Toimitusjohtajien preferoimat kanavat myynnillisten keskustelunavausten vastaanottamiseen

Tämän tutkielman tavoitteena oli ymmärtää, mitä kanavia toimitusjohtajat preferoivat vastaanottaessaan myynnillisiä keskustelunavauksia B2B-myyjiltä. Tutkimustavoitteeseen pyrittiin saamaan vastaus vastaamalla seuraaviin tutkimuskysymyksiin: 1) Mitä kanavaa toimitusjohtajat preferoivat vastaanottaes...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Kattelus, Jere
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Pro gradu
Kieli:fin
Julkaistu: 2022
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/81480
_version_ 1828193049506742272
author Kattelus, Jere
author2 Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Kattelus, Jere Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Kattelus, Jere Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Kattelus, Jere
datasource_str_mv jyx
description Tämän tutkielman tavoitteena oli ymmärtää, mitä kanavia toimitusjohtajat preferoivat vastaanottaessaan myynnillisiä keskustelunavauksia B2B-myyjiltä. Tutkimustavoitteeseen pyrittiin saamaan vastaus vastaamalla seuraaviin tutkimuskysymyksiin: 1) Mitä kanavaa toimitusjohtajat preferoivat vastaanottaessaan myynnillisiä keskustelunavauksia B2B-myyntitilanteissa?, 2) Miten eri toimialoilla toimivien toimitusjohtajien preferenssit vaihtelevat kanavan suhteen heidän vastaanottaessa myynnillisiä keskustelunavauksia B2B-kontekstissa? ja 3) Miten eri liikevaihtoluokissa toimivien toimitusjohtajien preferenssit vaihtelevat kanavan suhteen heidän vastaanottaessa myynnillisiä keskustelunavauksia B2B-kontekstissa?. Pro gradu -tutkielma toteutettiin määrällisin tutkimusmenetelmin. Tutkielman aineisto kerättiin kyselyllä, jossa pyydettiin sähköpostilla vastauksia yritysten toimitusjohtajilta. Kyselyyn vastasi kyselyn ohjeistuksen mukaisesti 232 eri yritysten toimitusjohtajaa. Kysely lähetettiin 1960 toimitusjohtajalle, jotka työskentelivät yrityksissä, joiden liikevaihto oli konsernitasolla yli yksi miljoonaa euroa vuodessa ja henkilöstömäärässä 20–250 henkilön välisessä kategoriassa. Analysointiin käytettiin PSPP-ohjelmaa, jonka avulla tuloksista analysoitiin näiden frekvenssit. Tutkielman tulokset osoittivat, että suurin osa toimitusjohtajista (71,6%) piti sähköpostia mieluisimpana kanavana myynnillisten keskustelunavausten vastaanottamiseen. Toiseksi eniten preferoivia vastauksia myynnillisten keskustelujen avaamiseen sai puhelin (17,6%). Sähköpostia ja puhelinta preferoivat yhteensä lähes 90 % toimitusjohtajista. Toimitusjohtajien preferenssien vaihteluista toimialojen ja liikevaihtoluokkien välillä ei saatu tilastollisesti merkittävää tulosta. Tämä tutkielma lisää ymmärrystä toimitusjohtajien preferoimista kanavista, kun he vastaanottavat myynnillisiä keskustelunavauksia B2B-myyjiltä. Ymmärryksen lisääntyessä voidaan mahdollistaa se, että myyjät onnistuvat yhä paremmin ensikontaktoinnissa ja toimitusjohtajat saavat yhteydenottoja niissä kanavissa, joissa he toivovat tulevan kontaktoiduiksi.
first_indexed 2022-06-06T20:00:40Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Sepp\u00e4nen, Ville", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Riekkinen, Janne", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Kattelus, Jere", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2022-06-06T07:12:20Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2022-06-06T07:12:20Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2022", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/81480", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "T\u00e4m\u00e4n tutkielman tavoitteena oli ymm\u00e4rt\u00e4\u00e4, mit\u00e4 kanavia toimitusjohtajat preferoivat vastaanottaessaan myynnillisi\u00e4 keskustelunavauksia B2B-myyjilt\u00e4. Tutkimustavoitteeseen pyrittiin saamaan vastaus vastaamalla seuraaviin tutkimuskysymyksiin: 1) Mit\u00e4 kanavaa toimitusjohtajat preferoivat vastaanottaessaan myynnillisi\u00e4 keskustelunavauksia B2B-myyntitilanteissa?, 2) Miten eri toimialoilla toimivien toimitusjohtajien preferenssit vaihtelevat kanavan suhteen heid\u00e4n vastaanottaessa myynnillisi\u00e4 keskustelunavauksia B2B-kontekstissa? ja 3) Miten eri liikevaihtoluokissa toimivien toimitusjohtajien preferenssit vaihtelevat kanavan suhteen heid\u00e4n vastaanottaessa myynnillisi\u00e4 keskustelunavauksia B2B-kontekstissa?. Pro gradu -tutkielma toteutettiin m\u00e4\u00e4r\u00e4llisin tutkimusmenetelmin. Tutkielman aineisto ker\u00e4ttiin kyselyll\u00e4, jossa pyydettiin s\u00e4hk\u00f6postilla vastauksia yritysten toimitusjohtajilta. Kyselyyn vastasi kyselyn ohjeistuksen mukaisesti 232 eri yritysten toimitusjohtajaa. Kysely l\u00e4hetettiin 1960 toimitusjohtajalle, jotka ty\u00f6skenteliv\u00e4t yrityksiss\u00e4, joiden liikevaihto oli konsernitasolla yli yksi miljoonaa euroa vuodessa ja henkil\u00f6st\u00f6m\u00e4\u00e4r\u00e4ss\u00e4 20\u2013250 henkil\u00f6n v\u00e4lisess\u00e4 kategoriassa. Analysointiin k\u00e4ytettiin PSPP-ohjelmaa, jonka avulla tuloksista analysoitiin n\u00e4iden frekvenssit. Tutkielman tulokset osoittivat, ett\u00e4 suurin osa toimitusjohtajista (71,6%) piti s\u00e4hk\u00f6postia mieluisimpana kanavana myynnillisten keskustelunavausten vastaanottamiseen. Toiseksi eniten preferoivia vastauksia myynnillisten keskustelujen avaamiseen sai puhelin (17,6%). S\u00e4hk\u00f6postia ja puhelinta preferoivat yhteens\u00e4 l\u00e4hes 90 % toimitusjohtajista. Toimitusjohtajien preferenssien vaihteluista toimialojen ja liikevaihtoluokkien v\u00e4lill\u00e4 ei saatu tilastollisesti merkitt\u00e4v\u00e4\u00e4 tulosta. T\u00e4m\u00e4 tutkielma lis\u00e4\u00e4 ymm\u00e4rryst\u00e4 toimitusjohtajien preferoimista kanavista, kun he vastaanottavat myynnillisi\u00e4 keskustelunavauksia B2B-myyjilt\u00e4. Ymm\u00e4rryksen lis\u00e4\u00e4ntyess\u00e4 voidaan mahdollistaa se, ett\u00e4 myyj\u00e4t onnistuvat yh\u00e4 paremmin ensikontaktoinnissa ja toimitusjohtajat saavat yhteydenottoja niiss\u00e4 kanavissa, joissa he toivovat tulevan kontaktoiduiksi.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Miia Hakanen (mihakane@jyu.fi) on 2022-06-06T07:12:20Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2022-06-06T07:12:20Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2022", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "56", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "B2B", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "kylm\u00e4kontaktointi", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "ensikontaktointi", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "myyntikanavat", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Toimitusjohtajien preferoimat kanavat myynnillisten keskustelunavausten vastaanottamiseen", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202206063097", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Informaatioteknologia", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Information Systems Science", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.collaborator", "value": "business", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "collaborator", "schema": "yvv"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "yvv.contractresearch.initiative", "value": "business", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "initiative", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "601", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "yritysmyynti", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "toimitusjohtajat", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "myynti", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_81480
language fin
last_indexed 2025-03-31T20:01:59Z
main_date 2022-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2022
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/34e54983-ac0c-40b5-bed1-f676a4e68c2e\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-202206063097.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2022
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Kattelus, Jere Toimitusjohtajien preferoimat kanavat myynnillisten keskustelunavausten vastaanottamiseen B2B kylmäkontaktointi ensikontaktointi myyntikanavat Tietojärjestelmätiede Information Systems Science 601 yritysmyynti toimitusjohtajat myynti
title Toimitusjohtajien preferoimat kanavat myynnillisten keskustelunavausten vastaanottamiseen
title_full Toimitusjohtajien preferoimat kanavat myynnillisten keskustelunavausten vastaanottamiseen
title_fullStr Toimitusjohtajien preferoimat kanavat myynnillisten keskustelunavausten vastaanottamiseen Toimitusjohtajien preferoimat kanavat myynnillisten keskustelunavausten vastaanottamiseen
title_full_unstemmed Toimitusjohtajien preferoimat kanavat myynnillisten keskustelunavausten vastaanottamiseen Toimitusjohtajien preferoimat kanavat myynnillisten keskustelunavausten vastaanottamiseen
title_short Toimitusjohtajien preferoimat kanavat myynnillisten keskustelunavausten vastaanottamiseen
title_sort toimitusjohtajien preferoimat kanavat myynnillisten keskustelunavausten vastaanottamiseen
title_txtP Toimitusjohtajien preferoimat kanavat myynnillisten keskustelunavausten vastaanottamiseen
topic B2B kylmäkontaktointi ensikontaktointi myyntikanavat Tietojärjestelmätiede Information Systems Science 601 yritysmyynti toimitusjohtajat myynti
topic_facet 601 B2B Information Systems Science Tietojärjestelmätiede ensikontaktointi kylmäkontaktointi myynti myyntikanavat toimitusjohtajat yritysmyynti
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/81480 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202206063097
work_keys_str_mv AT kattelusjere toimitusjohtajienpreferoimatkanavatmyynnillistenkeskustelunavaustenvastaanottamisee