Markkinoinnin automaatio perinteisen markkinointiprosessin tukena

Markkinoinnin automaatiosta on puhuttu jo viimeiset kaksi vuosikymmentä, mutta jatkuvan kehityksen seurauksena siitä on tullut paljon muutakin kuin pelkkä tuki päätöksentekoa varten. Tulevaisuudessa markkinat ja markkinointi itsessään tulevat edelleen kehittymään, minkä seurauksena myös kuluttajien...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Arponen, Leo-Pekka
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2021
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75852
_version_ 1826225816486281216
author Arponen, Leo-Pekka
author2 Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Arponen, Leo-Pekka Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Arponen, Leo-Pekka Informaatioteknologian tiedekunta Faculty of Information Technology Informaatioteknologia Information Technology Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Arponen, Leo-Pekka
datasource_str_mv jyx
description Markkinoinnin automaatiosta on puhuttu jo viimeiset kaksi vuosikymmentä, mutta jatkuvan kehityksen seurauksena siitä on tullut paljon muutakin kuin pelkkä tuki päätöksentekoa varten. Tulevaisuudessa markkinat ja markkinointi itsessään tulevat edelleen kehittymään, minkä seurauksena myös kuluttajien tarpeet muuttuvat. Jotta muuttuviin tarpeisiin ja uusiin haasteisiin on mahdollista vastata, yritysten kannattaa harkita uusia menetelmiä kuluttajien tavoittamiseksi. Markkinoinnin automaatio voi tuoda kehityksen tuomiin haasteisiin ratkaisun. Tämä kandidaatintutkielma toteutettiin kirjallisuuskatsauksena, jonka tarkoituksena oli selvittää, mistä markkinoinnin automaatio koostuu ja kuinka markkinoinnin automaatio tukee perinteistä markkinointiprosessia. Markkinoinnin automaation esitettiin koostuvan markkinointiteknologioista, strategioista ja niitä hyödyntävistä ihmisistä. Tutkielman tuloksina markkinoinnin automaation esitettiin tukevan perinteistä markkinointiprosessia kolmen osa-alueen kautta. Tuen osa-alueita olivat asiakassuhteiden hallinta, asiakaskokemuksen personointi sekä liidien generointi. Vaikka markkinoinnin automaatio voikin ensisilmäyksellä vaikuttaa oikotieltä onneen, se ei sitä ole, sillä markkinoinnin automaation käyttöönoton jälkeinen jatkuva ylläpito voi koitua haasteelliseksi. Marketing automation has been discussed about for the past two decades, but because of continuous development it has become much more than just a tool for decision making. Markets and marketing itself are going to evolve further in the future, therefore consumers' needs are going to change. To answer the changing needs and new challenges, companies should consider new methods to reach consumers. Marketing automation can offer a solution to the challenges brought by development. This bachelor's thesis was carried out as a literature review, and its purpose was to examine what marketing automation consists of and how marketing automation supports traditional marketing process. Marketing automation was presented to consist of marketing technologies, strategies and the people who utilize them. As the result of the thesis, marketing automation was presented to support the traditional marketing process through three fields. The fields were customer relationship management, personalization of customer experience and generating leads. Even though marketing automation might first seem like a shortcut to success, it is not the case, as the continuous maintenance after implementation can prove to be challenging.
first_indexed 2021-05-21T20:00:38Z
format Kandityö
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Halttunen, Veikko", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Arponen, Leo-Pekka", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2021-05-21T11:08:18Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2021-05-21T11:08:18Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2021", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75852", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Markkinoinnin automaatiosta on puhuttu jo viimeiset kaksi vuosikymment\u00e4, mutta jatkuvan kehityksen seurauksena siit\u00e4 on tullut paljon muutakin kuin pelkk\u00e4 tuki p\u00e4\u00e4t\u00f6ksentekoa varten. Tulevaisuudessa markkinat ja markkinointi itsess\u00e4\u00e4n tulevat edelleen kehittym\u00e4\u00e4n, mink\u00e4 seurauksena my\u00f6s kuluttajien tarpeet muuttuvat. Jotta muuttuviin tarpeisiin ja uusiin haasteisiin on mahdollista vastata, yritysten kannattaa harkita uusia menetelmi\u00e4 kuluttajien tavoittamiseksi. Markkinoinnin automaatio voi tuoda kehityksen tuomiin haasteisiin ratkaisun. T\u00e4m\u00e4 kandidaatintutkielma toteutettiin kirjallisuuskatsauksena, jonka tarkoituksena oli selvitt\u00e4\u00e4, mist\u00e4 markkinoinnin automaatio koostuu ja kuinka markkinoinnin automaatio tukee perinteist\u00e4 markkinointiprosessia. Markkinoinnin automaation esitettiin koostuvan markkinointiteknologioista, strategioista ja niit\u00e4 hy\u00f6dynt\u00e4vist\u00e4 ihmisist\u00e4. Tutkielman tuloksina markkinoinnin automaation esitettiin tukevan perinteist\u00e4 markkinointiprosessia kolmen osa-alueen kautta. Tuen osa-alueita olivat asiakassuhteiden hallinta, asiakaskokemuksen personointi sek\u00e4 liidien generointi. Vaikka markkinoinnin automaatio voikin ensisilm\u00e4yksell\u00e4 vaikuttaa oikotielt\u00e4 onneen, se ei sit\u00e4 ole, sill\u00e4 markkinoinnin automaation k\u00e4ytt\u00f6\u00f6noton j\u00e4lkeinen jatkuva yll\u00e4pito voi koitua haasteelliseksi.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Marketing automation has been discussed about for the past two decades, but because of continuous development it has become much more than just a tool for decision making. Markets and marketing itself are going to evolve further in the future, therefore consumers' needs are going to change. To answer the changing needs and new challenges, companies should consider new methods to reach consumers. Marketing automation can offer a solution to the challenges brought by development. This bachelor's thesis was carried out as a literature review, and its purpose was to examine what marketing automation consists of and how marketing automation supports traditional marketing process. Marketing automation was presented to consist of marketing technologies, strategies and the people who utilize them. As the result of the thesis, marketing automation was presented to support the traditional marketing process through three fields. The fields were customer relationship management, personalization of customer experience and generating leads. Even though marketing automation might first seem like a shortcut to success, it is not the case, as the continuous maintenance after implementation can prove to be challenging.", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Paivi Vuorio (paelvuor@jyu.fi) on 2021-05-21T11:08:18Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2021-05-21T11:08:18Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2021", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "31", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "markkinointiprosessi", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "markkinointiteknologia", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Markkinoinnin automaatio perinteisen markkinointiprosessin tukena", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202105213112", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatinty\u00f6", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Informaatioteknologian tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Informaatioteknologia", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Information Technology", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Tietoj\u00e4rjestelm\u00e4tiede", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Information Systems Science", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "601", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "markkinointi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "automaatio", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "asiakaskokemus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "personointi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_75852
language fin
last_indexed 2025-02-18T10:56:11Z
main_date 2021-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2021
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/63261058-bf43-4070-b03b-e3bd794fd342\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-202105213112.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2021
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Arponen, Leo-Pekka Markkinoinnin automaatio perinteisen markkinointiprosessin tukena markkinointiprosessi markkinointiteknologia Tietojärjestelmätiede Information Systems Science 601 markkinointi automaatio asiakaskokemus personointi
title Markkinoinnin automaatio perinteisen markkinointiprosessin tukena
title_full Markkinoinnin automaatio perinteisen markkinointiprosessin tukena
title_fullStr Markkinoinnin automaatio perinteisen markkinointiprosessin tukena Markkinoinnin automaatio perinteisen markkinointiprosessin tukena
title_full_unstemmed Markkinoinnin automaatio perinteisen markkinointiprosessin tukena Markkinoinnin automaatio perinteisen markkinointiprosessin tukena
title_short Markkinoinnin automaatio perinteisen markkinointiprosessin tukena
title_sort markkinoinnin automaatio perinteisen markkinointiprosessin tukena
title_txtP Markkinoinnin automaatio perinteisen markkinointiprosessin tukena
topic markkinointiprosessi markkinointiteknologia Tietojärjestelmätiede Information Systems Science 601 markkinointi automaatio asiakaskokemus personointi
topic_facet 601 Information Systems Science Tietojärjestelmätiede asiakaskokemus automaatio markkinointi markkinointiprosessi markkinointiteknologia personointi
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75852 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202105213112
work_keys_str_mv AT arponenleopekka markkinoinninautomaatioperinteisenmarkkinointiprosessintukena