Opetuksen digitaalinen pelillistäminen

Pelillistämistä on hyödynnetty jo pitkään markkinoinnin alueella. Kasvavan huomion ja suosion myötä se on otettu käyttöön myös muilla alueilla. Koska pelillistäminen kasvattaa oppilaiden motivaatiota ja sitoutumista opiskeluun, sitä hyödynnetään nykyään opetuksessa. Opetuksen pelillistäminen ei kuit...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Kähtävä, Konsta
Other Authors: Informaatioteknologian tiedekunta, Faculty of Information Technology, Informaatioteknologia, Information Technology, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2021
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75422
Description
Summary:Pelillistämistä on hyödynnetty jo pitkään markkinoinnin alueella. Kasvavan huomion ja suosion myötä se on otettu käyttöön myös muilla alueilla. Koska pelillistäminen kasvattaa oppilaiden motivaatiota ja sitoutumista opiskeluun, sitä hyödynnetään nykyään opetuksessa. Opetuksen pelillistäminen ei kuitenkaan ole yksinkertaista. Tässä tutkielmassa selvitetään mitä pelillistäminen on ja miten sitä voidaan soveltaa opetukseen. Tutkielman lopuksi tarkastellaan myös opetuksen pelillistämisestä mahdollisesti aiheutuvia negatiivisia seurauksia. Gamification has been widely used in the marketing sector. Due to its growing popularity it has been adopted to other sectors as well. One of these sectors is the education sector. Using gamification in education motivates and engages students to study. However using gamification in education is not simple. This study observes what gamification is and how it can be applied to education. At the end of the study some negative effects of gamification in education will also be examined.