Henkilöbrändin rakentaminen kiinteistönvälitysalalla

Henkilöbrändin rakentamisesta löytyy aiempia tutkimuksia ja teorioita. Tämän tutkielma tarkastelee henkilöbrändin rakentamista kiinteistönvälitysalalla. Henkilöbrändin rakentamisesta kiinteistönvälitysalalla ei ole tutkittu aikaisemmin paljoa, jonka vuoksi tutkielma päätettiin toteuttaa tästä näköku...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Möttönen, Veera
Other Authors: Jyväskylä University School of Business and Economics, Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu, Taloustieteet, Business and Economics, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Bachelor's thesis
Language:fin
Published: 2020
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75394
_version_ 1828193210030096384
author Möttönen, Veera
author2 Jyväskylä University School of Business and Economics Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Möttönen, Veera Jyväskylä University School of Business and Economics Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Möttönen, Veera Jyväskylä University School of Business and Economics Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu Taloustieteet Business and Economics Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Möttönen, Veera
datasource_str_mv jyx
description Henkilöbrändin rakentamisesta löytyy aiempia tutkimuksia ja teorioita. Tämän tutkielma tarkastelee henkilöbrändin rakentamista kiinteistönvälitysalalla. Henkilöbrändin rakentamisesta kiinteistönvälitysalalla ei ole tutkittu aikaisemmin paljoa, jonka vuoksi tutkielma päätettiin toteuttaa tästä näkökulmasta. Tutkimuksen tarkoituksena on kuvata, miten käytännössä vahva henkilöbrändi rakennetaan ja miten henkilöbrändiä hyödynnetään kiinteistönvälitystyössä. Henkilöbrändäys on osittain tunnettu kiinteistönvälitysalalla, mutta siinä on vielä paljon kehittämisen varaa Suomessa. Tutkimus toteutettiin puolistrukturoiduilla yksilöteemahaastatteluilla. Kysymykset pohjautuivat aikaisempaan teoriaan. Haastateltavina toimi kolme eri kiinteistönvälittäjää, joista kaksi oli yrittäjiä ja yksi toimi myyntijohtajana kiinteistönvälitysyrityksessä. Haastattelut toteutettiin syksyllä 2020. Tulokset osoittivat sen, että henkilöbrändin omaaminen kiinteistönvälitysalalla on merkityksellistä esimerkiksi asiakashankinnan vuoksi. Henkilöbrändin tärkeys alalla tiedostetaan, mutta siinä on vielä kehittämisen varaa. Tulevaisuudessa aihetta olisi mielenkiintoista tutkia siitä näkökulmasta, miten henkilöbrändin rakentamiseen ja sen kehittämiseen vaikuttaa se, että työskenteleekö itsenäisenä yrittäjänä vai jossain kiinteistönvälitysyrityksessä ja onko näillä jotain sidosta menestymiseen. Henkilöbrändin kehittämisen kannalta tässä voi olla eroja esimerkiksi yrittäjän vapauden ja tietyn yrityksen sanelemien ohjeiden välillä.
first_indexed 2021-05-10T20:03:21Z
format Kandityö
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Taiminen, Heini", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "M\u00f6tt\u00f6nen, Veera", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2021-05-10T05:55:32Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2021-05-10T05:55:32Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2020", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75394", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Henkil\u00f6br\u00e4ndin rakentamisesta l\u00f6ytyy aiempia tutkimuksia ja teorioita. T\u00e4m\u00e4n tutkielma tarkastelee henkil\u00f6br\u00e4ndin rakentamista kiinteist\u00f6nv\u00e4litysalalla. Henkil\u00f6br\u00e4ndin rakentamisesta kiinteist\u00f6nv\u00e4litysalalla ei ole tutkittu aikaisemmin paljoa, jonka vuoksi tutkielma p\u00e4\u00e4tettiin toteuttaa t\u00e4st\u00e4 n\u00e4k\u00f6kulmasta.\n\nTutkimuksen tarkoituksena on kuvata, miten k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6ss\u00e4 vahva henkil\u00f6br\u00e4ndi rakennetaan ja miten henkil\u00f6br\u00e4ndi\u00e4 hy\u00f6dynnet\u00e4\u00e4n kiinteist\u00f6nv\u00e4litysty\u00f6ss\u00e4. Henkil\u00f6br\u00e4nd\u00e4ys on osittain tunnettu kiinteist\u00f6nv\u00e4litysalalla, mutta siin\u00e4 on viel\u00e4 paljon kehitt\u00e4misen varaa Suomessa.\n\nTutkimus toteutettiin puolistrukturoiduilla yksil\u00f6teemahaastatteluilla. Kysymykset pohjautuivat aikaisempaan teoriaan. Haastateltavina toimi kolme eri kiinteist\u00f6nv\u00e4litt\u00e4j\u00e4\u00e4, joista kaksi oli yritt\u00e4ji\u00e4 ja yksi toimi myyntijohtajana kiinteist\u00f6nv\u00e4litysyrityksess\u00e4. Haastattelut toteutettiin syksyll\u00e4 2020.\n\nTulokset osoittivat sen, ett\u00e4 henkil\u00f6br\u00e4ndin omaaminen kiinteist\u00f6nv\u00e4litysalalla on merkityksellist\u00e4 esimerkiksi asiakashankinnan vuoksi. Henkil\u00f6br\u00e4ndin t\u00e4rkeys alalla tiedostetaan, mutta siin\u00e4 on viel\u00e4 kehitt\u00e4misen varaa.\n\nTulevaisuudessa aihetta olisi mielenkiintoista tutkia siit\u00e4 n\u00e4k\u00f6kulmasta, miten henkil\u00f6br\u00e4ndin rakentamiseen ja sen kehitt\u00e4miseen vaikuttaa se, ett\u00e4 ty\u00f6skenteleek\u00f6 itsen\u00e4isen\u00e4 yritt\u00e4j\u00e4n\u00e4 vai jossain kiinteist\u00f6nv\u00e4litysyrityksess\u00e4 ja onko n\u00e4ill\u00e4 jotain sidosta menestymiseen. Henkil\u00f6br\u00e4ndin kehitt\u00e4misen kannalta t\u00e4ss\u00e4 voi olla eroja esimerkiksi yritt\u00e4j\u00e4n vapauden ja tietyn yrityksen sanelemien ohjeiden v\u00e4lill\u00e4.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Paivi Vuorio (paelvuor@jyu.fi) on 2021-05-10T05:55:32Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2021-05-10T05:55:32Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2020", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "39", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Henkil\u00f6br\u00e4ndin rakentaminen kiinteist\u00f6nv\u00e4litysalalla", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "bachelor thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202105102688", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Bachelor's thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Kandidaatinty\u00f6", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4 University School of Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopiston kauppakorkeakoulu", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Taloustieteet", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Business and Economics", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Markkinointi", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Marketing", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "bachelorThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "20423", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "sosiaalinen media", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "henkil\u00f6br\u00e4nd\u00e4ys", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "markkinointi", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "br\u00e4nd\u00e4ys", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "viestint\u00e4", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "kiinteist\u00f6nv\u00e4litt\u00e4j\u00e4t", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_75394
language fin
last_indexed 2025-03-31T20:02:23Z
main_date 2020-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2020
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/2c93a59a-992b-4d2f-8265-13a2a1b2c9ef\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-202105102688.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2020
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Möttönen, Veera Henkilöbrändin rakentaminen kiinteistönvälitysalalla Markkinointi Marketing 20423 sosiaalinen media henkilöbrändäys markkinointi brändäys viestintä kiinteistönvälittäjät
title Henkilöbrändin rakentaminen kiinteistönvälitysalalla
title_full Henkilöbrändin rakentaminen kiinteistönvälitysalalla
title_fullStr Henkilöbrändin rakentaminen kiinteistönvälitysalalla Henkilöbrändin rakentaminen kiinteistönvälitysalalla
title_full_unstemmed Henkilöbrändin rakentaminen kiinteistönvälitysalalla Henkilöbrändin rakentaminen kiinteistönvälitysalalla
title_short Henkilöbrändin rakentaminen kiinteistönvälitysalalla
title_sort henkilöbrändin rakentaminen kiinteistönvälitysalalla
title_txtP Henkilöbrändin rakentaminen kiinteistönvälitysalalla
topic Markkinointi Marketing 20423 sosiaalinen media henkilöbrändäys markkinointi brändäys viestintä kiinteistönvälittäjät
topic_facet 20423 Marketing Markkinointi brändäys henkilöbrändäys kiinteistönvälittäjät markkinointi sosiaalinen media viestintä
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75394 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202105102688
work_keys_str_mv AT möttönenveera henkilöbrändinrakentaminenkiinteistönvälitysalalla