Johtamisen vaikutukset asiakaskokemuksen luomisessa

Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää kuinka suuri merkitys työntekijöiden johtamisella on merkityksellisen asiakaskokemuksen luomisessa. Tutkimuksessa pohdit-tiin sitä mistä asiakaskokemus koostuu ja millä konkreettisilla tavoilla case-yrityksen, Musiikkitalon työntekijöitä johdetaan saavutt...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Airio, Milja
Muut tekijät: Jyväskylä University School of Business and Economics, Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu, Taloustieteet, Business and Economics, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2021
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/79376
_version_ 1828193206590767104
author Airio, Milja
author2 Jyväskylä University School of Business and Economics Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Airio, Milja Jyväskylä University School of Business and Economics Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Airio, Milja Jyväskylä University School of Business and Economics Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Airio, Milja
datasource_str_mv jyx
description Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää kuinka suuri merkitys työntekijöiden johtamisella on merkityksellisen asiakaskokemuksen luomisessa. Tutkimuksessa pohdit-tiin sitä mistä asiakaskokemus koostuu ja millä konkreettisilla tavoilla case-yrityksen, Musiikkitalon työntekijöitä johdetaan saavuttamaan oma potentiaalinsa ja luomaan merkityksellinen asiakaskokemus. Tutkimuksen pohjana oli Musiikkitalon Palvelu-akatemia niminen työntekijöiden koulutusohjelma, jonka avulla osoitettiin miten Musiikkitalo kouluttaa työntekijöitään luomaan palvelukokemuksen asiakkailleen. Tämä tutkimus on kvalitatiivinen tapaustutkimus, jossa tehtiin puolistrukturoidut haastattelut Musiikkitalon työntekijöille ja tapahtumanjärjestäjille. Case-yrityksen strateginen materiaali toimi tärkeänä osana empiiristä tutkimusta. Teoreettinen viitekehys rakentui palveluidentiteetin ja sisäisen markkinoinnin ympärille. Tulokset osoittivat, että esihenkilötyön merkitys organisaation arvojen ja toimintatapojen jalkauttamisessa työntekijöille on elintärkeää. Organisaation arvojen sisäistäminen muodostaa työntekijöiden palveluidentiteetin lähtökohdan ja palveluidentiteetti on avainasia merkityksellisen kokemuksen luomisessa. Sisäisen markkinoinnin ja tunnelmamuotoilun keinoin työntekijöitä autetaan ymmärtämään asiakaskokemusta sekä työnantajan strategisia tavoitteita. Musiikkitalon Palveluakatemia on onnistunut hyvin antamaan työkaluja työntekijöilleen oman palveluidentiteetin luomiseen ja opettamaan tapoja, joilla Musiikkitalossa kohdataan asiakas. Sekä työntekijät että tapahtuman järjestäjät kokevat, että toiminta Musiikkitalossa nostaa henkilökunnan ja asiakkaan arjen yläpuolelle. Kiinnostava ajatus jatkotutkimuksia varten olisi tutkia Musiikkitalon Palveluakatemian jalkauttamien käytäntöjen yleistettävyyttä muihin organisaatioihin ja yhteyksiin.
first_indexed 2022-01-18T21:00:26Z
format Kandityö
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Kangas, Emilia", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Airio, Milja", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2022-01-18T06:30:40Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2022-01-18T06:30:40Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2021", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/79376", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "T\u00e4m\u00e4n tutkimuksen tavoitteena oli selvitt\u00e4\u00e4 kuinka suuri merkitys ty\u00f6ntekij\u00f6iden johtamisella on merkityksellisen asiakaskokemuksen luomisessa. Tutkimuksessa pohdit-tiin sit\u00e4 mist\u00e4 asiakaskokemus koostuu ja mill\u00e4 konkreettisilla tavoilla case-yrityksen, Musiikkitalon ty\u00f6ntekij\u00f6it\u00e4 johdetaan saavuttamaan oma potentiaalinsa ja luomaan merkityksellinen asiakaskokemus. Tutkimuksen pohjana oli Musiikkitalon Palvelu-akatemia niminen ty\u00f6ntekij\u00f6iden koulutusohjelma, jonka avulla osoitettiin miten Musiikkitalo kouluttaa ty\u00f6ntekij\u00f6it\u00e4\u00e4n luomaan palvelukokemuksen asiakkailleen. \n\nT\u00e4m\u00e4 tutkimus on kvalitatiivinen tapaustutkimus, jossa tehtiin puolistrukturoidut haastattelut Musiikkitalon ty\u00f6ntekij\u00f6ille ja tapahtumanj\u00e4rjest\u00e4jille. Case-yrityksen strateginen materiaali toimi t\u00e4rke\u00e4n\u00e4 osana empiirist\u00e4 tutkimusta. Teoreettinen viitekehys rakentui palveluidentiteetin ja sis\u00e4isen markkinoinnin ymp\u00e4rille. \n\nTulokset osoittivat, ett\u00e4 esihenkil\u00f6ty\u00f6n merkitys organisaation arvojen ja toimintatapojen jalkauttamisessa ty\u00f6ntekij\u00f6ille on elint\u00e4rke\u00e4\u00e4. Organisaation arvojen sis\u00e4ist\u00e4minen muodostaa ty\u00f6ntekij\u00f6iden palveluidentiteetin l\u00e4ht\u00f6kohdan ja palveluidentiteetti on avainasia merkityksellisen kokemuksen luomisessa. Sis\u00e4isen markkinoinnin ja tunnelmamuotoilun keinoin ty\u00f6ntekij\u00f6it\u00e4 autetaan ymm\u00e4rt\u00e4m\u00e4\u00e4n asiakaskokemusta sek\u00e4 ty\u00f6nantajan strategisia tavoitteita. Musiikkitalon Palveluakatemia on onnistunut hyvin antamaan ty\u00f6kaluja ty\u00f6ntekij\u00f6illeen oman palveluidentiteetin luomiseen ja opettamaan tapoja, joilla Musiikkitalossa kohdataan asiakas. Sek\u00e4 ty\u00f6ntekij\u00e4t ett\u00e4 tapahtuman j\u00e4rjest\u00e4j\u00e4t kokevat, ett\u00e4 toiminta Musiikkitalossa nostaa henkil\u00f6kunnan ja asiakkaan arjen yl\u00e4puolelle. \n\nKiinnostava ajatus jatkotutkimuksia varten olisi tutkia Musiikkitalon Palveluakatemian jalkauttamien k\u00e4yt\u00e4nt\u00f6jen yleistett\u00e4vyytt\u00e4 muihin organisaatioihin ja yhteyksiin.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Paivi Vuorio (paelvuor@jyu.fi) on 2022-01-18T06:30:40Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2022-01-18T06:30:40Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2021", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "27", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "palvelujen johtaminen", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "asiakaskokemuksen johtaminen", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "palveluidentiteetti", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Johtamisen vaikutukset asiakaskokemuksen luomisessa", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202201181145", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatinty\u00f6", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4 University School of Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston kauppakorkeakoulu", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Taloustieteet", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Johtaminen", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Management and Leadership", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "20424", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "asiakaskokemus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "johtaminen", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_79376
language fin
last_indexed 2025-03-31T20:02:43Z
main_date 2021-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2021
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/aeecf797-dcd8-4c36-905c-5306e721ab34\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-202201181145.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2021
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Airio, Milja Johtamisen vaikutukset asiakaskokemuksen luomisessa palvelujen johtaminen asiakaskokemuksen johtaminen palveluidentiteetti Johtaminen Management and Leadership 20424 asiakaskokemus johtaminen
title Johtamisen vaikutukset asiakaskokemuksen luomisessa
title_full Johtamisen vaikutukset asiakaskokemuksen luomisessa
title_fullStr Johtamisen vaikutukset asiakaskokemuksen luomisessa Johtamisen vaikutukset asiakaskokemuksen luomisessa
title_full_unstemmed Johtamisen vaikutukset asiakaskokemuksen luomisessa Johtamisen vaikutukset asiakaskokemuksen luomisessa
title_short Johtamisen vaikutukset asiakaskokemuksen luomisessa
title_sort johtamisen vaikutukset asiakaskokemuksen luomisessa
title_txtP Johtamisen vaikutukset asiakaskokemuksen luomisessa
topic palvelujen johtaminen asiakaskokemuksen johtaminen palveluidentiteetti Johtaminen Management and Leadership 20424 asiakaskokemus johtaminen
topic_facet 20424 Johtaminen Management and Leadership asiakaskokemuksen johtaminen asiakaskokemus johtaminen palveluidentiteetti palvelujen johtaminen
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/79376 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202201181145
work_keys_str_mv AT airiomilja johtamisenvaikutuksetasiakaskokemuksenluomisessa