In the middle of nowhere communicating identity on a municipality website

Tämän tutkimuksen tarkoitus on tutkia, minkälainen brändi-identiteetti Sallan kunnan nettisivujen etusivulta välittyy ja millä tavoin. Tutkimuksessa käytettiin multimodaalista, kriittistä diskurssianalyysiä, joka pohjautui pääosin Fairclough’n (Blommaert, 2005: 30) kriittisen diskurssintutkimuksen p...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Kylliäinen, Jenni
Other Authors: Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Humanities and Social Sciences, Kieli- ja viestintätieteiden laitos, Department of Language and Communication Studies, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Bachelor's thesis
Language:eng
Published: 2021
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76462
Description
Summary:Tämän tutkimuksen tarkoitus on tutkia, minkälainen brändi-identiteetti Sallan kunnan nettisivujen etusivulta välittyy ja millä tavoin. Tutkimuksessa käytettiin multimodaalista, kriittistä diskurssianalyysiä, joka pohjautui pääosin Fairclough’n (Blommaert, 2005: 30) kriittisen diskurssintutkimuksen periaatteisiin. Analyysissä tutkittiin niin verkkosivun tekstuaalisia, kuin visuaalisia elementtejä. Analyysissä selvisi, että Sallan kunta toivoo verkkosivun lukijan liittävän se hyvin tiukasti osaksi Pohjoismaita ja Pohjoismaiden kulttuuria. Lisäksi verkkosivulla olevien kuvien ja tekstin kautta selvisi, että välittyvä identiteetti on monikerroksinen. Kunta haluaa lukijan näkevän sen kohteena, jossa hänellä on mahdollisuus paeta kaupunkien hälinää ja olla täysin yksin, turmelemattoman luonnon keskellä. Sen lisäksi kunta kuitenkin haluaa lukijan tiedostavan, että heillä on tarjota kaikille kaikkea.