Opetuksen digitaalinen pelillistäminen
Pelillistämistä on hyödynnetty jo pitkään markkinoinnin alueella. Kasvavan huomion ja suosion myötä se on otettu käyttöön myös muilla alueilla. Koska pelillistäminen kasvattaa oppilaiden motivaatiota ja sitoutumista opiskeluun, sitä hyödynnetään nykyään opetuksessa. Opetuksen pelillistäminen ei kuit...
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | , , , , , |
Format: | Bachelor's thesis |
Language: | fin |
Published: |
2021
|
Subjects: | |
Online Access: | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75422 |
Summary: | Pelillistämistä on hyödynnetty jo pitkään markkinoinnin alueella. Kasvavan huomion ja suosion myötä se on otettu käyttöön myös muilla alueilla. Koska pelillistäminen kasvattaa oppilaiden motivaatiota ja sitoutumista opiskeluun, sitä hyödynnetään nykyään opetuksessa. Opetuksen pelillistäminen ei kuitenkaan ole yksinkertaista. Tässä tutkielmassa selvitetään mitä pelillistäminen on ja miten sitä voidaan soveltaa opetukseen. Tutkielman lopuksi tarkastellaan myös opetuksen pelillistämisestä mahdollisesti aiheutuvia negatiivisia seurauksia.
Gamification has been widely used in the marketing sector. Due to its growing popularity it has been adopted to other sectors as well. One of these sectors is the education sector. Using gamification in education motivates and engages students to study. However using gamification in education is not simple. This study observes what gamification is and how it can be applied to education. At the end of the study some negative effects of gamification in education will also be examined.
|
---|