Television näkyvyyteen vaikuttavat tekijät UHF- radiotaajuuksilla kuluttajan näkökulmasta

Tutkitaan radiotekniikkaan liittyviä tekijöitä, jotka vaikuttavat televisiolähetysten näkyvyyteen. Tavoitteena on keksiä tai löytää erilaisia keinoja, joilla kuluttajan olisi mahdollista parantaa television näkyvyyttä. Tavoitteena on myös ymmärtää miten televisiolähetykset toimivat. Tutkimusmenetelm...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Hautamäki, Nadja
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2022
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/81932
Kuvaus
Yhteenveto:Tutkitaan radiotekniikkaan liittyviä tekijöitä, jotka vaikuttavat televisiolähetysten näkyvyyteen. Tavoitteena on keksiä tai löytää erilaisia keinoja, joilla kuluttajan olisi mahdollista parantaa television näkyvyyttä. Tavoitteena on myös ymmärtää miten televisiolähetykset toimivat. Tutkimusmenetelmänä on kirjallisuuskatsaus. Tuloksena saatiin parempi ymmärrys televisiolähetysten näkyvyyteen vaikuttavien tekijöiden teoriasta ja käytännöstä. Näiden tulosten perusteella kuluttaja pystyy kuitenkin vain vähäisesti vaikuttamaan televisionsa näkyvyyteen. Factors influencing the visibility of TV broadcasts around radio technology will be examined. The goal is to find different ways how a consumer can improve their television visibility. The research method in this work is a literature review. The results provided a better understanding of the theory and practice of the factors influencing the visibility of television broadcasts. With these results consumer can only affect very subtly to the visibility of her/his television.