”Osallisuus ei ole toiveiden täyttämiskaivo ” varhaiskasvatushenkilöstön näkemyksiä esioppilaiden osallisuudesta ja osallisuuden toteutumisesta alkuluokassa

Tässä tutkimuksessa tavoitteena oli selvittää alkuluokan varhaiskasvatushenkilöstön käsityksiä osallisuudesta. Lisäksi tarkasteltiin miten esioppilaan osallisuus tällä hetkellä toteutuu alkuluokassa. Tutkimuksen kontekstina on alkuluokka, jossa opiskelee esioppilaita sekä ensimmäisen ja toisen luoka...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Mustonen, Marita
Other Authors: Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta, Faculty of Education and Psychology, Kasvatustieteiden laitos, Department of Education, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2021
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/77277