Lukutaidottomien maahanmuuttajien elämäntilanteen ja -kokemuksen huomioiminen luku- ja kirjoitustaidon oppikirjassa sekä opettajan oppaassa
Tutkimuksessani tarkastelin sitä, kuinka lukutaidottoman maahanmuuttajan elämäntilanne ja -kokemus otetaan huomioon Luku Startti oppikirjassa sekä siihen liittyvästä opettajan oppaassa. Tutkin aihetta laadullisen sisällönanalyysin metodein. Aineistosta nousi esille neljä selkeää huomioimisen kategor...
| Päätekijä: | |
|---|---|
| Muut tekijät: | , , , , , |
| Aineistotyyppi: | Kandityö |
| Kieli: | fin |
| Julkaistu: |
2019
|
| Aiheet: | |
| Linkit: | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73301 |
| Yhteenveto: | Tutkimuksessani tarkastelin sitä, kuinka lukutaidottoman maahanmuuttajan elämäntilanne ja -kokemus otetaan huomioon Luku Startti oppikirjassa sekä siihen liittyvästä opettajan oppaassa. Tutkin aihetta laadullisen sisällönanalyysin metodein. Aineistosta nousi esille neljä selkeää huomioimisen kategoriaa: merkityksellinen sanasto, merkitykselliset tekstilajit, uusi tieto sekä elämäntilanteeseen, -ympäristöön ja -kokemukseen liittyvien asioiden huomioiminen.
|
|---|