Arvon muodostuminen korkeakoulujen yhteisessä verkko-opintotarjonnassa

Tämän tutkimuksen tarkoituksena on ymmärtää syvällisemmin ilmiötä korkeakoulutuksen yhteisen digitaalisen verkko-opintotarjonnan arvon muo-dostumisesta ja miten arvon muodostumista voidaan hyödyntää yhteisen digitaalisen verkko-opintotarjonnan kehittämisessä. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, mi...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Leppälä, Susanna
Other Authors: Kauppakorkeakoulu, School of Business and Economics, Taloustieteet, Business and Economics, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2021
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76520
_version_ 1826225719825399808
author Leppälä, Susanna
author2 Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Leppälä, Susanna Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Leppälä, Susanna Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Leppälä, Susanna
datasource_str_mv jyx
description Tämän tutkimuksen tarkoituksena on ymmärtää syvällisemmin ilmiötä korkeakoulutuksen yhteisen digitaalisen verkko-opintotarjonnan arvon muo-dostumisesta ja miten arvon muodostumista voidaan hyödyntää yhteisen digitaalisen verkko-opintotarjonnan kehittämisessä. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, mistä tekijöistä korkeakoulujen yhteisen verkko-opintotarjonnan arvo muodostuu, ja millaisia tarpeita ja edellytyksiä verkko-opintotarjontaan liittyen voidaan tunnistaa. Tämän tutkimuksen teoreettinen viitekehys perustuu asiakkaan arvon muodostumisen ja arvon yhteisluomisen teorioihin. Tutkimuksessa tarkastellaan arvoteorioiden sovellettavuutta korkeakoulujen yhteisen digitaalisen verkko-opintotarjonnan konseptissa. Verkko-opintotarjonnan arvon muodostumista analysoidaan sekä korkeakouluopiskelijan että korkeakoulutoimijoiden näkökulmasta. Tässä tutkimuksessa keskiöön on nostettu näiden näkökulmien vuorovaikutteinen luonne, jossa arvon käsitetään syntyvän vuorovaikutuksessa asiakkaan ja palveluntarjoajan yhteisellä arvoalueella. Tutkimuksen lähestymistavaksi valittiin laadullinen tapaustutkimus, joka mahdollisti syvällisemmän perehtymisen tutkittavaan ilmiöön ja tutkimusai-neisto kerättiin puolistrukturoidun teemahaastattelun avulla. Tutkimuksessa selvisi, että yhteisen verkko-opintotarjonnan arvo on monimutkainen ja moniulotteinen käsite, joka muodostuu useista eri tekijöistä. Opiskelijan mieltämä arvo on arvio verkko-opintotarjonnan ominaisuuksien tarjoamista hyödyistä ja aiheuttamista seurauksista, jotka joko helpottavat tai estävät opiskelijan tavoitteiden saavuttamista opinnoissaan. Tämä tutkimus korostaa arvon muodostumisen vuorovaikutteista luonnetta, jossa lopullinen verkko-opintotarjonnan arvo muodostuu korkeakouluorganisaation arvoulottuvuuden ja korkeakoulu-opiskelijan arvoulottuvuuden vuorovaikutuksessa. Johtopäätöksenä todettiin että, arvotekijöiden perusteellinen selvittäminen on hyödyllinen toimintatapa, joka tarjoaa työkaluja ja arvokasta tietoa yhteisen laadukkaan ja monipuolisen verkko-opintotarjonnan kehittämiselle.
first_indexed 2021-06-15T20:03:20Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Joel, Mero", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Lepp\u00e4l\u00e4, Susanna", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2021-06-15T06:35:31Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2021-06-15T06:35:31Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2021", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76520", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "T\u00e4m\u00e4n tutkimuksen tarkoituksena on ymm\u00e4rt\u00e4\u00e4 syv\u00e4llisemmin ilmi\u00f6t\u00e4 korkeakoulutuksen yhteisen digitaalisen verkko-opintotarjonnan arvon muo-dostumisesta ja miten arvon muodostumista voidaan hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 yhteisen digitaalisen verkko-opintotarjonnan kehitt\u00e4misess\u00e4. Tutkimuksen tavoitteena on selvitt\u00e4\u00e4, mist\u00e4 tekij\u00f6ist\u00e4 korkeakoulujen yhteisen verkko-opintotarjonnan arvo muodostuu, ja millaisia tarpeita ja edellytyksi\u00e4 verkko-opintotarjontaan liittyen voidaan tunnistaa. \nT\u00e4m\u00e4n tutkimuksen teoreettinen viitekehys perustuu asiakkaan arvon muodostumisen ja arvon yhteisluomisen teorioihin. Tutkimuksessa tarkastellaan arvoteorioiden sovellettavuutta korkeakoulujen yhteisen digitaalisen verkko-opintotarjonnan konseptissa. Verkko-opintotarjonnan arvon muodostumista analysoidaan sek\u00e4 korkeakouluopiskelijan ett\u00e4 korkeakoulutoimijoiden n\u00e4k\u00f6kulmasta. T\u00e4ss\u00e4 tutkimuksessa keski\u00f6\u00f6n on nostettu n\u00e4iden n\u00e4k\u00f6kulmien vuorovaikutteinen luonne, jossa arvon k\u00e4sitet\u00e4\u00e4n syntyv\u00e4n vuorovaikutuksessa asiakkaan ja palveluntarjoajan yhteisell\u00e4 arvoalueella. \nTutkimuksen l\u00e4hestymistavaksi valittiin laadullinen tapaustutkimus, joka mahdollisti syv\u00e4llisemm\u00e4n perehtymisen tutkittavaan ilmi\u00f6\u00f6n ja tutkimusai-neisto ker\u00e4ttiin puolistrukturoidun teemahaastattelun avulla. Tutkimuksessa selvisi, ett\u00e4 yhteisen verkko-opintotarjonnan arvo on monimutkainen ja moniulotteinen k\u00e4site, joka muodostuu useista eri tekij\u00f6ist\u00e4. Opiskelijan mielt\u00e4m\u00e4 arvo on arvio verkko-opintotarjonnan ominaisuuksien tarjoamista hy\u00f6dyist\u00e4 ja aiheuttamista seurauksista, jotka joko helpottavat tai est\u00e4v\u00e4t opiskelijan tavoitteiden saavuttamista opinnoissaan. T\u00e4m\u00e4 tutkimus korostaa arvon muodostumisen vuorovaikutteista luonnetta, jossa lopullinen verkko-opintotarjonnan arvo muodostuu korkeakouluorganisaation arvoulottuvuuden ja korkeakoulu-opiskelijan arvoulottuvuuden vuorovaikutuksessa. Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6ksen\u00e4 todettiin ett\u00e4, arvotekij\u00f6iden perusteellinen selvitt\u00e4minen on hy\u00f6dyllinen toimintatapa, joka tarjoaa ty\u00f6kaluja ja arvokasta tietoa yhteisen laadukkaan ja monipuolisen verkko-opintotarjonnan kehitt\u00e4miselle.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Paivi Vuorio (paelvuor@jyu.fi) on 2021-06-15T06:35:31Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2021-06-15T06:35:31Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2021", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "62", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "arvon muodostuminen", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "arvon ulottuvuudet", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "arvon yhteisluominen", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "yhteinen verkko-opintotarjonta", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Arvon muodostuminen korkeakoulujen yhteisess\u00e4 verkko-opintotarjonnassa", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202106153722", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4 University School of Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston kauppakorkeakoulu", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Taloustieteet", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Markkinointi", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Marketing", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "20423", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "arvo", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "arvoteoria", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_76520
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:55:17Z
main_date 2021-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2021
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/b7b57cf7-08ba-42da-a1ff-265f7ac3f823\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-202106153722.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2021
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Leppälä, Susanna Arvon muodostuminen korkeakoulujen yhteisessä verkko-opintotarjonnassa arvon muodostuminen arvon ulottuvuudet arvon yhteisluominen yhteinen verkko-opintotarjonta Markkinointi Marketing 20423 arvo arvoteoria
title Arvon muodostuminen korkeakoulujen yhteisessä verkko-opintotarjonnassa
title_full Arvon muodostuminen korkeakoulujen yhteisessä verkko-opintotarjonnassa
title_fullStr Arvon muodostuminen korkeakoulujen yhteisessä verkko-opintotarjonnassa Arvon muodostuminen korkeakoulujen yhteisessä verkko-opintotarjonnassa
title_full_unstemmed Arvon muodostuminen korkeakoulujen yhteisessä verkko-opintotarjonnassa Arvon muodostuminen korkeakoulujen yhteisessä verkko-opintotarjonnassa
title_short Arvon muodostuminen korkeakoulujen yhteisessä verkko-opintotarjonnassa
title_sort arvon muodostuminen korkeakoulujen yhteisessä verkko opintotarjonnassa
title_txtP Arvon muodostuminen korkeakoulujen yhteisessä verkko-opintotarjonnassa
topic arvon muodostuminen arvon ulottuvuudet arvon yhteisluominen yhteinen verkko-opintotarjonta Markkinointi Marketing 20423 arvo arvoteoria
topic_facet 20423 Marketing Markkinointi arvo arvon muodostuminen arvon ulottuvuudet arvon yhteisluominen arvoteoria yhteinen verkko-opintotarjonta
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76520 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202106153722
work_keys_str_mv AT leppäläsusanna arvonmuodostuminenkorkeakoulujenyhteisessäverkkoopintotarjonnassa