Datamigraation vaikutukset asiakaskokemukseen

Muutosten ja muuttuvien järjestelmien keskellä yritysten on kyettävä huolehtimaan asiakkaiden tarpeista ja niihin vastaamisesta, jotta asiakaskokemus ja asiakkaiden tyytyväisyys on mahdollista pitää korkeana. Tutkielman keskiössä on yrityskaupan myötä syntynyt datamigraatioprojekti, ja tutkielmassa...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Juntunen, Kaisa
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Pro gradu
Kieli:fin
Julkaistu: 2022
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/81942
Kuvaus
Yhteenveto:Muutosten ja muuttuvien järjestelmien keskellä yritysten on kyettävä huolehtimaan asiakkaiden tarpeista ja niihin vastaamisesta, jotta asiakaskokemus ja asiakkaiden tyytyväisyys on mahdollista pitää korkeana. Tutkielman keskiössä on yrityskaupan myötä syntynyt datamigraatioprojekti, ja tutkielmassa tarkastellaan tämän projektin vaikutusta asiakaskokemukseen. Merkityksellinen asiakaskokemus johtaa asiakkaiden tyytyväisyyteen, joka on kilpailuedun saavuttamiseksi välttämätöntä. Tutkielmassa tarkastellaan, kuinka datamigraatioprojektin myötä tapahtunut uuden järjestelmän käyttöön siirtyminen vaikuttaa asiakaskokemukseen. Toinen tarkasteltava näkökulma on se, millaisia asiakaskokemukseen kohdistuvia vaikutuksia uuden järjestelmän käyttöönottamisella on siinä tapauksessa, kun asiakkaita ei osallisteta käyttöönotettavan järjestelmän kehittämiseen. Tutkimustulosten perusteella havaittiin, että datamigraatioprojektilla on ollut merkittävä vaikutus asiakaskokemukseen. Tutkimustulosten perusteella olisikin tärkeää, että tulevaisuuden tutkimuksessa keskityttäisiin siihen, miten asiakkaita voisi kaikkein parhaiten osallistaa tämän tyyppisiin projekteihin, jotta asiakaskokemus ei heikkene datamigraation tai muun vastaavan järjestelmämuutoksen myötä.