Monikanavaisen asiakasviestinnän haasteet ja mahdollisuudet case Keski- Suomen opiskelija-asuntosäätiö sr

Nykypäivän sähköisten markkinointiviestintäkanavien moninaisuus voi luoda organisaatioille sekä mahdollisuuksia että haasteita. Asiakkaat kaipaavat laadukasta ja monipuolista sisältöä, mutta samalla vastaanotetun informaation määrä eri kanavissa hankaloittaa kiinnostuksen ylläpitämistä. Myös asiakka...

Täydet tiedot

Bibliografiset tiedot
Päätekijä: Salokorpi, Emma
Muut tekijät: Kauppakorkeakoulu, School of Business and Economics, Taloustieteet, Business and Economics, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Aineistotyyppi: Pro gradu
Kieli:fin
Julkaistu: 2021
Aiheet:
Linkit: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76207
_version_ 1826225693937106944
author Salokorpi, Emma
author2 Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Salokorpi, Emma Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Salokorpi, Emma Kauppakorkeakoulu School of Business and Economics Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Salokorpi, Emma
datasource_str_mv jyx
description Nykypäivän sähköisten markkinointiviestintäkanavien moninaisuus voi luoda organisaatioille sekä mahdollisuuksia että haasteita. Asiakkaat kaipaavat laadukasta ja monipuolista sisältöä, mutta samalla vastaanotetun informaation määrä eri kanavissa hankaloittaa kiinnostuksen ylläpitämistä. Myös asiakkaiden kanssa luodut suhteet ja suhteiden ylläpitämisen tavat ovat muuttuneet ja monipuolistuneet digitaalisuuden ja uusien sähköisten kanavien myötä. Tämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena oli selvittää, miten opiskelija-asuntosäätiö voi toteuttaa asiakasviestintää monikanavaisesti, ja mitkä ovat monikanavaisen asiakasviestinnän haasteet ja mahdollisuudet. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena eli laadullisena tutkimuksena, ja tutkimusaineisto kerättiin haastattelemalla neljää opiskelija-asuntosäätiön henkilökunnan jäsentä ja viittä sen asukasta. Tutkimuksen tulosten perusteella voidaan todeta, että eri kanavia on mielekästä hyödyntää eri tarkoituksiin, mutta kanavien tulee olla keskenään integroituja. Opiskelija-asuntosäätiön asiakaskunta huomioon ottaen markkinointiviestinnässä ei voida tukeutua ainoastaan yhteen kanavaan. Viestinnässä ja sen sisällössä on tärkeää huomioida etenkin selkeys ja informatiivisuus.
first_indexed 2021-06-04T20:00:36Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Lepp\u00e4niemi, Matti", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Salokorpi, Emma", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2021-06-04T05:48:11Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2021-06-04T05:48:11Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2021", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76207", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Nykyp\u00e4iv\u00e4n s\u00e4hk\u00f6isten markkinointiviestint\u00e4kanavien moninaisuus voi luoda organisaatioille sek\u00e4 mahdollisuuksia ett\u00e4 haasteita. Asiakkaat kaipaavat laadukasta ja monipuolista sis\u00e4lt\u00f6\u00e4, mutta samalla vastaanotetun informaation m\u00e4\u00e4r\u00e4 eri kanavissa hankaloittaa kiinnostuksen yll\u00e4pit\u00e4mist\u00e4. My\u00f6s asiakkaiden kanssa luodut suhteet ja suhteiden yll\u00e4pit\u00e4misen tavat ovat muuttuneet ja monipuolistuneet digitaalisuuden ja uusien s\u00e4hk\u00f6isten kanavien my\u00f6t\u00e4.\nT\u00e4m\u00e4n pro gradu -tutkielman tarkoituksena oli selvitt\u00e4\u00e4, miten opiskelija-asuntos\u00e4\u00e4ti\u00f6 voi toteuttaa asiakasviestint\u00e4\u00e4 monikanavaisesti, ja mitk\u00e4 ovat monikanavaisen asiakasviestinn\u00e4n haasteet ja mahdollisuudet. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena eli laadullisena tutkimuksena, ja tutkimusaineisto ker\u00e4ttiin haastattelemalla nelj\u00e4\u00e4 opiskelija-asuntos\u00e4\u00e4ti\u00f6n henkil\u00f6kunnan j\u00e4sent\u00e4 ja viitt\u00e4 sen asukasta.\nTutkimuksen tulosten perusteella voidaan todeta, ett\u00e4 eri kanavia on mielek\u00e4st\u00e4 hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 eri tarkoituksiin, mutta kanavien tulee olla kesken\u00e4\u00e4n integroituja. Opiskelija-asuntos\u00e4\u00e4ti\u00f6n asiakaskunta huomioon ottaen markkinointiviestinn\u00e4ss\u00e4 ei voida tukeutua ainoastaan yhteen kanavaan. Viestinn\u00e4ss\u00e4 ja sen sis\u00e4ll\u00f6ss\u00e4 on t\u00e4rke\u00e4\u00e4 huomioida etenkin selkeys ja informatiivisuus.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Paivi Vuorio (paelvuor@jyu.fi) on 2021-06-04T05:48:11Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2021-06-04T05:48:11Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2021", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "58", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Monikanavaisen asiakasviestinn\u00e4n haasteet ja mahdollisuudet : case Keski- Suomen opiskelija-asuntos\u00e4\u00e4ti\u00f6 sr", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202106043434", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4 University School of Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston kauppakorkeakoulu", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Taloustieteet", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Markkinointi", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Marketing", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.collaborator", "value": "community", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "collaborator", "schema": "yvv"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "yvv.contractresearch.initiative", "value": "student", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "initiative", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "20423", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "markkinointi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "markkinointiviestint\u00e4", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "asiakkuus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "viestint\u00e4", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "asiakkuudenhallinta", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "monikanavaisuus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "s\u00e4hk\u00f6inen viestint\u00e4", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_76207
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:55:37Z
main_date 2021-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2021
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/f32af727-5114-4878-a8c6-d949cb3a1cc9\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-202106043434.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2021
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Salokorpi, Emma Monikanavaisen asiakasviestinnän haasteet ja mahdollisuudet : case Keski- Suomen opiskelija-asuntosäätiö sr Markkinointi Marketing 20423 markkinointi markkinointiviestintä asiakkuus viestintä asiakkuudenhallinta monikanavaisuus sähköinen viestintä
title Monikanavaisen asiakasviestinnän haasteet ja mahdollisuudet : case Keski- Suomen opiskelija-asuntosäätiö sr
title_full Monikanavaisen asiakasviestinnän haasteet ja mahdollisuudet : case Keski- Suomen opiskelija-asuntosäätiö sr
title_fullStr Monikanavaisen asiakasviestinnän haasteet ja mahdollisuudet : case Keski- Suomen opiskelija-asuntosäätiö sr Monikanavaisen asiakasviestinnän haasteet ja mahdollisuudet : case Keski- Suomen opiskelija-asuntosäätiö sr
title_full_unstemmed Monikanavaisen asiakasviestinnän haasteet ja mahdollisuudet : case Keski- Suomen opiskelija-asuntosäätiö sr Monikanavaisen asiakasviestinnän haasteet ja mahdollisuudet : case Keski- Suomen opiskelija-asuntosäätiö sr
title_short Monikanavaisen asiakasviestinnän haasteet ja mahdollisuudet
title_sort monikanavaisen asiakasviestinnän haasteet ja mahdollisuudet case keski suomen opiskelija asuntosäätiö sr
title_sub case Keski- Suomen opiskelija-asuntosäätiö sr
title_txtP Monikanavaisen asiakasviestinnän haasteet ja mahdollisuudet : case Keski- Suomen opiskelija-asuntosäätiö sr
topic Markkinointi Marketing 20423 markkinointi markkinointiviestintä asiakkuus viestintä asiakkuudenhallinta monikanavaisuus sähköinen viestintä
topic_facet 20423 Marketing Markkinointi asiakkuudenhallinta asiakkuus markkinointi markkinointiviestintä monikanavaisuus sähköinen viestintä viestintä
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76207 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202106043434
work_keys_str_mv AT salokorpiemma monikanavaisenasiakasviestinnänhaasteetjamahdollisuudetcasekeskisuomenopiskelijaas