How Nordic airlines maintain and defend their legitimacy through corporate purpose

Tämä tutkimus on toteutettu kiinnostuksesta yrityksen tarkoitusta ja se määritelmää kohtaan. Yrityksen tarkoitusta on terminä käytetty tutkimuksessa jo pitkään, mutta sen määritelmästä ja merkityksestä on ollut vaihtelevia käsityksiä. Yrityksen tarkoituksen vaikutuksia sen toimintaan ja toiminnan oi...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Kemiläinen, Saara
Other Authors: Kauppakorkeakoulu, School of Business and Economics, Taloustieteet, Business and Economics, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Master's thesis
Language:eng
Published: 2021
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76720
_version_ 1826225760717766656
author Kemiläinen, Saara
author2 Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Kemiläinen, Saara Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Kemiläinen, Saara Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Kemiläinen, Saara
datasource_str_mv jyx
description Tämä tutkimus on toteutettu kiinnostuksesta yrityksen tarkoitusta ja se määritelmää kohtaan. Yrityksen tarkoitusta on terminä käytetty tutkimuksessa jo pitkään, mutta sen määritelmästä ja merkityksestä on ollut vaihtelevia käsityksiä. Yrityksen tarkoituksen vaikutuksia sen toimintaan ja toiminnan oikeutukseen on ollut haastava osoittaa tarkoituksen subjektiivisuuden ja vertailutietojen puutteiden vuoksi, mutta sillä katsotaan kuitenkin olevan yhteys taloudelliseen menestykseen ja yrityksen elinkaaren pituuteen. Tässä tutkimuksessa tutkitaan yrityksen tarkoitusta ja sen kautta rakentuvaa legitimiteettiä lentoyhtiöiden näkökulmasta. Lentoyhtiöiden toiminnan vaikutuksista, eettisyydestä ja viestinnästä on tehty aiempaa tutkimusta, mutta vähemmän on kiinnitetty huomiota siihen, millaisena lentoyhtiöt esittävät tarkoituksensa yhteiskunnassa ja millä tavoin siitä tarkoituksesta luodaan yleisesti hyväksytty eli legitiimi kuva. Tässä tutkimuksessa huomio kiinnittyy lentoyhtiöiden viestimään tarkoitukseen ja sen legitimiteettiperustaan. Tutkimus tarkastelee sekä tarkoituksen muodostumista, että legitimiteetin rakentumista lentoyhtiöiden tekstien perusteella. Yrityksen tarkoitus määritellään aiempaa tutkimusta hyödyntäen. Tutkimuksen teoriataustana toimii institutionaalinen teoria, jonka kautta määritellään myös legitimiteetin käsite. Tutkimuksen kannalta keskeisimmät teoreettiset mallit ovat legitimiteettistrategiat, jotka kuvaavat legitimiteetin rakentumista. Tässä tutkimuksessa tarkoituksen ja legitimiteetin myötä huomio kiinnittyy myös yritysetiikkaan ja sen vaikutuksiin tarkoituksen ja legitimiteetin osalta. Tutkimus on laadullinen, tulkitseva ja kriittinen. Metodina tutkimuksessa on käytetty kriittistä sisällönanalyysia, jonka kautta lentoyhtiöiden yrityksen tarkoitus on pyritty hahmottamaan. Sisällönanalyysin kautta on pystytty tutkimaan yhteiskunnan itsestäänselvyyksiä, valtasuhteita ja sosiaalisia odotuksia yrityksiä kohtaan. Tutkimuskysymysten kautta pyritään luomaan kuva lentoyhtiöiden yrityksen tarkoituksesta ja tunnistamaan sen tukena käytettäviä legitimointistrategioita. Tutkimuksen kohteena olevien lentoyhtiöiden tarkoitusta ja legitimiteettiä tutkitaan niiden omien verkkosivujen tekstisisältöjen pohjalta. Tutkimuksessa muodostui neljä sisällönanalyysin yläluokkaa, joiden varaan lentoyhtiöt rakensivat tarkoitustaan. Nämä ovat Lentoyhtiön yksilöityminen ja erottuminen kilpailijoista, Lentäminen osana infrastruktuuria, Lentoyhtiö vastuullisena toimijana sisäisesti sekä Lentoyhtiön strategia ja kestävän kehityksen toimet. Lentoyhtiöiden huomattiin käyttävän eniten rationalisoinnin ja moralisoinnin legitimointistrategioita, mutta myös auktorisoinnin, narrativisoinnin ja normalisoinnin legitimointistrategiat tunnistettiin materiaalista. Tämän lisäksi tutkimuksessa havaittiin legitimointistrategioiden alastrategioita, jotka olivat ominaisia lentoyhtiöille. Tutkimuksen tulokset tarjoavat uutta tietoa yrityksen tarkoituksen muodostumisesta ja strategioista, joilla tätä tarkoitusta pyritään oikeuttamaan yhteiskunnassa. Tulevaisuudessa tätä tutkimusaihetta voitaisiin syventää esimerkiksi tekemällä tutkimusta eri toimialan yritysten parissa ja ottamalla huomioon myös yrityksen sidosryhmät sen legitimiteettiä arvioidessa. Jatkotutkimusta voitaisiin tehdä myös siitä vastaako yrityksien viestimä tarkoitus todellisuutta ja kuinka se näkyy käytännössä. This study has been conducted out of an interest in the purpose of a company and its definition. The purpose of a company has been used in research for a long time, but there have been mixed perceptions of its definition and meaning. The effects of a company 's intent on its operations and the legitimacy of its operations have been challenging to demonstrate due to the subjectivity of the purpose and the lack of comparative information, but it is considered to be linked to financial success and the life cycle of the enterprise. This study examines the purpose of a company and the legitimacy it builds from the perspective of airlines. There has been previous research on the impact, ethics and communication of airline operations, but less attention has been paid to how airlines present their purpose in society and how to create a generally accepted or legitimate image of that purpose. In this study, attention is drawn to the purpose communicated by airlines and its basis for legitimacy. The study examines both the formation of purpose and the building of legitimacy on the basis of airline texts. The purpose of the company is determined using previous research. The theoretical background of the research is institutional theory, through which the concept of legitimacy is also defined. The most important theoretical models for the research are legitimacy strategies that describe the construction of legitimacy. In this study, with purpose and legitimacy, attention is also paid to business ethics and its implications for purpose and legitimacy. The research is qualitative, interpretive and critical. The method used in the study is critical content analysis, through which the purpose of the airline company has been sought to be perceived. Through content analysis, it has been possible to study society's self-evident, power relations and social expectations of companies. The research questions aim to create a picture of the purpose of the airline company and to identify the legitimacy strategies used to support it. The purpose and legitimacy of the airlines under investigation will be examined on the basis of the textual content of their own websites. The study identified four upper categories of content analysis on which airlines built their purpose. These are the airline's identification and differentiation from competitors, flying as part of the infrastructure, the airline as a responsible operator internally, and the airline's strategy and sustainability measures. Airlines were found to use the most legitimation strategies for rationalization and moralization, but legitimation strategies for authorization, narratification, and normalization were also identified from the material. In addition to this, the study identified sub-strategies of legitimation strategies that were specific to airlines. The results of the study provide new insights into the formation of a company’s purpose and strategies that seek to justify that purpose in society. In the future, this research topic could be deepened, for example, by conducting research on companies in different industries and also taking into account the company's stakeholders when assessing its legitimacy. Further research could also be done on whether the purpose communicated by companies corresponds to reality and how it is reflected in practice.
first_indexed 2021-06-21T20:01:53Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Luoma-aho, Vilma", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Kemil\u00e4inen, Saara", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2021-06-21T06:26:10Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2021-06-21T06:26:10Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2021", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76720", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "T\u00e4m\u00e4 tutkimus on toteutettu kiinnostuksesta yrityksen tarkoitusta ja se m\u00e4\u00e4ritelm\u00e4\u00e4 kohtaan. Yrityksen tarkoitusta on termin\u00e4 k\u00e4ytetty tutkimuksessa jo pitk\u00e4\u00e4n, mutta sen m\u00e4\u00e4ritelm\u00e4st\u00e4 ja merkityksest\u00e4 on ollut vaihtelevia k\u00e4sityksi\u00e4. Yrityksen tarkoituksen vaikutuksia sen toimintaan ja toiminnan oikeutukseen on ollut haastava osoittaa tarkoituksen subjektiivisuuden ja vertailutietojen puutteiden vuoksi, mutta sill\u00e4 katsotaan kuitenkin olevan yhteys taloudelliseen menestykseen ja yrityksen elinkaaren pituuteen. T\u00e4ss\u00e4 tutkimuksessa tutkitaan yrityksen tarkoitusta ja sen kautta rakentuvaa legitimiteetti\u00e4 lentoyhti\u00f6iden n\u00e4k\u00f6kulmasta. Lentoyhti\u00f6iden toiminnan vaikutuksista, eettisyydest\u00e4 ja viestinn\u00e4st\u00e4 on tehty aiempaa tutkimusta, mutta v\u00e4hemm\u00e4n on kiinnitetty huomiota siihen, millaisena lentoyhti\u00f6t esitt\u00e4v\u00e4t tarkoituksensa yhteiskunnassa ja mill\u00e4 tavoin siit\u00e4 tarkoituksesta luodaan yleisesti hyv\u00e4ksytty eli legitiimi kuva. T\u00e4ss\u00e4 tutkimuksessa huomio kiinnittyy lentoyhti\u00f6iden viestim\u00e4\u00e4n tarkoitukseen ja sen legitimiteettiperustaan. Tutkimus tarkastelee sek\u00e4 tarkoituksen muodostumista, ett\u00e4 legitimiteetin rakentumista lentoyhti\u00f6iden tekstien perusteella. Yrityksen tarkoitus m\u00e4\u00e4ritell\u00e4\u00e4n aiempaa tutkimusta hy\u00f6dynt\u00e4en. Tutkimuksen teoriataustana toimii institutionaalinen teoria, jonka kautta m\u00e4\u00e4ritell\u00e4\u00e4n my\u00f6s legitimiteetin k\u00e4site. Tutkimuksen kannalta keskeisimm\u00e4t teoreettiset mallit ovat legitimiteettistrategiat, jotka kuvaavat legitimiteetin rakentumista. T\u00e4ss\u00e4 tutkimuksessa tarkoituksen ja legitimiteetin my\u00f6t\u00e4 huomio kiinnittyy my\u00f6s yritysetiikkaan ja sen vaikutuksiin tarkoituksen ja legitimiteetin osalta. Tutkimus on laadullinen, tulkitseva ja kriittinen. Metodina tutkimuksessa on k\u00e4ytetty kriittist\u00e4 sis\u00e4ll\u00f6nanalyysia, jonka kautta lentoyhti\u00f6iden yrityksen tarkoitus on pyritty hahmottamaan. Sis\u00e4ll\u00f6nanalyysin kautta on pystytty tutkimaan yhteiskunnan itsest\u00e4\u00e4nselvyyksi\u00e4, valtasuhteita ja sosiaalisia odotuksia yrityksi\u00e4 kohtaan. Tutkimuskysymysten kautta pyrit\u00e4\u00e4n luomaan kuva lentoyhti\u00f6iden yrityksen tarkoituksesta ja tunnistamaan sen tukena k\u00e4ytett\u00e4vi\u00e4 legitimointistrategioita. Tutkimuksen kohteena olevien lentoyhti\u00f6iden tarkoitusta ja legitimiteetti\u00e4 tutkitaan niiden omien verkkosivujen tekstisis\u00e4lt\u00f6jen pohjalta. Tutkimuksessa muodostui nelj\u00e4 sis\u00e4ll\u00f6nanalyysin yl\u00e4luokkaa, joiden varaan lentoyhti\u00f6t rakensivat tarkoitustaan. N\u00e4m\u00e4 ovat Lentoyhti\u00f6n yksil\u00f6ityminen ja erottuminen kilpailijoista, Lent\u00e4minen osana infrastruktuuria, Lentoyhti\u00f6 vastuullisena toimijana sis\u00e4isesti sek\u00e4 Lentoyhti\u00f6n strategia ja kest\u00e4v\u00e4n kehityksen toimet. Lentoyhti\u00f6iden huomattiin k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4n eniten rationalisoinnin ja moralisoinnin legitimointistrategioita, mutta my\u00f6s auktorisoinnin, narrativisoinnin ja normalisoinnin legitimointistrategiat tunnistettiin materiaalista. T\u00e4m\u00e4n lis\u00e4ksi tutkimuksessa havaittiin legitimointistrategioiden alastrategioita, jotka olivat ominaisia lentoyhti\u00f6ille. Tutkimuksen tulokset tarjoavat uutta tietoa yrityksen tarkoituksen muodostumisesta ja strategioista, joilla t\u00e4t\u00e4 tarkoitusta pyrit\u00e4\u00e4n oikeuttamaan yhteiskunnassa. Tulevaisuudessa t\u00e4t\u00e4 tutkimusaihetta voitaisiin syvent\u00e4\u00e4 esimerkiksi tekem\u00e4ll\u00e4 tutkimusta eri toimialan yritysten parissa ja ottamalla huomioon my\u00f6s yrityksen sidosryhm\u00e4t sen legitimiteetti\u00e4 arvioidessa. Jatkotutkimusta voitaisiin tehd\u00e4 my\u00f6s siit\u00e4 vastaako yrityksien viestim\u00e4 tarkoitus todellisuutta ja kuinka se n\u00e4kyy k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6ss\u00e4.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "This study has been conducted out of an interest in the purpose of a company and its definition. The purpose of a company has been used in research for a long time, but there have been mixed perceptions of its definition and meaning. The effects of a company 's intent on its operations and the legitimacy of its operations have been challenging to demonstrate due to the subjectivity of the purpose and the lack of comparative information, but it is considered to be linked to financial success and the life cycle of the enterprise. This study examines the purpose of a company and the legitimacy it builds from the perspective of airlines. There has been previous research on the impact, ethics and communication of airline operations, but less attention has been paid to how airlines present their purpose in society and how to create a generally accepted or legitimate image of that purpose. In this study, attention is drawn to the purpose communicated by airlines and its basis for legitimacy. The study examines both the formation of purpose and the building of legitimacy on the basis of airline texts. The purpose of the company is determined using previous research. The theoretical background of the research is institutional theory, through which the concept of legitimacy is also defined. The most important theoretical models for the research are legitimacy strategies that describe the construction of legitimacy. In this study, with purpose and legitimacy, attention is also paid to business ethics and its implications for purpose and legitimacy. The research is qualitative, interpretive and critical. The method used in the study is critical content analysis, through which the purpose of the airline company has been sought to be perceived. Through content analysis, it has been possible to study society's self-evident, power relations and social expectations of companies. The research questions aim to create a picture of the purpose of the airline company and to identify the legitimacy strategies used to support it. The purpose and legitimacy of the airlines under investigation will be examined on the basis of the textual content of their own websites. The study identified four upper categories of content analysis on which airlines built their purpose. These are the airline's identification and differentiation from competitors, flying as part of the infrastructure, the airline as a responsible operator internally, and the airline's strategy and sustainability measures. Airlines were found to use the most legitimation strategies for rationalization and moralization, but legitimation strategies for authorization, narratification, and normalization were also identified from the material. In addition to this, the study identified sub-strategies of legitimation strategies that were specific to airlines. The results of the study provide new insights into the formation of a company\u2019s purpose and strategies that seek to justify that purpose in society. In the future, this research topic could be deepened, for example, by conducting research on companies in different industries and also taking into account the company's stakeholders when assessing its legitimacy. Further research could also be done on whether the purpose communicated by companies corresponds to reality and how it is reflected in practice.", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Paivi Vuorio (paelvuor@jyu.fi) on 2021-06-21T06:26:10Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2021-06-21T06:26:10Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2021", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "96", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "eng", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "corporate purpose", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "corporate legitimacy", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "How Nordic airlines maintain and defend their legitimacy through corporate purpose", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202106213914", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4 University School of Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston kauppakorkeakoulu", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Taloustieteet", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Viestinn\u00e4n johtaminen", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Corporate Communication", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "2043", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "lentoyhti\u00f6t", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "yritysvastuu", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "yhteiskuntavastuu", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "legitimiteetti", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "airlines", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "corporate responsibility", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "societal responsibility", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "legitimacy", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_76720
language eng
last_indexed 2025-02-18T10:54:32Z
main_date 2021-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2021
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/36d4566d-db6b-4329-a145-cac0071e1476\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-202106213914.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2021
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Kemiläinen, Saara How Nordic airlines maintain and defend their legitimacy through corporate purpose corporate purpose corporate legitimacy Viestinnän johtaminen Corporate Communication 2043 lentoyhtiöt yritysvastuu yhteiskuntavastuu legitimiteetti airlines corporate responsibility societal responsibility legitimacy
title How Nordic airlines maintain and defend their legitimacy through corporate purpose
title_full How Nordic airlines maintain and defend their legitimacy through corporate purpose
title_fullStr How Nordic airlines maintain and defend their legitimacy through corporate purpose How Nordic airlines maintain and defend their legitimacy through corporate purpose
title_full_unstemmed How Nordic airlines maintain and defend their legitimacy through corporate purpose How Nordic airlines maintain and defend their legitimacy through corporate purpose
title_short How Nordic airlines maintain and defend their legitimacy through corporate purpose
title_sort how nordic airlines maintain and defend their legitimacy through corporate purpose
title_txtP How Nordic airlines maintain and defend their legitimacy through corporate purpose
topic corporate purpose corporate legitimacy Viestinnän johtaminen Corporate Communication 2043 lentoyhtiöt yritysvastuu yhteiskuntavastuu legitimiteetti airlines corporate responsibility societal responsibility legitimacy
topic_facet 2043 Corporate Communication Viestinnän johtaminen airlines corporate legitimacy corporate purpose corporate responsibility legitimacy legitimiteetti lentoyhtiöt societal responsibility yhteiskuntavastuu yritysvastuu
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76720 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202106213914
work_keys_str_mv AT kemiläinensaara hownordicairlinesmaintainanddefendtheirlegitimacythroughcorporatepurpose