Paratiisi-VR emootioiden rooli immersiivisen journalismin tuotantoprosessissa ja etiikassa

Tutkimuksessa kuvataan, kuinka emootiot ja afffektit vaikuttavat immersiivisen journalismin tuotantoprosessiin ja etiikkaan, ja kuinka sen eettinen pohja muodostuu ilman immersiivisen journalismin omaa spesifiä eettistä ohjestusta. Aineisto rajattiin koskemaan Yleisradion tuottamaa Paratiisi-VR -kok...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijät: Pyy, Tomi, Vornanen, Tatu
Muut tekijät: Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Humanities and Social Sciences, Kieli- ja viestintätieteiden laitos, Department of Language and Communication Studies, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2021
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76242
Kuvaus
Yhteenveto:Tutkimuksessa kuvataan, kuinka emootiot ja afffektit vaikuttavat immersiivisen journalismin tuotantoprosessiin ja etiikkaan, ja kuinka sen eettinen pohja muodostuu ilman immersiivisen journalismin omaa spesifiä eettistä ohjestusta. Aineisto rajattiin koskemaan Yleisradion tuottamaa Paratiisi-VR -kokemusta. Tutkimuksen aineisto koostuu Paratiisi-VR -kokemuksesta ja sille annetuista arvosteluista Steam-jakelualustassa sekä kahdesta tutkimushaastattelusta.