Datamigraation vaikutukset asiakaskokemukseen

Muutosten ja muuttuvien järjestelmien keskellä yritysten on kyettävä huolehtimaan asiakkaiden tarpeista ja niihin vastaamisesta, jotta asiakaskokemus ja asiakkaiden tyytyväisyys on mahdollista pitää korkeana. Tutkielman keskiössä on yrityskaupan myötä syntynyt datamigraatioprojekti, ja tutkielmassa...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Juntunen, Kaisa
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2022
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/81942
_version_ 1826225678365753344
author Juntunen, Kaisa
author2 Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Juntunen, Kaisa Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Juntunen, Kaisa Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Juntunen, Kaisa
datasource_str_mv jyx
description Muutosten ja muuttuvien järjestelmien keskellä yritysten on kyettävä huolehtimaan asiakkaiden tarpeista ja niihin vastaamisesta, jotta asiakaskokemus ja asiakkaiden tyytyväisyys on mahdollista pitää korkeana. Tutkielman keskiössä on yrityskaupan myötä syntynyt datamigraatioprojekti, ja tutkielmassa tarkastellaan tämän projektin vaikutusta asiakaskokemukseen. Merkityksellinen asiakaskokemus johtaa asiakkaiden tyytyväisyyteen, joka on kilpailuedun saavuttamiseksi välttämätöntä. Tutkielmassa tarkastellaan, kuinka datamigraatioprojektin myötä tapahtunut uuden järjestelmän käyttöön siirtyminen vaikuttaa asiakaskokemukseen. Toinen tarkasteltava näkökulma on se, millaisia asiakaskokemukseen kohdistuvia vaikutuksia uuden järjestelmän käyttöönottamisella on siinä tapauksessa, kun asiakkaita ei osallisteta käyttöönotettavan järjestelmän kehittämiseen. Tutkimustulosten perusteella havaittiin, että datamigraatioprojektilla on ollut merkittävä vaikutus asiakaskokemukseen. Tutkimustulosten perusteella olisikin tärkeää, että tulevaisuuden tutkimuksessa keskityttäisiin siihen, miten asiakkaita voisi kaikkein parhaiten osallistaa tämän tyyppisiin projekteihin, jotta asiakaskokemus ei heikkene datamigraation tai muun vastaavan järjestelmämuutoksen myötä.
first_indexed 2024-09-11T08:50:47Z
format Pro gradu
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Frank, Lauri", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Juntunen, Kaisa", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2022-06-22T05:42:27Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2022-06-22T05:42:27Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2022", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/81942", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Muutosten ja muuttuvien j\u00e4rjestelmien keskell\u00e4 yritysten on kyett\u00e4v\u00e4 huolehtimaan asiakkaiden tarpeista ja niihin vastaamisesta, jotta asiakaskokemus ja asiakkaiden tyytyv\u00e4isyys on mahdollista pit\u00e4\u00e4 korkeana. Tutkielman keski\u00f6ss\u00e4 on yrityskaupan my\u00f6t\u00e4 syntynyt datamigraatioprojekti, ja tutkielmassa tarkastellaan t\u00e4m\u00e4n projektin vaikutusta asiakaskokemukseen. Merkityksellinen asiakaskokemus johtaa asiakkaiden tyytyv\u00e4isyyteen, joka on kilpailuedun saavuttamiseksi v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4t\u00f6nt\u00e4. \n\nTutkielmassa tarkastellaan, kuinka datamigraatioprojektin my\u00f6t\u00e4 tapahtunut uuden j\u00e4rjestelm\u00e4n k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n siirtyminen vaikuttaa asiakaskokemukseen. Toinen tarkasteltava n\u00e4k\u00f6kulma on se, millaisia asiakaskokemukseen kohdistuvia vaikutuksia uuden j\u00e4rjestelm\u00e4n k\u00e4ytt\u00f6\u00f6nottamisella on siin\u00e4 tapauksessa, kun asiakkaita ei osallisteta k\u00e4ytt\u00f6\u00f6notettavan j\u00e4rjestelm\u00e4n kehitt\u00e4miseen. \n\nTutkimustulosten perusteella havaittiin, ett\u00e4 datamigraatioprojektilla on ollut merkitt\u00e4v\u00e4 vaikutus asiakaskokemukseen. Tutkimustulosten perusteella olisikin t\u00e4rke\u00e4\u00e4, ett\u00e4 tulevaisuuden tutkimuksessa keskitytt\u00e4isiin siihen, miten asiakkaita voisi kaikkein parhaiten osallistaa t\u00e4m\u00e4n tyyppisiin projekteihin, jotta asiakaskokemus ei heikkene datamigraation tai muun vastaavan j\u00e4rjestelm\u00e4muutoksen my\u00f6t\u00e4.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Miia Hakanen (mihakane@jyu.fi) on 2022-06-22T05:42:27Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2022-06-22T05:42:27Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2022", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "54", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "datamigraatio", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "j\u00e4rjestelm\u00e4muutos", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Datamigraation vaikutukset asiakaskokemukseen", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202206223548", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Informaatioteknologia", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Information Systems Science", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.collaborator", "value": "business", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "collaborator", "schema": "yvv"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "yvv.contractresearch.initiative", "value": "student", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "initiative", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "restrictedAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "601", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "arvonluonti", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "asiakaskokemus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accessrights", "value": "The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyv\u00e4skyl\u00e4 University Library (https://kirjasto.jyu.fi/collections/archival-workstation).", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": "accessrights", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accessrights", "value": "Tekij\u00e4 ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston kirjaston arkistoty\u00f6semalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/kokoelmat/arkistotyoasema..", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accessrights", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_81942
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:56:32Z
main_date 2022-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2022
publishDate 2022
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Juntunen, Kaisa Datamigraation vaikutukset asiakaskokemukseen datamigraatio järjestelmämuutos Tietojärjestelmätiede Information Systems Science 601 arvonluonti asiakaskokemus
title Datamigraation vaikutukset asiakaskokemukseen
title_full Datamigraation vaikutukset asiakaskokemukseen
title_fullStr Datamigraation vaikutukset asiakaskokemukseen Datamigraation vaikutukset asiakaskokemukseen
title_full_unstemmed Datamigraation vaikutukset asiakaskokemukseen Datamigraation vaikutukset asiakaskokemukseen
title_short Datamigraation vaikutukset asiakaskokemukseen
title_sort datamigraation vaikutukset asiakaskokemukseen
title_txtP Datamigraation vaikutukset asiakaskokemukseen
topic datamigraatio järjestelmämuutos Tietojärjestelmätiede Information Systems Science 601 arvonluonti asiakaskokemus
topic_facet 601 Information Systems Science Tietojärjestelmätiede arvonluonti asiakaskokemus datamigraatio järjestelmämuutos
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/81942 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202206223548
work_keys_str_mv AT juntunenkaisa datamigraationvaikutuksetasiakaskokemukseen