Tilastotieteelliset menetelmät pelikehityksessä

Tässä kandidaatintutkielmassa selvitetään mitä kaikkia tilastotieteellisiä menetelmiä tai tekoälyä voidaan käyttää pelikehityksessä mahdollisimman tyydyttävän pelikokemuksen luomiseen pelaajalle. Tutkimustulokset osoittivat menetelmien olevan hyödyllisiä apukeinoja pelien parantamiseen pelikehitykse...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Kinkela, Gabi
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2022
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/81184
Kuvaus
Yhteenveto:Tässä kandidaatintutkielmassa selvitetään mitä kaikkia tilastotieteellisiä menetelmiä tai tekoälyä voidaan käyttää pelikehityksessä mahdollisimman tyydyttävän pelikokemuksen luomiseen pelaajalle. Tutkimustulokset osoittivat menetelmien olevan hyödyllisiä apukeinoja pelien parantamiseen pelikehityksen kannalta This thesis studies how gamedevelopers can create the most satisfying experience for players using statistical methods or artificial intelligence as tools in game development. According to the research results, statistical methods are shown to be useful tools in game development