Ripeyttä, luottamusta ja yhteistä tahtotilaa asiakasosallisuus ja moniammatillinen yhteistyö ankkuritoiminnan ytimessä

Maisterintutkielmani tarkoituksena on tarkastella ankkuritoiminnan keskeisten kulmakivien, asiakasosallisuuden ja moniammatillisen yhteistyön toteutumista käytännön tasolla työntekijänäkökulmasta. Ankkuritoiminta pyrkii moniammatillisen tiimin voimin tehostamaan alaikäisten hyvinvointia muun muassa...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Tuominen, Emilia
Other Authors: Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta, Faculty of Humanities and Social Sciences, Yhteiskuntatieteiden ja filosofian laitos, Department of Social Sciences and Philosophy, Jyväskylän yliopisto, University of Jyväskylä
Format: Master's thesis
Language:fin
Published: 2020
Subjects:
Online Access: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73282
_version_ 1828193077846605824
author Tuominen, Emilia
author2 Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Humanities and Social Sciences Yhteiskuntatieteiden ja filosofian laitos Department of Social Sciences and Philosophy Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_facet Tuominen, Emilia Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Humanities and Social Sciences Yhteiskuntatieteiden ja filosofian laitos Department of Social Sciences and Philosophy Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä Tuominen, Emilia Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta Faculty of Humanities and Social Sciences Yhteiskuntatieteiden ja filosofian laitos Department of Social Sciences and Philosophy Jyväskylän yliopisto University of Jyväskylä
author_sort Tuominen, Emilia
datasource_str_mv jyx
description Maisterintutkielmani tarkoituksena on tarkastella ankkuritoiminnan keskeisten kulmakivien, asiakasosallisuuden ja moniammatillisen yhteistyön toteutumista käytännön tasolla työntekijänäkökulmasta. Ankkuritoiminta pyrkii moniammatillisen tiimin voimin tehostamaan alaikäisten hyvinvointia muun muassa ehkäisemällä nuorisorikollisuutta. Nuorten ja perheiden ongelmien ollessa nykyaikana entistä monimuotoisempia, ankkurin kaltaiselle työskentelylle on kysyntää. Näin ollen sen toimivuudesta on tärkeää kerätä ajankohtaista informaatiota, mikä lisää tietoutta toimintamallin olemassaolosta sekä perustelee sen yhteiskunnallista tarpeellisuutta. Tutkimuksen teoreettinen viitekehys muodostuu asiakasosallisuuteen ja moniammatillisuuteen liittyvästä teoreettisesta keskustelusta. Näiden kahden periaatteen käytännön toteutumista on tarkasteltu internet-kyselyillä kerättyä tutkimusaineistoa hyödyntäen. Kyselyiden kohderyhmänä olivat erään suomalaisen keskisuuren paikkakunnan ankkuritiimin, lastensuojelun ja poliisiaseman työntekijät. Ankkurityöskentelyyn osallistuu useasti ammattilaisia ankkuritiimin lisäksi myös eri yhteistyötahoista, joten heidänkin näkökantansa ovat tutkimuksessa olennaisia. Tutkimusaineisto on analysoitu teoriaohjaavan sisällönanalyysin keinoin käyttäen apuna kolmea pääteemaa asiakasosallisuudesta, moniammatillisesta ankkuriyhteistyöstä ja moniammatillisen yhteistyön synnyttämistä hyödyistä. Tutkimuskysymykset ovat seuraavat: 1) Miten asiakasosallisuus toteutuu ankkuritoiminnassa? 2) Mistä moniammatillinen ankkuriyhteistyö rakentuu? Tulosten perusteella asiakasnuorten äänen kuulemista pidetään tärkeänä osana ankkuritapaamista: nuorelle tarjotaan omia puheenvuoroja ja hänen näkemyksilleen annetaan painoarvoa. Nuoren osallistumisen taso vaihtelee sen mukaisesti, millainen asia on käsitteillä ja minkälainen vuorovaikutus tuntuu hänelle itselleen luontaiselta. Suurimmaksi osaksi nuoret ovat vastaanottavaisia ja jättävät vain harvoin käyttämättä heille varatun tapaamisajan. Myös tapaamisiin osallistuvat vanhemmat saavat ankkuritapaamisista tärkeää tukea omaan kasvatustyöhönsä ja ajoittain oivaltavat tapaamisen puitteissa omiakin henkilökohtaisia palveluntarpeitaan. Vanhempien asennoituminen ankkurityöskentelyyn on pääosin positiivista ja avunsaantia arvostavaa. Moniammatillisen ankkuriyhteistyön rakennusaineiksi nousevat tulosten pohjalta ammattilaisten selkeät roolijaot, toisten asiantuntijuuden kunnioittaminen, avoimuus, luottamus, monialainen esimiestyö ja yhteisesti jaettu tahtotila. On tärkeää, että kukin yhteistyöhön osallistuva ammattilainen tuntee oman tehtävänsä ja arvostaa muidenkin työpanosta. Yhteistyön toimivuutta lisäävät myös säännöllinen yhteydenpito, työntekijöiden tuttavallisuus ja avoin ilmapiiri. Etenkin lastensuojelun ja ankkuritiimin yhteistyö vaikuttaa tulosten pohjalta tiiviiltä, mikä korostaa ankkuritoiminnan asemaa lastensuojelun kaltaisten yhteistyötahojen arvokkaana tukijana: ankkuriyhteistyön tehostaessa ammattilaisten välistä vuorovaikutusta sen on mahdollista vähentää päällekkäistä työntekoa ja säästää olennaisesti niin työntekijöiden voimavaroja kuin kuntien taloudellisia resurssejakin. The purpose of this study is to find out how the two most important theoretical principles of the Anchor-model, customer involvement and multi-professional cooperation, are executed from the viewpoint of the professionals taking part in Anchor work. The main goal of the Anchor-model is to prevent juvenile delinquency, domestic violence, and social exclusion. Anchor work is operated by multi-professional teams, which consist of professionals from the police, social services, health services and youth services. Nowadays people’s problems are becoming more and more versatile, which is why it is important to invest in multi-professional models like Anchor work also in the future. The theoretical base of the study consists of customer involvement and multi-professional cooperation. The data was collected from one Finnish medium-sized city by using electronic questionnaires. The questionnaires were sent to one Anchor team and the employees of child welfare and police. The method used for the analysis is content based with the main themes of customer involvement, multi-professional cooperation, and the benefits of multi-professional cooperation. The research questions that this study seeks to answer are as follows: 1) How is customer involvement executed in Anchor work? 2) Which are the main factors of multi-professional cooperation in Anchor work? The results suggest that the employees participating in Anchor work find it extremely important to give their young customers a chance to present their own thoughts and opinions. Most of the customers are willing to cooperate with the Anchor team although the communication with the team’s professionals can be difficult and unnatural for some of them. It is rarely seen that a customer does not show up for his meeting with the Anchor team. In addition to the young customers, the Anchor team also aims to support their customers’ parents by helping them cope with their own personal issues that can affect their ability to take care of their children. Parents generally respect the help they receive. According to the results, the most important factors of multi-professional cooperation are a clear division of professional roles, open and trustful working environment, multi-professional leadership, and commonly shared goals. It is beneficial that the employees are familiar with each other and communicate regularly. Especially the communication between the employees of child welfare and the Anchor team seems to be quite intense, which highlights the supportive role of the Anchor-model from the viewpoint of child welfare. The results indicate that multi-professional cooperation is overall a great way to strengthen the bonds between employees, which makes it easier to provide more efficient services especially for younger customers.
first_indexed 2020-12-17T21:01:24Z
format Pro gradu
free_online_boolean 1
fullrecord [{"key": "dc.contributor.advisor", "value": "Valokivi, Heli", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "advisor", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.author", "value": "Tuominen, Emilia", "language": "", "element": "contributor", "qualifier": "author", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.accessioned", "value": "2020-12-17T09:52:53Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "accessioned", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.available", "value": "2020-12-17T09:52:53Z", "language": null, "element": "date", "qualifier": "available", "schema": "dc"}, {"key": "dc.date.issued", "value": "2020", "language": "", "element": "date", "qualifier": "issued", "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.uri", "value": "https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73282", "language": null, "element": "identifier", "qualifier": "uri", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "Maisterintutkielmani tarkoituksena on tarkastella ankkuritoiminnan keskeisten kulmakivien,\nasiakasosallisuuden ja moniammatillisen yhteisty\u00f6n toteutumista k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6n tasolla\nty\u00f6ntekij\u00e4n\u00e4k\u00f6kulmasta. Ankkuritoiminta pyrkii moniammatillisen tiimin voimin tehostamaan\nalaik\u00e4isten hyvinvointia muun muassa ehk\u00e4isem\u00e4ll\u00e4 nuorisorikollisuutta. Nuorten ja perheiden\nongelmien ollessa nykyaikana entist\u00e4 monimuotoisempia, ankkurin kaltaiselle ty\u00f6skentelylle on\nkysynt\u00e4\u00e4. N\u00e4in ollen sen toimivuudesta on t\u00e4rke\u00e4\u00e4 ker\u00e4t\u00e4 ajankohtaista informaatiota, mik\u00e4 lis\u00e4\u00e4\ntietoutta toimintamallin olemassaolosta sek\u00e4 perustelee sen yhteiskunnallista tarpeellisuutta.\n\nTutkimuksen teoreettinen viitekehys muodostuu asiakasosallisuuteen ja moniammatillisuuteen\nliittyv\u00e4st\u00e4 teoreettisesta keskustelusta. N\u00e4iden kahden periaatteen k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6n toteutumista on\ntarkasteltu internet-kyselyill\u00e4 ker\u00e4tty\u00e4 tutkimusaineistoa hy\u00f6dynt\u00e4en. Kyselyiden kohderyhm\u00e4n\u00e4\nolivat er\u00e4\u00e4n suomalaisen keskisuuren paikkakunnan ankkuritiimin, lastensuojelun ja poliisiaseman\nty\u00f6ntekij\u00e4t. Ankkurity\u00f6skentelyyn osallistuu useasti ammattilaisia ankkuritiimin lis\u00e4ksi my\u00f6s eri\nyhteisty\u00f6tahoista, joten heid\u00e4nkin n\u00e4k\u00f6kantansa ovat tutkimuksessa olennaisia. Tutkimusaineisto on\nanalysoitu teoriaohjaavan sis\u00e4ll\u00f6nanalyysin keinoin k\u00e4ytt\u00e4en apuna kolmea p\u00e4\u00e4teemaa\nasiakasosallisuudesta, moniammatillisesta ankkuriyhteisty\u00f6st\u00e4 ja moniammatillisen yhteisty\u00f6n\nsynnytt\u00e4mist\u00e4 hy\u00f6dyist\u00e4. Tutkimuskysymykset ovat seuraavat: 1) Miten asiakasosallisuus toteutuu\nankkuritoiminnassa? 2) Mist\u00e4 moniammatillinen ankkuriyhteisty\u00f6 rakentuu?\n\nTulosten perusteella asiakasnuorten \u00e4\u00e4nen kuulemista pidet\u00e4\u00e4n t\u00e4rke\u00e4n\u00e4 osana ankkuritapaamista:\nnuorelle tarjotaan omia puheenvuoroja ja h\u00e4nen n\u00e4kemyksilleen annetaan painoarvoa. Nuoren\nosallistumisen taso vaihtelee sen mukaisesti, millainen asia on k\u00e4sitteill\u00e4 ja mink\u00e4lainen\nvuorovaikutus tuntuu h\u00e4nelle itselleen luontaiselta. Suurimmaksi osaksi nuoret ovat\nvastaanottavaisia ja j\u00e4tt\u00e4v\u00e4t vain harvoin k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 heille varatun tapaamisajan. My\u00f6s tapaamisiin\nosallistuvat vanhemmat saavat ankkuritapaamisista t\u00e4rke\u00e4\u00e4 tukea omaan kasvatusty\u00f6h\u00f6ns\u00e4 ja\najoittain oivaltavat tapaamisen puitteissa omiakin henkil\u00f6kohtaisia palveluntarpeitaan. Vanhempien\nasennoituminen ankkurity\u00f6skentelyyn on p\u00e4\u00e4osin positiivista ja avunsaantia arvostavaa.\n\nMoniammatillisen ankkuriyhteisty\u00f6n rakennusaineiksi nousevat tulosten pohjalta ammattilaisten\nselke\u00e4t roolijaot, toisten asiantuntijuuden kunnioittaminen, avoimuus, luottamus, monialainen\nesimiesty\u00f6 ja yhteisesti jaettu tahtotila. On t\u00e4rke\u00e4\u00e4, ett\u00e4 kukin yhteisty\u00f6h\u00f6n osallistuva ammattilainen\ntuntee oman teht\u00e4v\u00e4ns\u00e4 ja arvostaa muidenkin ty\u00f6panosta. Yhteisty\u00f6n toimivuutta lis\u00e4\u00e4v\u00e4t my\u00f6s\ns\u00e4\u00e4nn\u00f6llinen yhteydenpito, ty\u00f6ntekij\u00f6iden tuttavallisuus ja avoin ilmapiiri. Etenkin lastensuojelun ja\nankkuritiimin yhteisty\u00f6 vaikuttaa tulosten pohjalta tiiviilt\u00e4, mik\u00e4 korostaa ankkuritoiminnan asemaa\nlastensuojelun kaltaisten yhteisty\u00f6tahojen arvokkaana tukijana: ankkuriyhteisty\u00f6n tehostaessa\nammattilaisten v\u00e4list\u00e4 vuorovaikutusta sen on mahdollista v\u00e4hent\u00e4\u00e4 p\u00e4\u00e4llekk\u00e4ist\u00e4 ty\u00f6ntekoa ja\ns\u00e4\u00e4st\u00e4\u00e4 olennaisesti niin ty\u00f6ntekij\u00f6iden voimavaroja kuin kuntien taloudellisia resurssejakin.", "language": "fi", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.abstract", "value": "The purpose of this study is to find out how the two most important theoretical principles of the\nAnchor-model, customer involvement and multi-professional cooperation, are executed from the\nviewpoint of the professionals taking part in Anchor work. The main goal of the Anchor-model is to\nprevent juvenile delinquency, domestic violence, and social exclusion. Anchor work is operated by\nmulti-professional teams, which consist of professionals from the police, social services, health\nservices and youth services. Nowadays people\u2019s problems are becoming more and more versatile,\nwhich is why it is important to invest in multi-professional models like Anchor work also in the\nfuture.\n\nThe theoretical base of the study consists of customer involvement and multi-professional\ncooperation. The data was collected from one Finnish medium-sized city by using electronic\nquestionnaires. The questionnaires were sent to one Anchor team and the employees of child welfare\nand police. The method used for the analysis is content based with the main themes of customer\ninvolvement, multi-professional cooperation, and the benefits of multi-professional cooperation. The\nresearch questions that this study seeks to answer are as follows: 1) How is customer involvement\nexecuted in Anchor work? 2) Which are the main factors of multi-professional cooperation in Anchor\nwork?\n\nThe results suggest that the employees participating in Anchor work find it extremely important to\ngive their young customers a chance to present their own thoughts and opinions. Most of the\ncustomers are willing to cooperate with the Anchor team although the communication with the\nteam\u2019s professionals can be difficult and unnatural for some of them. It is rarely seen that a customer\ndoes not show up for his meeting with the Anchor team. In addition to the young customers, the\nAnchor team also aims to support their customers\u2019 parents by helping them cope with their own\npersonal issues that can affect their ability to take care of their children. Parents generally respect the\nhelp they receive.\n\nAccording to the results, the most important factors of multi-professional cooperation are a clear\ndivision of professional roles, open and trustful working environment, multi-professional leadership,\nand commonly shared goals. It is beneficial that the employees are familiar with each other and\ncommunicate regularly. Especially the communication between the employees of child welfare and\nthe Anchor team seems to be quite intense, which highlights the supportive role of the Anchor-model\nfrom the viewpoint of child welfare. The results indicate that multi-professional cooperation is\noverall a great way to strengthen the bonds between employees, which makes it easier to provide\nmore efficient services especially for younger customers.", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "abstract", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Submitted by Miia Hakanen (mihakane@jyu.fi) on 2020-12-17T09:52:53Z\nNo. of bitstreams: 0", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.description.provenance", "value": "Made available in DSpace on 2020-12-17T09:52:53Z (GMT). No. of bitstreams: 0\n Previous issue date: 2020", "language": "en", "element": "description", "qualifier": "provenance", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.extent", "value": "120", "language": "", "element": "format", "qualifier": "extent", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.mimetype", "value": "application/pdf", "language": null, "element": "format", "qualifier": "mimetype", "schema": "dc"}, {"key": "dc.language.iso", "value": "fin", "language": null, "element": "language", "qualifier": "iso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights", "value": "In Copyright", "language": "en", "element": "rights", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.other", "value": "ankkuritoiminta", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "other", "schema": "dc"}, {"key": "dc.title", "value": "Ripeytt\u00e4, luottamusta ja yhteist\u00e4 tahtotilaa : asiakasosallisuus ja moniammatillinen yhteisty\u00f6 ankkuritoiminnan ytimess\u00e4", "language": "", "element": "title", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.type", "value": "master thesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": null, "schema": "dc"}, {"key": "dc.identifier.urn", "value": "URN:NBN:fi:jyu-202012177216", "language": "", "element": "identifier", "qualifier": "urn", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Pro gradu -tutkielma", "language": "fi", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.ontasot", "value": "Master\u2019s thesis", "language": "en", "element": "type", "qualifier": "ontasot", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.faculty", "value": "Faculty of Humanities and Social Sciences", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "faculty", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Yhteiskuntatieteiden ja filosofian laitos", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.department", "value": "Department of Social Sciences and Philosophy", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "department", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "Jyv\u00e4skyl\u00e4n yliopisto", "language": "fi", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.contributor.organization", "value": "University of Jyv\u00e4skyl\u00e4", "language": "en", "element": "contributor", "qualifier": "organization", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Sosiaality\u00f6", "language": "fi", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.discipline", "value": "Social Work", "language": "en", "element": "subject", "qualifier": "discipline", "schema": "dc"}, {"key": "yvv.contractresearch.funding", "value": "0", "language": "", "element": "contractresearch", "qualifier": "funding", "schema": "yvv"}, {"key": "dc.type.coar", "value": "http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc", "language": null, "element": "type", "qualifier": "coar", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.accesslevel", "value": "openAccess", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "accesslevel", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.publication", "value": "masterThesis", "language": null, "element": "type", "qualifier": "publication", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.oppiainekoodi", "value": "210", "language": "", "element": "subject", "qualifier": "oppiainekoodi", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "lastensuojelu", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "yhteisty\u00f6", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "moniammatillisuus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "nuoret", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "vuorovaikutus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "nuorisorikollisuus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "kiusaaminen", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "osallisuus", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.subject.yso", "value": "tiimit", "language": null, "element": "subject", "qualifier": "yso", "schema": "dc"}, {"key": "dc.format.content", "value": "fulltext", "language": null, "element": "format", "qualifier": "content", "schema": "dc"}, {"key": "dc.rights.url", "value": "https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/", "language": null, "element": "rights", "qualifier": "url", "schema": "dc"}, {"key": "dc.type.okm", "value": "G2", "language": null, "element": "type", "qualifier": "okm", "schema": "dc"}]
id jyx.123456789_73282
language fin
last_indexed 2025-03-31T20:01:11Z
main_date 2020-01-01T00:00:00Z
main_date_str 2020
online_boolean 1
online_urls_str_mv {"url":"https:\/\/jyx.jyu.fi\/bitstreams\/9e7823fe-a0b4-4404-bb4b-827bd94fde1d\/download","text":"URN:NBN:fi:jyu-202012177216.pdf","source":"jyx","mediaType":"application\/pdf"}
publishDate 2020
record_format qdc
source_str_mv jyx
spellingShingle Tuominen, Emilia Ripeyttä, luottamusta ja yhteistä tahtotilaa : asiakasosallisuus ja moniammatillinen yhteistyö ankkuritoiminnan ytimessä ankkuritoiminta Sosiaalityö Social Work 210 lastensuojelu yhteistyö moniammatillisuus nuoret vuorovaikutus nuorisorikollisuus kiusaaminen osallisuus tiimit
title Ripeyttä, luottamusta ja yhteistä tahtotilaa : asiakasosallisuus ja moniammatillinen yhteistyö ankkuritoiminnan ytimessä
title_full Ripeyttä, luottamusta ja yhteistä tahtotilaa : asiakasosallisuus ja moniammatillinen yhteistyö ankkuritoiminnan ytimessä
title_fullStr Ripeyttä, luottamusta ja yhteistä tahtotilaa : asiakasosallisuus ja moniammatillinen yhteistyö ankkuritoiminnan ytimessä Ripeyttä, luottamusta ja yhteistä tahtotilaa : asiakasosallisuus ja moniammatillinen yhteistyö ankkuritoiminnan ytimessä
title_full_unstemmed Ripeyttä, luottamusta ja yhteistä tahtotilaa : asiakasosallisuus ja moniammatillinen yhteistyö ankkuritoiminnan ytimessä Ripeyttä, luottamusta ja yhteistä tahtotilaa : asiakasosallisuus ja moniammatillinen yhteistyö ankkuritoiminnan ytimessä
title_short Ripeyttä, luottamusta ja yhteistä tahtotilaa
title_sort ripeyttä luottamusta ja yhteistä tahtotilaa asiakasosallisuus ja moniammatillinen yhteistyö ankkuritoiminnan ytimessä
title_sub asiakasosallisuus ja moniammatillinen yhteistyö ankkuritoiminnan ytimessä
title_txtP Ripeyttä, luottamusta ja yhteistä tahtotilaa : asiakasosallisuus ja moniammatillinen yhteistyö ankkuritoiminnan ytimessä
topic ankkuritoiminta Sosiaalityö Social Work 210 lastensuojelu yhteistyö moniammatillisuus nuoret vuorovaikutus nuorisorikollisuus kiusaaminen osallisuus tiimit
topic_facet 210 Social Work Sosiaalityö ankkuritoiminta kiusaaminen lastensuojelu moniammatillisuus nuoret nuorisorikollisuus osallisuus tiimit vuorovaikutus yhteistyö
url https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73282 http://www.urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202012177216
work_keys_str_mv AT tuominenemilia ripeyttäluottamustajayhteistätahtotilaaasiakasosallisuusjamoniammatillinenyhteist