Finnish fifth-grade students’ experiences on distance learning of English

Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää kahden eri puolella Suomea sijaitsevan viidennen luokan oppilaiden kokemuksia vuoden 2020 kevään englannin etäopiskelusta. Oppilaiden kokemuksia haluttiin selvittää tiedustelemalla millaista englannin etäopiskelu oli verrattuna tavalliseen englannin luok...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Piiroinen, Eveliina
Other Authors: Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Humanities and Social Sciences, Kieli- ja viestintätieteiden laitos, Department of Language and Communication Studies, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Bachelor's thesis
Language:eng
Published: 2021
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75829
_version_ 1826225805802340352
author Piiroinen, Eveliina
author2 Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Humanities and Social Sciences Kieli- ja viestintätieteiden laitos Department of Language and Communication Studies Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Piiroinen, Eveliina Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Humanities and Social Sciences Kieli- ja viestintätieteiden laitos Department of Language and Communication Studies Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Piiroinen, Eveliina Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Humanities and Social Sciences Kieli- ja viestintätieteiden laitos Department of Language and Communication Studies Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Piiroinen, Eveliina
datasource_str_mv jyx
description Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää kahden eri puolella Suomea sijaitsevan viidennen luokan oppilaiden kokemuksia vuoden 2020 kevään englannin etäopiskelusta. Oppilaiden kokemuksia haluttiin selvittää tiedustelemalla millaista englannin etäopiskelu oli verrattuna tavalliseen englannin luokassa opiskeluun, oliko opettajan tarjoama tuki riittävää, englannin etäopetuksen aikaisista tehtävistä sekä millaisia englannin etäopetuksessa käytetyt oppimisalustat (mm. Zoom, Teams, WhatsApp, YouTube) olivat. Tutkimuksessa pyrittiin nimenomaan kartoittamaan oppilaiden omia kokemuksia aiheesta, sillä vastaavanlaista tutkimusta ei ole Suomessa aiemmin tehty. Tutkimukseen osallistui yhteensä 44 oppilasta kahdesta eri luokasta ja materiaali kerättiin verkkokyselyn avulla. Kyselyssä oli sekä avoimia että suljettuja kysymyksiä suoraan liittyen oppilaiden kokemuksiin sekä opettajan tarjoamaan tukeen, tehtäviin ja oppimisalustoihin. Kysely toteutettiin maaliskuussa 2021. Tuloksissa selvisi, että valtaosa oppilaista koki englannin etäopetuksen joko positiivisena tai neutraalina. Verrattuna tavalliseen englannin luokassa opiskeluun etäopiskelu oli pääsääntöisesti mielenkiintoisempaa tai erilaista oppilaiden mielestä. Englannin etäopetusajan tehtävistä oppilaat selviytyivät myös pääsääntöisesti hyvin ilman suurempaa avun tarvetta. Yksin tehdyt tehtävät olivat suosiossa, koska yksin työskennellessä oppilaat saivat paremman työrauhan kuin esimerkiksi luokassa työskennellessä. Myös opettajan tukeen oltiin hyvin tyytyväisiä etäopetuksen aikana. Oppimisalustoista suosikeiksi nousivat ne, jotka olivat tuttuja, helppoja käyttää ja joista tavoitti opettajan parhaiten.
first_indexed 2021-05-21T20:00:38Z
format Kandityö
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.author", "value": "Piiroinen, Eveliina", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2021-05-21T04:37:57Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2021-05-21T04:37:57Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2021", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75829", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "T\u00e4m\u00e4n tutkimuksen tarkoituksena oli selvitt\u00e4\u00e4 kahden eri puolella Suomea sijaitsevan viidennen luokan oppilaiden kokemuksia vuoden 2020 kev\u00e4\u00e4n englannin et\u00e4opiskelusta. Oppilaiden kokemuksia haluttiin selvitt\u00e4\u00e4 tiedustelemalla millaista englannin et\u00e4opiskelu oli verrattuna tavalliseen englannin luokassa opiskeluun, oliko opettajan tarjoama tuki riitt\u00e4v\u00e4\u00e4, englannin et\u00e4opetuksen aikaisista teht\u00e4vist\u00e4 sek\u00e4 millaisia englannin et\u00e4opetuksessa k\u00e4ytetyt oppimisalustat (mm. Zoom, Teams, WhatsApp, YouTube) olivat. Tutkimuksessa pyrittiin nimenomaan kartoittamaan oppilaiden omia kokemuksia aiheesta, sill\u00e4 vastaavanlaista tutkimusta ei ole Suomessa aiemmin tehty.\nTutkimukseen osallistui yhteens\u00e4 44 oppilasta kahdesta eri luokasta ja materiaali ker\u00e4ttiin verkkokyselyn avulla. Kyselyss\u00e4 oli sek\u00e4 avoimia ett\u00e4 suljettuja kysymyksi\u00e4 suoraan liittyen oppilaiden kokemuksiin sek\u00e4 opettajan tarjoamaan tukeen, teht\u00e4viin ja oppimisalustoihin. Kysely toteutettiin maaliskuussa 2021. \nTuloksissa selvisi, ett\u00e4 valtaosa oppilaista koki englannin et\u00e4opetuksen joko positiivisena tai neutraalina. Verrattuna tavalliseen englannin luokassa opiskeluun et\u00e4opiskelu oli p\u00e4\u00e4s\u00e4\u00e4nt\u00f6isesti mielenkiintoisempaa tai erilaista oppilaiden mielest\u00e4. Englannin et\u00e4opetusajan teht\u00e4vist\u00e4 oppilaat selviytyiv\u00e4t my\u00f6s p\u00e4\u00e4s\u00e4\u00e4nt\u00f6isesti hyvin ilman suurempaa avun tarvetta. Yksin tehdyt teht\u00e4v\u00e4t olivat suosiossa, koska yksin ty\u00f6skennelless\u00e4 oppilaat saivat paremman ty\u00f6rauhan kuin esimerkiksi luokassa ty\u00f6skennelless\u00e4. My\u00f6s opettajan tukeen oltiin hyvin tyytyv\u00e4isi\u00e4 et\u00e4opetuksen aikana. Oppimisalustoista suosikeiksi nousivat ne, jotka olivat tuttuja, helppoja k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ja joista tavoitti opettajan parhaiten.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Paivi Vuorio (paelvuor@jyu.fi) on 2021-05-21T04:37:57Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2021-05-21T04:37:57Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2021", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "41", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "eng", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Finnish fifth-grade students\u2019 experiences on distance learning of English", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202105213090", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatinty\u00f6", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Humanities and Social Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Kieli- ja viestint\u00e4tieteiden laitos", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Department of Language and Communication Studies", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Englannin kieli", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "English", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "301", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "englannin kieli", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "oppiminen", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "opiskelijat", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "et\u00e4opiskelu", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "k\u00e4sitykset", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "et\u00e4opetus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "English language", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "learning", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "students", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "distance studies", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "conceptions", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "distance teaching", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_75829
language eng
last_indexed 2025-02-18T10:55:54Z
main_date 2021-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2021
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/3e2ed824-740d-4f15-b0c3-54f974bd7446\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-202105213090.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2021
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Piiroinen, Eveliina Finnish fifth-grade students’ experiences on distance learning of English Englannin kieli English 301 englannin kieli oppiminen opiskelijat etäopiskelu käsitykset etäopetus English language learning students distance studies conceptions distance teaching
title Finnish fifth-grade students’ experiences on distance learning of English
title_full Finnish fifth-grade students’ experiences on distance learning of English
title_fullStr Finnish fifth-grade students’ experiences on distance learning of English Finnish fifth-grade students’ experiences on distance learning of English
title_full_unstemmed Finnish fifth-grade students’ experiences on distance learning of English Finnish fifth-grade students’ experiences on distance learning of English
title_short Finnish fifth-grade students’ experiences on distance learning of English
title_sort finnish fifth grade students experiences on distance learning of english
title_txtP Finnish fifth-grade students’ experiences on distance learning of English
topic Englannin kieli English 301 englannin kieli oppiminen opiskelijat etäopiskelu käsitykset etäopetus English language learning students distance studies conceptions distance teaching
topic_facet 301 Englannin kieli English English language conceptions distance studies distance teaching englannin kieli etäopetus etäopiskelu käsitykset learning opiskelijat oppiminen students
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75829 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202105213090
work_keys_str_mv AT piiroineneveliina finnishfifthgradestudentsexperiencesondistancelearningofenglish