Fysioterapian opettajien käsityksiä opettajan roolista fysioterapeuttiopiskelijoiden ohjatussa harjoittelussa fenomenografinen tutkimus

Ohjauksesta on tullut yhä tärkeämpi osa opettajan työtä, mutta terveysalan opettajien harjoittelun ohjaukseen käytettävät ohjausresurssit ovat niukentuneet. Lisäksi työelämän ja yhteiskunnan nopeat muutokset lisäävät ammattikorkeakoulujen uudistamistarpeita, minkä vuoksi fysioterapian opettajan rool...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Lovén, Marietta
Other Authors: Liikuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Sport and Health Sciences, Liikunta- ja terveystieteet, Sport and Health Sciences, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2022
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/80248
_version_ 1826225766310871040
author Lovén, Marietta
author2 Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikunta- ja terveystieteet Sport and Health Sciences Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Lovén, Marietta Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikunta- ja terveystieteet Sport and Health Sciences Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Lovén, Marietta Liikuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Sport and Health Sciences Liikunta- ja terveystieteet Sport and Health Sciences Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Lovén, Marietta
datasource_str_mv jyx
description Ohjauksesta on tullut yhä tärkeämpi osa opettajan työtä, mutta terveysalan opettajien harjoittelun ohjaukseen käytettävät ohjausresurssit ovat niukentuneet. Lisäksi työelämän ja yhteiskunnan nopeat muutokset lisäävät ammattikorkeakoulujen uudistamistarpeita, minkä vuoksi fysioterapian opettajan roolin tutkiminen ohjatun harjoittelun kontekstissa on tärkeää, etenkin kun aiempi tutkimus aiheesta on vähäistä. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää fysioterapian opettajien käsityksiä opettajan roolista fysioterapeuttiopiskelijoiden ohjatussa harjoittelussa. Fenomenografia soveltuu tutkimusotteeksi, kun tutkimusaihetta halutaan tarkastella syvällisesti sekä lisätä ymmärrystä tutkittavasta ilmiöstä ja kuvata tutkimuskohdetta niin kuin opettajat sen itse ymmärtävät. Tutkimus toteutettiin laadullisena fenomenografisena haastattelututkimuksena. Tutkimukseen osallistui yhteensä kymmenen (10) fysioterapian opettajaa kuudesta eri suomalaisesta ammattikorkeakoulusta. Osallistujien keski-ikä oli 51-vuotta ja heidän kokemuksensa opettajana toimimisesta vaihteli neljästä (4) vuodesta 36 vuoteen ja kokemus fysioterapeuttina toimimisesta viidestä (5) vuodesta 30 vuoteen. Aineisto kerättiin yksilöhaastattelulla syyslokakuussa 2021. Haastattelut litteroitiin ja aineisto analysoitiin fenomenografisella analyysimenetelmällä. Fenomenografisen tutkimuksen tulokset kuvaavat fysioterapian opettajien kollektiivisesti jaettuja käsityksiä tutkittavasta ilmiöstä. Fysioterapian opettajien varioivat käsitykset opettajan roolista fysioterapeuttiopiskelijoiden ohjatussa harjoittelussa jäsentyivät kolmeksi hierarkkisesti laajenevaksi kuvaskategoriaksi. Kuvauskategorioissa fysioterapian opettajien rooli harjoittelukontekstissa käsitettiin prosessin varmistajana, näkyvänä vaikuttajana ja aktiivisena kehittäjänä. Kuvauskategorioissa varioivia teemoja tunnistettiin neljä, jotka olivat 1) pedagoginen osaaminen, 2) ammattikorkeakoulun asiantuntijaosaaminen, 3) opiskelijan ohjaus ja tukeminen ja 4) työelämäyhteistyö. Kuvauskategorioiden kriittiset erot ilmenivät tarkastelemalla, miten tunnistetut teemat näyttäytyivät eri kuvauskategorioissa. Kriittisiä aspekteja fysioterapian opettajan roolissa ohjatussa harjoittelussa olivat opiskelija- ja ohjaajalähtöisyyden huomiointi harjoitteluprosessissa, vuorovaikutus yhteistyön vahvistamisessa ja opettajan asiantuntijaosaamisen soveltaminen harjoittelukontekstissa. Aktiivisen kehittäjän kuvauskategoriaan siirryttäessä kriittisenä aspektina nähtiin fysioterapian opettajan kehittävä työote fysioterapeuttikoulutukseen, opetukseen ja käytäntöihin liittyen, työelämäyhteistyön lisääntyminen sekä alueellinen ja kansallinen vaikuttaminen opettajan roolin kautta. Tuloksia voidaan hyödyntää ammattilaisten ymmärryksen laajentamisessa ja syventämisessä, osaamisen kehittämisessä sekä mahdollisten koulutuksellisten aukkojen havaitsemisessa. Supervision has become even more essential part of teachers’ work but healthcare educators’ resources for clinical practice supervision have reduced. In addition, rapid changes of working life and society increase higher education institutes’ need for reform why physiotherapy teachers’ role in clinical practice setting is important to study especially when previous research is minor. The aim of this study was to explore physiotherapy teachers’ conceptions of their role in physiotherapy students’ clinical practice. Phenomenography applies as research approach when research phenomenon needs to be viewed deeply and increase understanding of phenomenon of interest and describe research subject in the way that teachers understand it. The study was conducted as qualitative interview study using phenomenographic research approach. The study involved total ten (10) physiotherapy teachers from six different university of applied sciences. Participants’ average age was 51-years and their experience in teaching varied from four (4) to 36 years and experience working as a physiotherapist varied from five (5) to 30 years. Study material was collected with individual interview from September to October in 2021. Interviews were transcribed verbatim and were analyzed using phenomenographic analyzing method. Results of phenomenographic research represent physiotherapy teachers’ varying ways of understanding the phenomenon under study at the collective level. Physiotherapy teachers` varying conceptions of their role in physiotherapy students` clinical practice formed into three hierarchically expanding categories of description. Physiotherapy teachers’ role in clinical practice were understood as a process’ securer, visible influencer and as an active developer. Four dimensions of variation were identified, which were 1) pedagogical competence, 2) higher educations’ expertise, 3) students’ guidance and support and 4) collaboration with working life. Critical aspects appeared by viewing how identified dimensions of variation emerged within categories of description. Critical aspects in physiotherapy teachers’ role in clinical practice were student- and clinical supervisor-centered consideration in clinical practice process, interaction in enhancing collaboration and applying teachers’ expertise in clinical practice setting. Shifting into active developers’ category of description, physiotherapy teachers’ developmental way to act regarding physiotherapy education, teaching and practice, increased professional collaboration with workplaces, local and national influence on through teachers’ role were seen as critical aspect. Results can be utilized in expanding and deepen professionals’ understanding, increasing competence and identifying possible gaps in education.
first_indexed 2024-09-11T08:52:16Z
format Pro gradu
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Vuoskoski, Pirjo", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Lov\u00e9n, Marietta", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2022-03-21T07:43:34Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2022-03-21T07:43:34Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2022", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/80248", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Ohjauksesta on tullut yh\u00e4 t\u00e4rke\u00e4mpi osa opettajan ty\u00f6t\u00e4, mutta terveysalan opettajien\nharjoittelun ohjaukseen k\u00e4ytett\u00e4v\u00e4t ohjausresurssit ovat niukentuneet. Lis\u00e4ksi ty\u00f6el\u00e4m\u00e4n ja\nyhteiskunnan nopeat muutokset lis\u00e4\u00e4v\u00e4t ammattikorkeakoulujen uudistamistarpeita, mink\u00e4\nvuoksi fysioterapian opettajan roolin tutkiminen ohjatun harjoittelun kontekstissa on t\u00e4rke\u00e4\u00e4,\netenkin kun aiempi tutkimus aiheesta on v\u00e4h\u00e4ist\u00e4. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvitt\u00e4\u00e4\nfysioterapian opettajien k\u00e4sityksi\u00e4 opettajan roolista fysioterapeuttiopiskelijoiden ohjatussa\nharjoittelussa. Fenomenografia soveltuu tutkimusotteeksi, kun tutkimusaihetta halutaan\ntarkastella syv\u00e4llisesti sek\u00e4 lis\u00e4t\u00e4 ymm\u00e4rryst\u00e4 tutkittavasta ilmi\u00f6st\u00e4 ja kuvata tutkimuskohdetta\nniin kuin opettajat sen itse ymm\u00e4rt\u00e4v\u00e4t.\n\nTutkimus toteutettiin laadullisena fenomenografisena haastattelututkimuksena. Tutkimukseen\nosallistui yhteens\u00e4 kymmenen (10) fysioterapian opettajaa kuudesta eri suomalaisesta\nammattikorkeakoulusta. Osallistujien keski-ik\u00e4 oli 51-vuotta ja heid\u00e4n kokemuksensa\nopettajana toimimisesta vaihteli nelj\u00e4st\u00e4 (4) vuodesta 36 vuoteen ja kokemus fysioterapeuttina\ntoimimisesta viidest\u00e4 (5) vuodesta 30 vuoteen. Aineisto ker\u00e4ttiin yksil\u00f6haastattelulla syyslokakuussa 2021. Haastattelut litteroitiin ja aineisto analysoitiin fenomenografisella\nanalyysimenetelm\u00e4ll\u00e4. Fenomenografisen tutkimuksen tulokset kuvaavat fysioterapian\nopettajien kollektiivisesti jaettuja k\u00e4sityksi\u00e4 tutkittavasta ilmi\u00f6st\u00e4.\n\nFysioterapian opettajien varioivat k\u00e4sitykset opettajan roolista fysioterapeuttiopiskelijoiden\nohjatussa harjoittelussa j\u00e4sentyiv\u00e4t kolmeksi hierarkkisesti laajenevaksi kuvaskategoriaksi.\nKuvauskategorioissa fysioterapian opettajien rooli harjoittelukontekstissa k\u00e4sitettiin prosessin\nvarmistajana, n\u00e4kyv\u00e4n\u00e4 vaikuttajana ja aktiivisena kehitt\u00e4j\u00e4n\u00e4. Kuvauskategorioissa varioivia\nteemoja tunnistettiin nelj\u00e4, jotka olivat 1) pedagoginen osaaminen, 2) ammattikorkeakoulun\nasiantuntijaosaaminen, 3) opiskelijan ohjaus ja tukeminen ja 4) ty\u00f6el\u00e4m\u00e4yhteisty\u00f6.\nKuvauskategorioiden kriittiset erot ilmeniv\u00e4t tarkastelemalla, miten tunnistetut teemat\nn\u00e4ytt\u00e4ytyiv\u00e4t eri kuvauskategorioissa. Kriittisi\u00e4 aspekteja fysioterapian opettajan roolissa\nohjatussa harjoittelussa olivat opiskelija- ja ohjaajal\u00e4ht\u00f6isyyden huomiointi\nharjoitteluprosessissa, vuorovaikutus yhteisty\u00f6n vahvistamisessa ja opettajan\nasiantuntijaosaamisen soveltaminen harjoittelukontekstissa. Aktiivisen kehitt\u00e4j\u00e4n\nkuvauskategoriaan siirrytt\u00e4ess\u00e4 kriittisen\u00e4 aspektina n\u00e4htiin fysioterapian opettajan kehitt\u00e4v\u00e4\nty\u00f6ote fysioterapeuttikoulutukseen, opetukseen ja k\u00e4yt\u00e4nt\u00f6ihin liittyen, ty\u00f6el\u00e4m\u00e4yhteisty\u00f6n\nlis\u00e4\u00e4ntyminen sek\u00e4 alueellinen ja kansallinen vaikuttaminen opettajan roolin kautta. Tuloksia\nvoidaan hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 ammattilaisten ymm\u00e4rryksen laajentamisessa ja syvent\u00e4misess\u00e4, osaamisen\nkehitt\u00e4misess\u00e4 sek\u00e4 mahdollisten koulutuksellisten aukkojen havaitsemisessa.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Supervision has become even more essential part of teachers\u2019 work but healthcare educators\u2019\nresources for clinical practice supervision have reduced. In addition, rapid changes of working\nlife and society increase higher education institutes\u2019 need for reform why physiotherapy\nteachers\u2019 role in clinical practice setting is important to study especially when previous research\nis minor. The aim of this study was to explore physiotherapy teachers\u2019 conceptions of their role\nin physiotherapy students\u2019 clinical practice. Phenomenography applies as research approach\nwhen research phenomenon needs to be viewed deeply and increase understanding of\nphenomenon of interest and describe research subject in the way that teachers understand it.\n\nThe study was conducted as qualitative interview study using phenomenographic research\napproach. The study involved total ten (10) physiotherapy teachers from six different university\nof applied sciences. Participants\u2019 average age was 51-years and their experience in teaching\nvaried from four (4) to 36 years and experience working as a physiotherapist varied from five\n(5) to 30 years. Study material was collected with individual interview from September to\nOctober in 2021. Interviews were transcribed verbatim and were analyzed using\nphenomenographic analyzing method. Results of phenomenographic research represent\nphysiotherapy teachers\u2019 varying ways of understanding the phenomenon under study at the\ncollective level.\n\nPhysiotherapy teachers` varying conceptions of their role in physiotherapy students` clinical\npractice formed into three hierarchically expanding categories of description. Physiotherapy\nteachers\u2019 role in clinical practice were understood as a process\u2019 securer, visible influencer and\nas an active developer. Four dimensions of variation were identified, which were 1) pedagogical\ncompetence, 2) higher educations\u2019 expertise, 3) students\u2019 guidance and support and 4)\ncollaboration with working life. Critical aspects appeared by viewing how identified\ndimensions of variation emerged within categories of description. Critical aspects in\nphysiotherapy teachers\u2019 role in clinical practice were student- and clinical supervisor-centered\nconsideration in clinical practice process, interaction in enhancing collaboration and applying\nteachers\u2019 expertise in clinical practice setting. Shifting into active developers\u2019 category of\ndescription, physiotherapy teachers\u2019 developmental way to act regarding physiotherapy\neducation, teaching and practice, increased professional collaboration with workplaces, local\nand national influence on through teachers\u2019 role were seen as critical aspect. Results can be\nutilized in expanding and deepen professionals\u2019 understanding, increasing competence and\nidentifying possible gaps in education.", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Miia Hakanen (mihakane@jyu.fi) on 2022-03-21T07:43:34Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2022-03-21T07:43:34Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2022", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "108", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "fysioterapia", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "opettajan rooli", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "ohjattu harjoittelu", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "fenomenografia", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Fysioterapian opettajien k\u00e4sityksi\u00e4 opettajan roolista fysioterapeuttiopiskelijoiden ohjatussa harjoittelussa : fenomenografinen tutkimus", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202203211944", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Liikuntatieteellinen tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Sport and Health Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Liikunta- ja terveystieteet", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Sport and Health Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Fysioterapia", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Physiotherapy", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "restrictedAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "50422", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "fysioterapia", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "opettajat", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "ty\u00f6harjoittelu", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "harjoittelu", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accessrights", "value": "The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyv\u00e4skyl\u00e4 University Library (https://kirjasto.jyu.fi/collections/archival-workstation).", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": "accessrights", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accessrights", "value": "Tekij\u00e4 ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston kirjaston arkistoty\u00f6semalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/kokoelmat/arkistotyoasema..", "language": "fi", "element": "rights", "qualifier": "accessrights", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_80248
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:56:46Z
main_date 2022-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2022
publishDate 2022
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Lovén, Marietta Fysioterapian opettajien käsityksiä opettajan roolista fysioterapeuttiopiskelijoiden ohjatussa harjoittelussa : fenomenografinen tutkimus fysioterapia opettajan rooli ohjattu harjoittelu fenomenografia Fysioterapia Physiotherapy 50422 opettajat työharjoittelu harjoittelu
title Fysioterapian opettajien käsityksiä opettajan roolista fysioterapeuttiopiskelijoiden ohjatussa harjoittelussa : fenomenografinen tutkimus
title_full Fysioterapian opettajien käsityksiä opettajan roolista fysioterapeuttiopiskelijoiden ohjatussa harjoittelussa : fenomenografinen tutkimus
title_fullStr Fysioterapian opettajien käsityksiä opettajan roolista fysioterapeuttiopiskelijoiden ohjatussa harjoittelussa : fenomenografinen tutkimus Fysioterapian opettajien käsityksiä opettajan roolista fysioterapeuttiopiskelijoiden ohjatussa harjoittelussa : fenomenografinen tutkimus
title_full_unstemmed Fysioterapian opettajien käsityksiä opettajan roolista fysioterapeuttiopiskelijoiden ohjatussa harjoittelussa : fenomenografinen tutkimus Fysioterapian opettajien käsityksiä opettajan roolista fysioterapeuttiopiskelijoiden ohjatussa harjoittelussa : fenomenografinen tutkimus
title_short Fysioterapian opettajien käsityksiä opettajan roolista fysioterapeuttiopiskelijoiden ohjatussa harjoittelussa
title_sort fysioterapian opettajien käsityksiä opettajan roolista fysioterapeuttiopiskelijoiden ohjatussa harjoittelussa fenomenografinen tutkimus
title_sub fenomenografinen tutkimus
title_txtP Fysioterapian opettajien käsityksiä opettajan roolista fysioterapeuttiopiskelijoiden ohjatussa harjoittelussa : fenomenografinen tutkimus
topic fysioterapia opettajan rooli ohjattu harjoittelu fenomenografia Fysioterapia Physiotherapy 50422 opettajat työharjoittelu harjoittelu
topic_facet 50422 Fysioterapia Physiotherapy fenomenografia fysioterapia harjoittelu ohjattu harjoittelu opettajan rooli opettajat työharjoittelu
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/80248 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202203211944
work_keys_str_mv AT lovenmarietta fysioterapianopettajienkäsityksiäopettajanroolistafysioterapeuttiopiskelijoidenohj