SaaS-järjestelmien vaatimukset asiakastyytyväisyyden näkökulmasta

Tutkielmassa käsitellään SaaS-järjestelmien vaatimuksia asiakastyytyväisyyden näkökulmasta. Tutkimus toteutetaan kirjallisuuskatsauksena. Tutkimuksessa käsitellään SaaS-järjestelmiä ja niiden vaatimusmäärittelyä. Tutkimuksessa selvitetään minkälaisia vaatimuksia SaaS-järjestelmillä, on asiakkaiden n...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Torkki, Otto
Muut tekijät: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Kandityö
Kieli:fin
Julkaistu: 2021
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76208
Kuvaus
Yhteenveto:Tutkielmassa käsitellään SaaS-järjestelmien vaatimuksia asiakastyytyväisyyden näkökulmasta. Tutkimus toteutetaan kirjallisuuskatsauksena. Tutkimuksessa käsitellään SaaS-järjestelmiä ja niiden vaatimusmäärittelyä. Tutkimuksessa selvitetään minkälaisia vaatimuksia SaaS-järjestelmillä, on asiakkaiden näkökulmasta. SaaS-järjestelmät ovat pilvipohjaisia palveluita, jotka toimitetaan asiakkaalle suoraan omaan päätelaitteeseen ja ne ovat usein selainpohjaisia. SaaS-pohjaisien järjestelmien käyttö on lisääntynyt 2000-luvulla, ja niistä on muodostunut pysyvä ratkaisu On-demand sovelluksien rinnalle. SaaS-järjestelmät ovat ketteriä ja niiden avulla pystytään tarjoamaan palvelut suoraan asiakkaalle käyttäjän näkökulmasta helposti. Järjestelmien vaatimukset vaihtelevat riippuen käyttäjien tarpeista, mutta tutkimuksessa etsitään yhteneväisyyksiä asiakastyytyväisyyden saavuttaville SaaS-järjestelmille. SaaS-järjestelmiä katsotaan palveluiden näkökulmasta ja tutkitaan niiden ominaisuuksia sekä asiakkaiden vaatimuksia. Tutkimuksen tuloksissa käy ilmi, että asiakastyytyväisyyteen vaikuttavat järjestelmän ominaisuudet ja sen tuomat hyödyt asiakkaalle. SaaS-järjestelmien ominaisuuksista järjestelmän luotettavuus, turvallisuus ja käytettävyys ovat ominaisuuksia, jotka parantavat asiakastyytyväisyyttä. Tutkimuksessa käsitellään kattavasti näiden lisäksi muut ominaisuudet asiakastyytyväisyyden näkökulmasta.