuilta tunnistettiin nelj\u00e4 p\u00e4\u00e4diskurssia multimodaalisen analyysin avulla: \u201dGeishan\nsalaisuudet\u201d, \u201dHyvinvointi\u201d, \u201dKest\u00e4v\u00e4 kehitys\u201d sek\u00e4 \u201dHyv\u00e4ntekev\u00e4isyys\u201d, joiden varaan Tatchan br\u00e4ndiidentiteetti rakentuu. Tutkimustuloksista k\u00e4y my\u00f6s ilmi, ett\u00e4 Tatchan on minimalistinen ja holistinen\nluksusbr\u00e4ndi, jolla on vahva arvopohja. Sen br\u00e4ndi-identiteetti rakentuu yll\u00e4 mainittujen diskurssien\nvaraan, joiden lis\u00e4ksi Tatcha esitt\u00e4\u00e4 itsens\u00e4 v\u00e4litt\u00e4v\u00e4n\u00e4 ja vastuullisena br\u00e4ndin\u00e4, jolle tietoinen l\u00e4sn\u00e4olo,\nvastuullisuus, v\u00e4litt\u00e4minen ja ymp\u00e4rist\u00f6yst\u00e4v\u00e4llisyys ovat t\u00e4rkeit\u00e4. Tutkielma on tapaustutkimus, joka\ntoimii esimerkkin\u00e4 br\u00e4nditutkimuksesta diskurssintutkimuksen n\u00e4k\u00f6kulmasta.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Paivi Vuorio (paelvuor@jyu.fi) on 2022-08-01T05:18:38Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2022-08-01T05:18:38Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2022", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "82", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "eng", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "multimodal discourse analysis", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "corpus analysis", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "brand identity", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "beauty brand", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "\u201dFrom Skin to Soul\" : a case study of a beauty brand website", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202208013975", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Humanities and Social Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Kieli- ja viestint\u00e4tieteiden laitos", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Department of Language and Communication Studies", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Englannin kieli", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "English", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "301", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "tapaustutkimus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "diskurssi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "br\u00e4ndit", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "br\u00e4nd\u00e4ys", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "diskurssianalyysi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "multimodaalisuus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "case study", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "discourse", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "brands", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "branding", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "discourse analysis", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "multimodality", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_82419
language eng
last_indexed 2025-02-18T10:55:46Z
main_date 2022-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2022
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/b59ddffa-c817-48c3-a9e3-910904a9b964\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-202208013975.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2022
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Muikku, Kaisa ”From Skin to Soul" : a case study of a beauty brand website multimodal discourse analysis corpus analysis brand identity beauty brand Englannin kieli English 301 tapaustutkimus diskurssi brändit brändäys diskurssianalyysi multimodaalisuus case study discourse brands branding discourse analysis multimodality
title ”From Skin to Soul" : a case study of a beauty brand website
title_full ”From Skin to Soul" : a case study of a beauty brand website
title_fullStr ”From Skin to Soul" : a case study of a beauty brand website ”From Skin to Soul" : a case study of a beauty brand website
title_full_unstemmed ”From Skin to Soul" : a case study of a beauty brand website ”From Skin to Soul" : a case study of a beauty brand website
title_short ”From Skin to Soul"
title_sort from skin to soul a case study of a beauty brand website
title_sub a case study of a beauty brand website
title_txtP ”From Skin to Soul" : a case study of a beauty brand website
topic multimodal discourse analysis corpus analysis brand identity beauty brand Englannin kieli English 301 tapaustutkimus diskurssi brändit brändäys diskurssianalyysi multimodaalisuus case study discourse brands branding discourse analysis multimodality
topic_facet 301 Englannin kieli English beauty brand brand identity branding brands brändit brändäys case study corpus analysis discourse discourse analysis diskurssi diskurssianalyysi multimodaalisuus multimodal discourse analysis multimodality tapaustutkimus
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/82419 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202208013975
work_keys_str_mv AT muikkukaisa fromskintosoulacasestudyofabeautybrandwebsite