Miten urheiluseurat ostavat? tutkimus suomalaisten juniorijääkiekkoseurojen ammattimaistumisesta ja ostokäyttäytymisestä

Tämän tutkielman ensisijaisena tarkoituksena on vastata Vuokatti Sportin ja Vuokatti Areena Oy:n välittämään toimeksiantoon, jossa pyydettiin selvittämään mitkä ovat juniorijääurheiluseuroille ratkaisevia ostopäätökseen vaikuttavia valintatekijöitä harjoitteluleiripaikkaa valittaessa. Vuokatti Areen...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Pasanen, Kalle
Other Authors: Jyväskylä University School of Business and Economics, Faculty of Sport and Health Sciences, Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu, Liikuntatieteellinen tiedekunta, Taloustieteet, Liikunta- ja terveystieteet, Business and Economics, Sport and Health Sciences, University of Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2021
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/77431
_version_ 1828193065394765824
author Pasanen, Kalle
author2 Jyväskylä University School of Business and Economics Faculty of Sport and Health Sciences Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu Liikuntatieteellinen tiedekunta Taloustieteet Liikunta- ja terveystieteet Business and Economics Sport and Health Sciences University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_facet Pasanen, Kalle Jyväskylä University School of Business and Economics Faculty of Sport and Health Sciences Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu Liikuntatieteellinen tiedekunta Taloustieteet Liikunta- ja terveystieteet Business and Economics Sport and Health Sciences University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto Pasanen, Kalle Jyväskylä University School of Business and Economics Faculty of Sport and Health Sciences Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu Liikuntatieteellinen tiedekunta Taloustieteet Liikunta- ja terveystieteet Business and Economics Sport and Health Sciences University of Jyväskylä Jyväskylän yliopisto
author_sort Pasanen, Kalle
datasource_str_mv jyx
description Tämän tutkielman ensisijaisena tarkoituksena on vastata Vuokatti Sportin ja Vuokatti Areena Oy:n välittämään toimeksiantoon, jossa pyydettiin selvittämään mitkä ovat juniorijääurheiluseuroille ratkaisevia ostopäätökseen vaikuttavia valintatekijöitä harjoitteluleiripaikkaa valittaessa. Vuokatti Areena on uusi jäähalli ja tapahtumakeskus Vuokatin urheilukeskuksessa. Toimeksiannosta poiketen kohdeseuroiksi valikoituivat lopulta vain juniorijääkiekkoseurat. Laajemmassa tieteellisessä viitekehyksessä tutkielma tarkastelee suomalaisten urheiluseurojen ammattimaistumista ja ostokäyttäytymistä kahden tieteenalan näkökulmista. Tutkielman empiirinen osuus toteutettiin teemahaastatteluina kuudelle suomalaiselle juniorijääkiekkoseuralle. Haastateltavana oli yhteensä seitsemän seurajohtajaa: 4 toiminnanjohtajaa, junioripäällikkö, urheilujohtaja ja joukkueenjohtaja. Haastatteluaineiston analysointi toteutettiin teoriaohjaavalla sisällönanalyysillä, jossa käytettiin analyysitapana tyypittelyä. Tutkielman teoriaosio jakaantuu kahteen lukuun. Ensimmäisessä teorialuvussa pääteemana on urheiluseuratoiminnan ammattimaistuminen, johon liittyy läheisesti myös urheiluseurajohtaminen sekä seurojen taloudelliset asiat. Toisessa teorialuvussa keskitytään tarkastelemaan ostokäyttäytymiseen ja ostopäätösprosesseihin liittyviä tutkimuksia sekä B2B- että B2C-puolen näkökulmista. Lukujen pohjalta tutkielman laajempana tarkoituksena on selvittää, miten kohdeseurojen toiminta on ammattimaistunut, ja miten se mahdollisesti näkyy myös niille ominaisen ostokäyttäytymisen yhteydessä. Toimeksiannon mukainen asetelma toimii tutkimuksen laajemmassa asetelmassa mikrotason esimerkkinä kohdeseurojen ostokäyttäytymisestä. Tutkimuksen tulosten perusteella juniorijääkiekkojoukkueet valitsevat leiripaikan harjoitteluleirille tyypillisesti kokonaiskustannuksien, sijainnin, saadun lisäarvon ja/tai harjoitusotteluvastustajien perusteella. Laajemmassa kuvassa seuratoimintaa on ammattimaistettu eri osa-alueilla pyrkimyksenä kehittää toiminnan keskiössä olevaa urheilutoimintaa. Tämä näkyy myös ostokäyttäytymisessä, jossa ostoja pyritään kohdistamaan urheilutoimintaa ammattimaistaviin hankintoihin. The primary aim of this study is to respond to the assignment given by Vuokatti Sport and Vuokatti Areena Ltd, which asked to find out what are the decisive selection factors influencing the purchase decision for junior ice sports clubs when choosing a training camp site. Vuokatti Arena is a new ice rink and event center in Vuokatti Sports Center. Contrary to the original assignment instructions, only junior hockey clubs were eventually selected as target clubs. In a broader scientific framework, this thesis examines the professionalisation and purchasing behavior of Finnish sports clubs from the perspectives of two main subjects. The empirical part of the study was carried out as thematic interviews for six Finnish junior hockey clubs. A total of seven club leaders were interviewed, including 4 executive directors, a junior manager, a sports director, and a team leader. The analysis of the interview material was carried out with theory-guided content analysis, which used classifying as the method of analysis. The theoretical part of the study is divided into two chapters. In the first chapter, the main theme is the professionalisation of sports club activities, which is also closely related to sports club management and the financial affairs of clubs. The second chapter focuses on examining studies related to purchasing behavior and purchasing decision processes from both B2B and B2C perspectives. Building on these chapters, the broader purpose of the thesis is to find out how the activities of the target clubs have professionalised, and how this may also be reflected in the context of their specific buying behavior. The initial assignment of this study serves as a micro-level example of the buying behavior of the target clubs in the broader set-up of the study. Based on the results of the study, junior hockey teams typically select a campsite for a training camp based on total cost, location, added value, and/or training match opponents. In the broader picture, club activities have been professionalized in various areas in an effort to develop the sports activities that are at the heart of their activities. This is also reflected in buying behavior, as purchases are aimed specifically at procurement that professionalises these core sports activities.
first_indexed 2021-08-19T20:01:12Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Karjaluoto, Heikki", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Vehmas, Hanna", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Pasanen, Kalle", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2021-08-19T05:55:14Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2021-08-19T05:55:14Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2021", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/77431", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "T\u00e4m\u00e4n tutkielman ensisijaisena tarkoituksena on vastata Vuokatti Sportin ja Vuokatti Areena Oy:n v\u00e4litt\u00e4m\u00e4\u00e4n toimeksiantoon, jossa pyydettiin selvitt\u00e4m\u00e4\u00e4n mitk\u00e4 ovat juniorij\u00e4\u00e4urheiluseuroille ratkaisevia ostop\u00e4\u00e4t\u00f6kseen vaikuttavia valintatekij\u00f6it\u00e4 harjoitteluleiripaikkaa valittaessa. Vuokatti Areena on uusi j\u00e4\u00e4halli ja tapahtumakeskus Vuokatin urheilukeskuksessa. Toimeksiannosta poiketen kohdeseuroiksi valikoituivat lopulta vain juniorij\u00e4\u00e4kiekkoseurat. Laajemmassa tieteellisess\u00e4 viitekehyksess\u00e4 tutkielma tarkastelee suomalaisten urheiluseurojen ammattimaistumista ja ostok\u00e4ytt\u00e4ytymist\u00e4 kahden tieteenalan n\u00e4k\u00f6kulmista. Tutkielman empiirinen osuus toteutettiin teemahaastatteluina kuudelle suomalaiselle juniorij\u00e4\u00e4kiekkoseuralle. Haastateltavana oli yhteens\u00e4 seitsem\u00e4n seurajohtajaa: 4 toiminnanjohtajaa, juniorip\u00e4\u00e4llikk\u00f6, urheilujohtaja ja joukkueenjohtaja. Haastatteluaineiston analysointi toteutettiin teoriaohjaavalla sis\u00e4ll\u00f6nanalyysill\u00e4, jossa k\u00e4ytettiin analyysitapana tyypittely\u00e4. Tutkielman teoriaosio jakaantuu kahteen lukuun. Ensimm\u00e4isess\u00e4 teorialuvussa p\u00e4\u00e4teemana on urheiluseuratoiminnan ammattimaistuminen, johon liittyy l\u00e4heisesti my\u00f6s urheiluseurajohtaminen sek\u00e4 seurojen taloudelliset asiat. Toisessa teorialuvussa keskityt\u00e4\u00e4n tarkastelemaan ostok\u00e4ytt\u00e4ytymiseen ja ostop\u00e4\u00e4t\u00f6sprosesseihin liittyvi\u00e4 tutkimuksia sek\u00e4 B2B- ett\u00e4 B2C-puolen n\u00e4k\u00f6kulmista. Lukujen pohjalta tutkielman laajempana tarkoituksena on selvitt\u00e4\u00e4, miten kohdeseurojen toiminta on ammattimaistunut, ja miten se mahdollisesti n\u00e4kyy my\u00f6s niille ominaisen ostok\u00e4ytt\u00e4ytymisen yhteydess\u00e4. Toimeksiannon mukainen asetelma toimii tutkimuksen laajemmassa asetelmassa mikrotason esimerkkin\u00e4 kohdeseurojen ostok\u00e4ytt\u00e4ytymisest\u00e4. Tutkimuksen tulosten perusteella juniorij\u00e4\u00e4kiekkojoukkueet valitsevat leiripaikan harjoitteluleirille tyypillisesti kokonaiskustannuksien, sijainnin, saadun lis\u00e4arvon ja/tai harjoitusotteluvastustajien perusteella. Laajemmassa kuvassa seuratoimintaa on ammattimaistettu eri osa-alueilla pyrkimyksen\u00e4 kehitt\u00e4\u00e4 toiminnan keski\u00f6ss\u00e4 olevaa urheilutoimintaa. T\u00e4m\u00e4 n\u00e4kyy my\u00f6s ostok\u00e4ytt\u00e4ytymisess\u00e4, jossa ostoja pyrit\u00e4\u00e4n kohdistamaan urheilutoimintaa ammattimaistaviin hankintoihin.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "The primary aim of this study is to respond to the assignment given by Vuokatti Sport and Vuokatti Areena Ltd, which asked to find out what are the decisive selection factors influencing the purchase decision for junior ice sports clubs when choosing a training camp site. Vuokatti Arena is a new ice rink and event center in Vuokatti Sports Center. Contrary to the original assignment instructions, only junior hockey clubs were eventually selected as target clubs. In a broader scientific framework, this thesis examines the professionalisation and purchasing behavior of Finnish sports clubs from the perspectives of two main subjects. The empirical part of the study was carried out as thematic interviews for six Finnish junior hockey clubs. A total of seven club leaders were interviewed, including 4 executive directors, a junior manager, a sports director, and a team leader. The analysis of the interview material was carried out with theory-guided content analysis, which used classifying as the method of analysis. The theoretical part of the study is divided into two chapters. In the first chapter, the main theme is the professionalisation of sports club activities, which is also closely related to sports club management and the financial affairs of clubs. The second chapter focuses on examining studies related to purchasing behavior and purchasing decision processes from both B2B and B2C perspectives. Building on these chapters, the broader purpose of the thesis is to find out how the activities of the target clubs have professionalised, and how this may also be reflected in the context of their specific buying behavior. The initial assignment of this study serves as a micro-level example of the buying behavior of the target clubs in the broader set-up of the study. Based on the results of the study, junior hockey teams typically select a campsite for a training camp based on total cost, location, added value, and/or training match opponents. In the broader picture, club activities have been professionalized in various areas in an effort to develop the sports activities that are at the heart of their activities. This is also reflected in buying behavior, as purchases are aimed specifically at procurement that professionalises these core sports activities.", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Paivi Vuorio (paelvuor@jyu.fi) on 2021-08-19T05:55:14Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2021-08-19T05:55:14Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2021", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "168", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "juniorij\u00e4\u00e4kiekkoseurat", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "ostop\u00e4\u00e4t\u00f6sprosessit", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Miten urheiluseurat ostavat? : tutkimus suomalaisten juniorij\u00e4\u00e4kiekkoseurojen ammattimaistumisesta ja ostok\u00e4ytt\u00e4ytymisest\u00e4 : Case Vuokatti Sport Resort Oy ja Vuokatti Areena Oy", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202108194596", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4 University School of Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston kauppakorkeakoulu", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Sport and Health Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Liikuntatieteellinen tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Taloustieteet", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Liikunta- ja terveystieteet", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Sport and Health Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Markkinointi", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Marketing", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Liikunnan yhteiskuntatieteet", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Social Sciences of Sport", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.collaborator", "value": "business", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "collaborator", "schema": "yvv"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "yvv.contractresearch.initiative", "value": "business", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "initiative", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "20423", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "5032", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "ammatillistuminen", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "ostok\u00e4ytt\u00e4ytyminen", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "urheilu- ja liikuntaseurat", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "urheilu", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "markkinointi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "Vuokatti", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "ostop\u00e4\u00e4t\u00f6kset", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "j\u00e4\u00e4kiekko", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "liikunta", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "pienet ja keskisuuret yritykset", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_77431
language fin
last_indexed 2025-03-31T20:00:58Z
main_date 2021-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2021
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/5ffb6248-d186-4aae-b087-3f3332ffd603\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-202108194596.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2021
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Pasanen, Kalle Miten urheiluseurat ostavat? : tutkimus suomalaisten juniorijääkiekkoseurojen ammattimaistumisesta ja ostokäyttäytymisestä : Case Vuokatti Sport Resort Oy ja Vuokatti Areena Oy juniorijääkiekkoseurat ostopäätösprosessit Markkinointi Marketing Liikunnan yhteiskuntatieteet Social Sciences of Sport 20423 5032 ammatillistuminen ostokäyttäytyminen urheilu- ja liikuntaseurat urheilu markkinointi Vuokatti ostopäätökset jääkiekko liikunta pienet ja keskisuuret yritykset
title Miten urheiluseurat ostavat? : tutkimus suomalaisten juniorijääkiekkoseurojen ammattimaistumisesta ja ostokäyttäytymisestä : Case Vuokatti Sport Resort Oy ja Vuokatti Areena Oy
title_full Miten urheiluseurat ostavat? : tutkimus suomalaisten juniorijääkiekkoseurojen ammattimaistumisesta ja ostokäyttäytymisestä : Case Vuokatti Sport Resort Oy ja Vuokatti Areena Oy
title_fullStr Miten urheiluseurat ostavat? : tutkimus suomalaisten juniorijääkiekkoseurojen ammattimaistumisesta ja ostokäyttäytymisestä : Case Vuokatti Sport Resort Oy ja Vuokatti Areena Oy Miten urheiluseurat ostavat? : tutkimus suomalaisten juniorijääkiekkoseurojen ammattimaistumisesta ja ostokäyttäytymisestä : Case Vuokatti Sport Resort Oy ja Vuokatti Areena Oy
title_full_unstemmed Miten urheiluseurat ostavat? : tutkimus suomalaisten juniorijääkiekkoseurojen ammattimaistumisesta ja ostokäyttäytymisestä : Case Vuokatti Sport Resort Oy ja Vuokatti Areena Oy Miten urheiluseurat ostavat? : tutkimus suomalaisten juniorijääkiekkoseurojen ammattimaistumisesta ja ostokäyttäytymisestä : Case Vuokatti Sport Resort Oy ja Vuokatti Areena Oy
title_short Miten urheiluseurat ostavat?
title_sort miten urheiluseurat ostavat tutkimus suomalaisten juniorijääkiekkoseurojen ammattimaistumisesta ja ostokäyttäytymisestä case vuokatti sport resort oy ja vuokatti areena oy
title_sub tutkimus suomalaisten juniorijääkiekkoseurojen ammattimaistumisesta ja ostokäyttäytymisestä
title_txtP Miten urheiluseurat ostavat? : tutkimus suomalaisten juniorijääkiekkoseurojen ammattimaistumisesta ja ostokäyttäytymisestä : Case Vuokatti Sport Resort Oy ja Vuokatti Areena Oy
topic juniorijääkiekkoseurat ostopäätösprosessit Markkinointi Marketing Liikunnan yhteiskuntatieteet Social Sciences of Sport 20423 5032 ammatillistuminen ostokäyttäytyminen urheilu- ja liikuntaseurat urheilu markkinointi Vuokatti ostopäätökset jääkiekko liikunta pienet ja keskisuuret yritykset
topic_facet 20423 5032 Liikunnan yhteiskuntatieteet Marketing Markkinointi Social Sciences of Sport Vuokatti ammatillistuminen juniorijääkiekkoseurat jääkiekko liikunta markkinointi ostokäyttäytyminen ostopäätökset ostopäätösprosessit pienet ja keskisuuret yritykset urheilu urheilu- ja liikuntaseurat
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/77431 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202108194596
work_keys_str_mv AT pasanenkalle mitenurheiluseuratostavattutkimussuomalaistenjuniorijääkiekkoseurojenammattimaistum