SaaS-järjestelmien vaatimukset asiakastyytyväisyyden näkökulmasta

Tutkielmassa käsitellään SaaS-järjestelmien vaatimuksia asiakastyytyväisyyden näkökulmasta. Tutkimus toteutetaan kirjallisuuskatsauksena. Tutkimuksessa käsitellään SaaS-järjestelmiä ja niiden vaatimusmäärittelyä. Tutkimuksessa selvitetään minkälaisia vaatimuksia SaaS-järjestelmillä, on asiakkaiden n...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Torkki, Otto
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2021
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76208
_version_ 1826225798299779072
author Torkki, Otto
author2 Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Torkki, Otto Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Torkki, Otto Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Torkki, Otto
datasource_str_mv jyx
description Tutkielmassa käsitellään SaaS-järjestelmien vaatimuksia asiakastyytyväisyyden näkökulmasta. Tutkimus toteutetaan kirjallisuuskatsauksena. Tutkimuksessa käsitellään SaaS-järjestelmiä ja niiden vaatimusmäärittelyä. Tutkimuksessa selvitetään minkälaisia vaatimuksia SaaS-järjestelmillä, on asiakkaiden näkökulmasta. SaaS-järjestelmät ovat pilvipohjaisia palveluita, jotka toimitetaan asiakkaalle suoraan omaan päätelaitteeseen ja ne ovat usein selainpohjaisia. SaaS-pohjaisien järjestelmien käyttö on lisääntynyt 2000-luvulla, ja niistä on muodostunut pysyvä ratkaisu On-demand sovelluksien rinnalle. SaaS-järjestelmät ovat ketteriä ja niiden avulla pystytään tarjoamaan palvelut suoraan asiakkaalle käyttäjän näkökulmasta helposti. Järjestelmien vaatimukset vaihtelevat riippuen käyttäjien tarpeista, mutta tutkimuksessa etsitään yhteneväisyyksiä asiakastyytyväisyyden saavuttaville SaaS-järjestelmille. SaaS-järjestelmiä katsotaan palveluiden näkökulmasta ja tutkitaan niiden ominaisuuksia sekä asiakkaiden vaatimuksia. Tutkimuksen tuloksissa käy ilmi, että asiakastyytyväisyyteen vaikuttavat järjestelmän ominaisuudet ja sen tuomat hyödyt asiakkaalle. SaaS-järjestelmien ominaisuuksista järjestelmän luotettavuus, turvallisuus ja käytettävyys ovat ominaisuuksia, jotka parantavat asiakastyytyväisyyttä. Tutkimuksessa käsitellään kattavasti näiden lisäksi muut ominaisuudet asiakastyytyväisyyden näkökulmasta.
first_indexed 2021-06-04T20:00:36Z
format Kandityö
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Kati, Clements", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Torkki, Otto", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2021-06-04T05:50:02Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2021-06-04T05:50:02Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2021", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76208", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Tutkielmassa k\u00e4sitell\u00e4\u00e4n SaaS-j\u00e4rjestelmien vaatimuksia asiakastyytyv\u00e4isyyden n\u00e4k\u00f6kulmasta. Tutkimus toteutetaan kirjallisuuskatsauksena. Tutkimuksessa k\u00e4sitell\u00e4\u00e4n SaaS-j\u00e4rjestelmi\u00e4 ja niiden vaatimusm\u00e4\u00e4rittely\u00e4. Tutkimuksessa selvitet\u00e4\u00e4n mink\u00e4laisia vaatimuksia SaaS-j\u00e4rjestelmill\u00e4, on asiakkaiden n\u00e4k\u00f6kulmasta. SaaS-j\u00e4rjestelm\u00e4t ovat pilvipohjaisia palveluita, jotka toimitetaan asiakkaalle suoraan omaan p\u00e4\u00e4telaitteeseen ja ne ovat usein selainpohjaisia. SaaS-pohjaisien j\u00e4rjestelmien k\u00e4ytt\u00f6 on lis\u00e4\u00e4ntynyt 2000-luvulla, ja niist\u00e4 on muodostunut pysyv\u00e4 ratkaisu On-demand sovelluksien rinnalle. SaaS-j\u00e4rjestelm\u00e4t ovat ketteri\u00e4 ja niiden avulla pystyt\u00e4\u00e4n tarjoamaan palvelut suoraan asiakkaalle k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4n n\u00e4k\u00f6kulmasta helposti. J\u00e4rjestelmien vaatimukset vaihtelevat riippuen k\u00e4ytt\u00e4jien tarpeista, mutta tutkimuksessa etsit\u00e4\u00e4n yhtenev\u00e4isyyksi\u00e4 asiakastyytyv\u00e4isyyden saavuttaville SaaS-j\u00e4rjestelmille. SaaS-j\u00e4rjestelmi\u00e4 katsotaan palveluiden n\u00e4k\u00f6kulmasta ja tutkitaan niiden ominaisuuksia sek\u00e4 asiakkaiden vaatimuksia. Tutkimuksen tuloksissa k\u00e4y ilmi, ett\u00e4 asiakastyytyv\u00e4isyyteen vaikuttavat j\u00e4rjestelm\u00e4n ominaisuudet ja sen tuomat hy\u00f6dyt asiakkaalle. SaaS-j\u00e4rjestelmien ominaisuuksista j\u00e4rjestelm\u00e4n luotettavuus, turvallisuus ja k\u00e4ytett\u00e4vyys ovat ominaisuuksia, jotka parantavat asiakastyytyv\u00e4isyytt\u00e4. Tutkimuksessa k\u00e4sitell\u00e4\u00e4n kattavasti n\u00e4iden lis\u00e4ksi muut ominaisuudet asiakastyytyv\u00e4isyyden n\u00e4k\u00f6kulmasta.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Paivi Vuorio (paelvuor@jyu.fi) on 2021-06-04T05:50:02Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2021-06-04T05:50:02Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2021", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "28", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "SaaS-palvelut", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "SaaS-j\u00e4rjestelmien vaatimukset asiakastyytyv\u00e4isyyden n\u00e4k\u00f6kulmasta", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202106043435", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatinty\u00f6", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Informaatioteknologia", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Information Systems Science", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "601", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "pilvipalvelut", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "vaatimusm\u00e4\u00e4rittelyt", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "asiakastyytyv\u00e4isyys", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_76208
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:54:28Z
main_date 2021-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2021
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/8f1d9641-5d06-41d6-b51d-cf73d9abed4e\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-202106043435.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2021
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Torkki, Otto SaaS-järjestelmien vaatimukset asiakastyytyväisyyden näkökulmasta SaaS-palvelut Tietojärjestelmätiede Information Systems Science 601 pilvipalvelut vaatimusmäärittelyt asiakastyytyväisyys
title SaaS-järjestelmien vaatimukset asiakastyytyväisyyden näkökulmasta
title_full SaaS-järjestelmien vaatimukset asiakastyytyväisyyden näkökulmasta
title_fullStr SaaS-järjestelmien vaatimukset asiakastyytyväisyyden näkökulmasta SaaS-järjestelmien vaatimukset asiakastyytyväisyyden näkökulmasta
title_full_unstemmed SaaS-järjestelmien vaatimukset asiakastyytyväisyyden näkökulmasta SaaS-järjestelmien vaatimukset asiakastyytyväisyyden näkökulmasta
title_short SaaS-järjestelmien vaatimukset asiakastyytyväisyyden näkökulmasta
title_sort saas järjestelmien vaatimukset asiakastyytyväisyyden näkökulmasta
title_txtP SaaS-järjestelmien vaatimukset asiakastyytyväisyyden näkökulmasta
topic SaaS-palvelut Tietojärjestelmätiede Information Systems Science 601 pilvipalvelut vaatimusmäärittelyt asiakastyytyväisyys
topic_facet 601 Information Systems Science SaaS-palvelut Tietojärjestelmätiede asiakastyytyväisyys pilvipalvelut vaatimusmäärittelyt
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76208 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202106043435
work_keys_str_mv AT torkkiotto saasjärjestelmienvaatimuksetasiakastyytyväisyydennäkökulmasta