Vahvuuksiin perustuvan valmennuksen yhteys jalkapalloilijoiden minäpystyvyyden ja koetun pätevyyden kokemuksiin

Pro gradu –tutkielmamme tarkoituksena oli selvittää, minkälainen yhteys vahvuuksiin perustuvalla lähestymistavalla on jalkapalloilijoiden minäpystyvyyteen ja koettuun pätevyyteen. Olimme kiinnostuneita siitä, miten urheilijat kokevat vahvuuksiin perustuvan valmennuksen ja voisiko sen käyttö sopia nu...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Luotonen, Joona, Viljanen, Eveliina
Other Authors: Liikuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Sport and Health Sciences, Liikunta- ja terveystieteet, Sport and Health Sciences, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2022
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/82274
_version_ 1828193052854845440
author Luotonen, Joona Viljanen, Eveliina
author2 Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikunta- ja terveystieteet Sport and Health Sciences Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Luotonen, Joona Viljanen, Eveliina Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikunta- ja terveystieteet Sport and Health Sciences Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Luotonen, Joona Viljanen, Eveliina Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikunta- ja terveystieteet Sport and Health Sciences Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Luotonen, Joona
datasource_str_mv jyx
description Pro gradu –tutkielmamme tarkoituksena oli selvittää, minkälainen yhteys vahvuuksiin perustuvalla lähestymistavalla on jalkapalloilijoiden minäpystyvyyteen ja koettuun pätevyyteen. Olimme kiinnostuneita siitä, miten urheilijat kokevat vahvuuksiin perustuvan valmennuksen ja voisiko sen käyttö sopia nuorten urheiluun. Tutkimus toteutettiin interventiotutkimuksena, jossa jalkapalloilijoille toteutettiin vahvuuksiin perustuvaa valmennusta kahden viikon ajan. Koehenkilöinä toimi etelä-suomalaisen 13-14-vuotiaiden poikien jalkapallojoukkueen pelaajat. Tutkimusaineisto kerättiin sekä laadullisin että määrällisin menetelmin hyödyntämällä monimenetelmällistä lähestymistapaa (mixed – method research). Kaikki joukkueen pelaajat (n=19) täyttivät määrälliset alku- ja loppukyselyt. Laadullisena menetelmänä toteutimme puolistrukturoidun teemahaastattelun, johon valitsimme satunnaisesti viisi pelaajaa. Tutkimuksen määrällinen aineisto analysoitiin SPSS- ohjelmalla (IBM SPSS Statistics 24). Aineiston kuvaamiseen käytettiin keskiarvoja (ka) ja keskihajontaa (kh). Muutoksia ja vaikutusten suuruutta tarkasteltiin toistettujen mittausten t-testillä sekä Cohen`s d-arvon avulla. Laadullinen aineisto puolestaan analysoitiin litteroimalla haastattelut ja toteuttamalla litteraateille laadullinen sisällönanalyysi. Määrällisen aineiston perusteella minäpystyvyyden ja koetun pätevyyden tasot nousivat hieman alkumittauksista. Aineiston pienestä koosta johtuen tarkastelimme muutosten vaikutusta lähinnä Cohen`s d:n arvon avulla, sillä vain yhdessä minäpystyvyys -mittarissa tulos oli tilastollisesti merkitsevä. Cohen`s d- arvo vaihteli mittarista riippuen välillä ei vaikutusta- keskisuuri vaikutus. Alkumittausten lähtötaso oli korkea ja interventio lyhyt, joten keskisuurta vaikutusta voidaan pitää merkittävänä löydöksenä. Laadullisen aineiston perusteella vahvuuksiin perustuva valmennus kasvatti pelaajien luottamusta itseen sekä muihin joukkuelaisiin. Pelaajat raportoivat vahvuuksien tiedostamisen ja kannustamisen vaikuttaneen erityisesti luottamuksen kasvuun. Kokemukset vahvuuksiin perustuvasta valmennuksesta olivat myönteisiä ja interventio koettiin hyödylliseksi niin pelaajille itselle kuin koko joukkueelle. Interventio ei ollut vaikuttanut haastateltavien kykyyn selviytyä haastavista tilanteista, tai heidän käsityksiin omista taidollisista kyvyistä muihin pelaajiin verrattuna. Haastateltavien mukaan heillä oli hyvät taidolliset kyvyt ja kyky selviytyä haastavista tilanteista jo ennen interventiota. Yhteenvetona tämän tutkielman tulokset osoittivat, että vahvuuksiin perustuva valmennus kasvatti lievästi pelaajien minäpystyvyyttä ja koettua pätevyyttä. Laadulliset tulokset tukivat määrällistä aineistoa pelaajien raportoidessa luottamuksen kasvaneen intervention seurauksena. Näiden tulosten perusteella voidaan todeta positiivisen psykologian ja vahvuuksiin perustuvan valmennuksen olevan potentiaalinen keino tukea urheilijoiden myönteistä kehittymistä ja psykologista hyvinvointia. The purpose of this study was to survey the connection between strength-based coaching and the level of self-efficacy and perceived competence of football players. We were also interested in how athletes experience strength-based coaching style and whether its’ use could be suitable for youth sports. The study was conducted as an intervention study in which strength-based coaching style was executed for football players for two weeks. The sample consisted of 13-14-year-old football players from a Southern Finnish football team. The research material was collected using both qualitative and quantitative methods using a mixed - methods research. All players in the team (n = 19) completed quantitative initial and final surveys. As a qualitative method, we conducted a semi-structured thematic interview in which we randomly selected five players. Quantitative data from the study was analyzed using SPSS (IBM SPSS Statistics 24). Mean values (mv) and standard deviation (sd) were used to describe the data. Changes and magnitude of effects were examined by repeated measures t-test and Cohen's d-value. Qualitative material was analyzed by transcribing the interviews and performing a qualitative content analysis for the transcripts. Based on the quantitative data, the levels of self-efficacy and perceived competence increased slightly from the initial survey. Due to the small size of the data, we examined the effect of the changes mainly with the value of Cohen's d, because in only one self-efficacy indicator the result was statistically significant. Cohen's d-value varied depending on the indicator between no effect - medium effect. The baseline for the initial survey was high and the intervention short, so for those reasons the medium impact can be considered as a significant finding. Based on the qualitative data, strength-based coaching increased players' confidence in themselves and trust in other team members. Players reported that both awareness-raising of the strengths and encouragement had particularly contributed to the increase in confidence. Experiences with strength-based coaching were positive and the intervention was mentioned to be beneficial to the players themselves and the team. The interviewees reported that the intervention had not contributed to overcoming challenging situations or influenced their perceptions of their skills compared to other players. They mentioned having good skill abilities and the ability to cope with challenging situations even before the intervention. In summary, the results of this study showed that strength-based coaching slightly raised players’ self-efficacy and perceived competence. Qualitative results supported quantitative data as players reported increased self-confidence as a result of the intervention. Based on these results, it can be concluded that positive psychology and strength-based coaching can be a potential way to support the positive development and psychological well-being of athletes. Key words: Mixed-methods – research, intervention study, positive psychology, strength-based coaching, self-efficacy, perceived competence
first_indexed 2022-07-12T20:00:34Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Jaakkola, Timo", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Luotonen, Joona", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Viljanen, Eveliina", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2022-07-12T05:15:23Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2022-07-12T05:15:23Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2022", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/82274", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Pro gradu \u2013tutkielmamme tarkoituksena oli selvitt\u00e4\u00e4, mink\u00e4lainen yhteys vahvuuksiin perustuvalla l\u00e4hestymistavalla on jalkapalloilijoiden min\u00e4pystyvyyteen ja koettuun p\u00e4tevyyteen. Olimme kiinnostuneita siit\u00e4, miten urheilijat kokevat vahvuuksiin perustuvan valmennuksen ja voisiko sen k\u00e4ytt\u00f6 sopia nuorten urheiluun. Tutkimus toteutettiin interventiotutkimuksena, jossa jalkapalloilijoille toteutettiin vahvuuksiin perustuvaa valmennusta kahden viikon ajan. Koehenkil\u00f6in\u00e4 toimi etel\u00e4-suomalaisen 13-14-vuotiaiden poikien jalkapallojoukkueen pelaajat. Tutkimusaineisto ker\u00e4ttiin sek\u00e4 laadullisin ett\u00e4 m\u00e4\u00e4r\u00e4llisin menetelmin hy\u00f6dynt\u00e4m\u00e4ll\u00e4 monimenetelm\u00e4llist\u00e4 l\u00e4hestymistapaa (mixed \u2013 method research). Kaikki joukkueen pelaajat (n=19) t\u00e4yttiv\u00e4t m\u00e4\u00e4r\u00e4lliset alku- ja loppukyselyt. Laadullisena menetelm\u00e4n\u00e4 toteutimme puolistrukturoidun teemahaastattelun, johon valitsimme satunnaisesti viisi pelaajaa. Tutkimuksen m\u00e4\u00e4r\u00e4llinen aineisto analysoitiin SPSS- ohjelmalla (IBM SPSS Statistics 24). Aineiston kuvaamiseen k\u00e4ytettiin keskiarvoja (ka) ja keskihajontaa (kh). Muutoksia ja vaikutusten suuruutta tarkasteltiin toistettujen mittausten t-testill\u00e4 sek\u00e4 Cohen`s d-arvon avulla. Laadullinen aineisto puolestaan analysoitiin litteroimalla haastattelut ja toteuttamalla litteraateille laadullinen sis\u00e4ll\u00f6nanalyysi. \n\nM\u00e4\u00e4r\u00e4llisen aineiston perusteella min\u00e4pystyvyyden ja koetun p\u00e4tevyyden tasot nousivat hieman alkumittauksista. Aineiston pienest\u00e4 koosta johtuen tarkastelimme muutosten vaikutusta l\u00e4hinn\u00e4 Cohen`s d:n arvon avulla, sill\u00e4 vain yhdess\u00e4 min\u00e4pystyvyys -mittarissa tulos oli tilastollisesti merkitsev\u00e4. Cohen`s d- arvo vaihteli mittarista riippuen v\u00e4lill\u00e4 ei vaikutusta- keskisuuri vaikutus. Alkumittausten l\u00e4ht\u00f6taso oli korkea ja interventio lyhyt, joten keskisuurta vaikutusta voidaan pit\u00e4\u00e4 merkitt\u00e4v\u00e4n\u00e4 l\u00f6yd\u00f6ksen\u00e4.\n \nLaadullisen aineiston perusteella vahvuuksiin perustuva valmennus kasvatti pelaajien luottamusta itseen sek\u00e4 muihin joukkuelaisiin. Pelaajat raportoivat vahvuuksien tiedostamisen ja kannustamisen vaikuttaneen erityisesti luottamuksen kasvuun. Kokemukset vahvuuksiin perustuvasta valmennuksesta olivat my\u00f6nteisi\u00e4 ja interventio koettiin hy\u00f6dylliseksi niin pelaajille itselle kuin koko joukkueelle. Interventio ei ollut vaikuttanut haastateltavien kykyyn selviyty\u00e4 haastavista tilanteista, tai heid\u00e4n k\u00e4sityksiin omista taidollisista kyvyist\u00e4 muihin pelaajiin verrattuna. Haastateltavien mukaan heill\u00e4 oli hyv\u00e4t taidolliset kyvyt ja kyky selviyty\u00e4 haastavista tilanteista jo ennen interventiota. \n\nYhteenvetona t\u00e4m\u00e4n tutkielman tulokset osoittivat, ett\u00e4 vahvuuksiin perustuva valmennus kasvatti liev\u00e4sti pelaajien min\u00e4pystyvyytt\u00e4 ja koettua p\u00e4tevyytt\u00e4. Laadulliset tulokset tukivat m\u00e4\u00e4r\u00e4llist\u00e4 aineistoa pelaajien raportoidessa luottamuksen kasvaneen intervention seurauksena. N\u00e4iden tulosten perusteella voidaan todeta positiivisen psykologian ja vahvuuksiin perustuvan valmennuksen olevan potentiaalinen keino tukea urheilijoiden my\u00f6nteist\u00e4 kehittymist\u00e4 ja psykologista hyvinvointia.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "The purpose of this study was to survey the connection between strength-based coaching and the level of self-efficacy and perceived competence of football players. We were also interested in how athletes experience strength-based coaching style and whether its\u2019 use could be suitable for youth sports. The study was conducted as an intervention study in which strength-based coaching style was executed for football players for two weeks. The sample consisted of 13-14-year-old football players from a Southern Finnish football team. The research material was collected using both qualitative and quantitative methods using a mixed - methods research. All players in the team (n = 19) completed quantitative initial and final surveys. As a qualitative method, we conducted a semi-structured thematic interview in which we randomly selected five players. Quantitative data from the study was analyzed using SPSS (IBM SPSS Statistics 24). Mean values (mv) and standard deviation (sd) were used to describe the data. Changes and magnitude of effects were examined by repeated measures t-test and Cohen's d-value. Qualitative material was analyzed by transcribing the interviews and performing a qualitative content analysis for the transcripts. \n\nBased on the quantitative data, the levels of self-efficacy and perceived competence increased slightly from the initial survey. Due to the small size of the data, we examined the effect of the changes mainly with the value of Cohen's d, because in only one self-efficacy indicator the result was statistically significant. Cohen's d-value varied depending on the indicator between no effect - medium effect. The baseline for the initial survey was high and the intervention short, so for those reasons the medium impact can be considered as a significant finding. \n\nBased on the qualitative data, strength-based coaching increased players' confidence in themselves and trust in other team members. Players reported that both awareness-raising of the strengths and encouragement had particularly contributed to the increase in confidence. Experiences with strength-based coaching were positive and the intervention was mentioned to be beneficial to the players themselves and the team. The interviewees reported that the intervention had not contributed to overcoming challenging situations or influenced their perceptions of their skills compared to other players. They mentioned having good skill abilities and the ability to cope with challenging situations even before the intervention.\n\nIn summary, the results of this study showed that strength-based coaching slightly raised players\u2019 self-efficacy and perceived competence. Qualitative results supported quantitative data as players reported increased self-confidence as a result of the intervention. Based on these results, it can be concluded that positive psychology and strength-based coaching can be a potential way to support the positive development and psychological well-being of athletes. \n\nKey words: Mixed-methods \u2013 research, intervention study, positive psychology, strength-based coaching, self-efficacy, perceived competence", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Miia Hakanen (mihakane@jyu.fi) on 2022-07-12T05:15:23Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2022-07-12T05:15:23Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2022", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "86", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "mixed method -tutkimus", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "vahvuuksiin perustuva valmennus", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "koettu p\u00e4tevyys", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Vahvuuksiin perustuvan valmennuksen yhteys jalkapalloilijoiden min\u00e4pystyvyyden ja koetun p\u00e4tevyyden kokemuksiin", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202207123859", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Liikuntatieteellinen tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Sport and Health Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Liikunta- ja terveystieteet", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Sport and Health Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Liikuntapedagogiikka", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Physical Education Teacher Education", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "502", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "min\u00e4pystyvyys", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "positiivinen psykologia", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "interventiotutkimus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "valmennus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "urheilijat", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "jalkapallo", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "jalkapalloilijat", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "p\u00e4tevyys", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "positiivisuus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_82274
language fin
last_indexed 2025-03-31T20:01:20Z
main_date 2022-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2022
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/bd6b12a5-0593-4557-b143-194fffd1a621\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-202207123859.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2022
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Luotonen, Joona Viljanen, Eveliina Vahvuuksiin perustuvan valmennuksen yhteys jalkapalloilijoiden minäpystyvyyden ja koetun pätevyyden kokemuksiin mixed method -tutkimus vahvuuksiin perustuva valmennus koettu pätevyys Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education 502 minäpystyvyys positiivinen psykologia interventiotutkimus valmennus urheilijat jalkapallo jalkapalloilijat pätevyys positiivisuus
title Vahvuuksiin perustuvan valmennuksen yhteys jalkapalloilijoiden minäpystyvyyden ja koetun pätevyyden kokemuksiin
title_full Vahvuuksiin perustuvan valmennuksen yhteys jalkapalloilijoiden minäpystyvyyden ja koetun pätevyyden kokemuksiin
title_fullStr Vahvuuksiin perustuvan valmennuksen yhteys jalkapalloilijoiden minäpystyvyyden ja koetun pätevyyden kokemuksiin Vahvuuksiin perustuvan valmennuksen yhteys jalkapalloilijoiden minäpystyvyyden ja koetun pätevyyden kokemuksiin
title_full_unstemmed Vahvuuksiin perustuvan valmennuksen yhteys jalkapalloilijoiden minäpystyvyyden ja koetun pätevyyden kokemuksiin Vahvuuksiin perustuvan valmennuksen yhteys jalkapalloilijoiden minäpystyvyyden ja koetun pätevyyden kokemuksiin
title_short Vahvuuksiin perustuvan valmennuksen yhteys jalkapalloilijoiden minäpystyvyyden ja koetun pätevyyden kokemuksiin
title_sort vahvuuksiin perustuvan valmennuksen yhteys jalkapalloilijoiden minäpystyvyyden ja koetun pätevyyden kokemuksiin
title_txtP Vahvuuksiin perustuvan valmennuksen yhteys jalkapalloilijoiden minäpystyvyyden ja koetun pätevyyden kokemuksiin
topic mixed method -tutkimus vahvuuksiin perustuva valmennus koettu pätevyys Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education 502 minäpystyvyys positiivinen psykologia interventiotutkimus valmennus urheilijat jalkapallo jalkapalloilijat pätevyys positiivisuus
topic_facet 502 Liikuntapedagogiikka Physical Education Teacher Education interventiotutkimus jalkapallo jalkapalloilijat koettu pätevyys minäpystyvyys mixed method -tutkimus positiivinen psykologia positiivisuus pätevyys urheilijat vahvuuksiin perustuva valmennus valmennus
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/82274 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202207123859
work_keys_str_mv AT luotonenjoona vahvuuksiinperustuvanvalmennuksenyhteysjalkapalloilijoidenminäpystyvyydenjakoetunp